Gå til innhold

Hvor gammel bør barnevakten være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var 8 år, brukte jeg sitte barnevakt for ei på 10 mnd, når jeg var 11 år var jeg barnevakt for ei på 4 år ei hel helg og jeg laget alle måltider hjemme hos henne. Nå er jeg voksen å slipper å sitte barnevakt :D spørsmålet mitt er, hadde dere latt ei på 13 og 15 passe en på 8 år? Jeg er alene med disse barna, jobber en turnus som ikke lar seg endre for sykehuset tenker kun på seg selv 😕 så 13 åringen og 15 åringen må passe 8 åringen en hel kveld, de har besteforeldre rett bort i gata, men har de mest for å sjekke 15 åringen at hen ikke gjør noe dumt, jeg har sagt til barna at de må stille opp å hjelpe når jeg jobber seinvakt, på nattevakter må de sove hos besteforeldre, for de får ikke være alene om natta

Anonymkode: 8a5a1...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du tilgitt til barnene, så ser jeg ikke problemet. Personlig hadde jeg også barnevakt på den alderen når jeg var liten, husker ikke nøyaktig alderen på de, men de gikk iallfall på ungdomskolen / slutten av barneskolen ved gitt tidspunkt. Skal nevnes at de var naboer, så de hadde godt kjennskap til foreldrene mine, og pappa og mamma var vennepar med ett av foreldreparene. (Broren min og jeg var vel om lag 7-6 og 5-4 år). Har også blitt passet av søskenbarnene til mamma noen ganger, da gikk vel de på starten av videregående og midten av ungdomskolen. Starter å bli en del år siden, så sitter ikke helt fast i minnet lengre, haha. 

Eneste ''ulempen'' er vel at noen ungdommer kan ta utnytte av å ha et hus for seg selv å invitere over venner / kjæreste. Setter du klare regler for hva som er greit og ikke greit, så tror jeg det vil gå helt fint =)!

Endret av Nordic99
Skrevet
Nordic99 skrev (14 minutter siden):

Har du tilgitt til barnene, så ser jeg ikke problemet. Personlig hadde jeg også barnevakt på den alderen når jeg var liten, husker ikke nøyaktig alderen på de, men de gikk iallfall på ungdomskolen / slutten av barneskolen ved gitt tidspunkt. Skal nevnes at de var naboer, så de hadde godt kjennskap til foreldrene mine, og pappa og mamma var vennepar med ett av foreldreparene. (Broren min og jeg var vel om lag 7-6 og 5-4 år). Har også blitt passet av søskenbarnene til mamma noen ganger, da gikk vel de på starten av videregående og midten av ungdomskolen. Starter å bli en del år siden, så sitter ikke helt fast i minnet lengre, haha. 

Eneste ''ulempen'' er vel at noen ungdommer kan ta utnytte av å ha et hus for seg selv å invitere over venner / kjæreste. Setter du klare regler for hva som er greit og ikke greit, så tror jeg det vil gå helt fint =)!

Derfor jeg sier at besteforeldre er innom, for å sjekke 15 åringen :D

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor jeg sier at besteforeldre er innom, for å sjekke 15 åringen :D

Da ville jeg kjørt på, høres jo ut som de har et godt sikkerhetsnett rundt seg, og for barnas skyld kan det jo være lærerikt å bli passet på av litt eldre barn, og syns vel det kan være tøft B)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...