AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Jeg hører ofte on historier der en mann blir kjent med en dame, de faller for hverandre, men så er hun kanskje ikke populær/har gjort noe flaut i fortiden/er ikke så godt likt av kompisene hans, så han velger å avslutte tingen fordi han er flau for hva vennene har å si. Altså at kvinners rykte og hvordan samfunnet bedømmer henne har mer å si enn for menn. Hører aldri sånne historier om menn, altså at kvinner slår opp fordi venninne hennes mener at mannen ikke er likt av vennegjengen. De eneste gangene jeg har hørt at mannen ble så sterkt mislikt av vennegjengen, var da mannen var kjent for å være voldelig. Så spm mitt er : må en kvinne ha et "godt rykte" for å finne kjærlighet? Mener ikke ons, men forhold. Anonymkode: 3b479...eb1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Det stemmer nok i noen tilfeller. Vil anta at det kommer an på hva ryktet går ut på og hvor mye bevis som foreligger for at det stemmer. Anonymkode: d04e5...b6d
Helene1982 Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 jeg tenker det kommer jo an på hva ryktet handler om. Som du sier: er det en voldelig forhistorie er det jo et rødt flagg uansett om man er mann eller kvinne. Om en mann er flau over meg fordi han er med en gjeng full av drama og sladder, trenger jeg ikke å bruke mer tid på ham eller gutteklubben hans. Det er jeg for gammel til.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Jeg vet ikke om det er så stor forskjell mellom kvinner og menn med tanke på dette egentlig, er det? Mange kvinner vil vel også droppe en fyr hvis venninnene overtaler henne om at dette ikke er en bra mann. Ut fra rykte. Anonymkode: dc7ab...94c 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Dette tror jeg går begge veier. De færreste kvinner ønsker å gå nedover Storgata i hjembygda hånd i hånd med en mann med dårlig rykte?!? Alle vil jo helst være stolt av kjæresten, kriminelle, creepy, voldelig, utro, konebanker , horekunde rykte ol. Ønsker man jo ikke at sin utkårede skal ha. Anonymkode: d31ac...670 1
herzeleid Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hører ofte on historier der en mann blir kjent med en dame, de faller for hverandre, men så er hun kanskje ikke populær/har gjort noe flaut i fortiden/er ikke så godt likt av kompisene hans, så han velger å avslutte tingen fordi han er flau for hva vennene har å si. Altså at kvinners rykte og hvordan samfunnet bedømmer henne har mer å si enn for menn. Hører aldri sånne historier om menn, altså at kvinner slår opp fordi venninne hennes mener at mannen ikke er likt av vennegjengen. De eneste gangene jeg har hørt at mannen ble så sterkt mislikt av vennegjengen, var da mannen var kjent for å være voldelig. Så spm mitt er : må en kvinne ha et "godt rykte" for å finne kjærlighet? Mener ikke ons, men forhold. Anonymkode: 3b479...eb1 Det er få ting en ‘må’, men hvor mye rykte spiller inn er nok ganske avhengig av hva en legger i det. Popularitet tror jeg har lite å si, men rykte rundt tidligere adferd og oppførsel har nok en større betydning, gitt at dette tross alt sier en del om oss. Så har hun rykte på seg for å oppføre seg dårlig, ‘klikke’ i utide eller en belastende seksuell fortid spiller nok det mer inn, og særlig det siste er nok noe som kan gjøre det pinlig ovenfor venner og bekjente. Samtidig; lite av dette er avgjørende hvis alt annet er bra. 1
pistasjenøtt15 Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 Hvis det er noe i det så må dette gjelde dere som bor på små steder. Hvis man bor i en storby tror jeg det er ganske vanskelig å skaffe seg noe "rykte". Høres ut som et sånt småby eller bygdefenomen, hvor alle kjenner alle. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 Hvis det handler om hvor mange man har pult ,ja. Kvinner bryr seg mindre om det enn menn. Anonymkode: bc4de...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 Er enig i det at jeg tror kvinners rykte angående seksuell fortid betyr mer for menn enn motsatt. Menn vil ikke ha noen som har ligget mye rundt. Anonymkode: 279fc...30a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Skrevet 18. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er enig i det at jeg tror kvinners rykte angående seksuell fortid betyr mer for menn enn motsatt. Menn vil ikke ha noen som har ligget mye rundt. Anonymkode: 279fc...30a Kvinner vil heller ikke ligge med menn som har ligget med damer under deres utseendemessige nivå. Anonymkode: 30e22...4a4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Skrevet 18. februar 2023 Date utenfor omgangskretsen så er ikke rykter noe problem for de når aldri daten 😉 Anonymkode: 915e6...766
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #12 Skrevet 18. februar 2023 Kvinner er mye mer forsiktig, for det må man være, og undersøker slikt før noe innledes. Så det vil være færre tilfeller av påbegynte forhold som avsluttes. Mens menn ikke har den samme forsiktigheten i seg, fordi de er fysisk overlegne, og kan innlede forhold uten å tenke særlig på egen sikkerhet osv. Anonymkode: 839ca...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå