AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Kjæresten min drikker så sykt mye. Jeg visste jo at han var en fest-type, og jeg angrer ganske ofte på at jeg lot det gå så langt som å bli sammen og flytte inn med fyren. Her snakkes det om å drikke hver eneste helg. Det skal ikke drikkes bare en 6er, eller legge seg klokka 3-4. Det skal drikkes rundt fra fredag klokka 19 til søndag klokka 09.00. Det er så slitsomt, og jeg er så fortvilt over at det ikke går an å gå en helg eller to uten dette kjøret. Han skylder på at må få treffe kompisene sine, og det må han for all del - men dette er de samme såkalte kompisene som aldri ses eller høres uten at det finnes alkohol i bildet. vi har hatt så mange prater, diskusjoner og høylytte krangler om dette at jeg vet ikke min arme råd. Jeg takler det bare ikke. Jeg er ikke typen som syns dette er noe gøy. Han er fullstendig inneforstått med at den dagen jeg forlater han så er det kun på grunn av dette, ja jeg har sagt når og ikke hvis, og jeg tror denne dagen nærmer seg med stormskritt. er det noen som har råd til om dette kan reddes på noe vis? Eller er det faktisk helt dødfødt og jeg bruker unødig med krefter på det? Anonymkode: b8ebe...042
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjæresten min drikker så sykt mye. Jeg visste jo at han var en fest-type, og jeg angrer ganske ofte på at jeg lot det gå så langt som å bli sammen og flytte inn med fyren. Her snakkes det om å drikke hver eneste helg. Det skal ikke drikkes bare en 6er, eller legge seg klokka 3-4. Det skal drikkes rundt fra fredag klokka 19 til søndag klokka 09.00. Det er så slitsomt, og jeg er så fortvilt over at det ikke går an å gå en helg eller to uten dette kjøret. Han skylder på at må få treffe kompisene sine, og det må han for all del - men dette er de samme såkalte kompisene som aldri ses eller høres uten at det finnes alkohol i bildet. vi har hatt så mange prater, diskusjoner og høylytte krangler om dette at jeg vet ikke min arme råd. Jeg takler det bare ikke. Jeg er ikke typen som syns dette er noe gøy. Han er fullstendig inneforstått med at den dagen jeg forlater han så er det kun på grunn av dette, ja jeg har sagt når og ikke hvis, og jeg tror denne dagen nærmer seg med stormskritt. er det noen som har råd til om dette kan reddes på noe vis? Eller er det faktisk helt dødfødt og jeg bruker unødig med krefter på det? Anonymkode: b8ebe...042 Hvor gamle er dere? Forskjell på en sånn en på 19 og en på 35 liksom… Anonymkode: b1079...16f 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er dere? Forskjell på en sånn en på 19 og en på 35 liksom… Anonymkode: b1079...16f Så en heroinist på 19 er "utforskende" mens en på 35 er narkis? Alkoholisme er alkoholisme, samme hvilken alder Anonymkode: 2871e...b07 7 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjæresten min drikker så sykt mye. Jeg visste jo at han var en fest-type, og jeg angrer ganske ofte på at jeg lot det gå så langt som å bli sammen og flytte inn med fyren. Her snakkes det om å drikke hver eneste helg. Det skal ikke drikkes bare en 6er, eller legge seg klokka 3-4. Det skal drikkes rundt fra fredag klokka 19 til søndag klokka 09.00. Det er så slitsomt, og jeg er så fortvilt over at det ikke går an å gå en helg eller to uten dette kjøret. Han skylder på at må få treffe kompisene sine, og det må han for all del - men dette er de samme såkalte kompisene som aldri ses eller høres uten at det finnes alkohol i bildet. vi har hatt så mange prater, diskusjoner og høylytte krangler om dette at jeg vet ikke min arme råd. Jeg takler det bare ikke. Jeg er ikke typen som syns dette er noe gøy. Han er fullstendig inneforstått med at den dagen jeg forlater han så er det kun på grunn av dette, ja jeg har sagt når og ikke hvis, og jeg tror denne dagen nærmer seg med stormskritt. er det noen som har råd til om dette kan reddes på noe vis? Eller er det faktisk helt dødfødt og jeg bruker unødig med krefter på det? Anonymkode: b8ebe...042 At du har flyttet sammen med han er ingenting, du er helt fri til å forlate han når som helst. Jeg har ett råd til deg: kom deg vekk før dere får barn! Jeg flyttet sammen med en sånn mann, helt lik som din. Grøftefyll hver helg, drikker rundt fra fredag til søndag uten stopp. Jeg tenkte ofte som deg, men lot det passere. Vi kjøpte hus og fikk barn. Vi har kranglet nesten ukentlig i alle år om denne helgefylla. Det blir ikke bedre. Det blir mye verre når dere får barn. Da er det for sent å innse at dette er en avhengighet og en sykdom, særlig når mannen selv ikke har noen innsikt eller erkjennelse Anonymkode: 13e9a...fd9 7 1 4
Rosa Sløyfe Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 hvorfor er du i det hele tatt sammen han når du aldri ville bli sammen han da er det vel bedre og bare gå fra hverandre er jo ikke noe mer og diskutere da 1
Friluftsmann70 Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 Tror jeg ville pakket sakene mine og flyttet ut. Tror ikke dere er ment for hverandre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 Rosa Sløyfe skrev (2 minutter siden): hvorfor er du i det hele tatt sammen han når du aldri ville bli sammen han da er det vel bedre og bare gå fra hverandre er jo ikke noe mer og diskutere da En gang var man på rosa skyer og lukket øynene. Anonymkode: b8ebe...042 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 Jeg har også vært sammen med en slik mann. Det blir absolutt ikke bedre, heller mye verre. Anonymkode: 03d9c...d71 1 2
Trish Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 Altså jeg liker å drikke litt med god mat og bli brisen i helgene men konstant hele helgen hørtes veldig mye ut😅 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gamle er dere? Forskjell på en sånn en på 19 og en på 35 liksom… Anonymkode: b1079...16f Nå er vi i 30årene og har helt forskjellig syn på grøftefyll og fest til krampa tar en. Jeg mener at dette er noe man skal legge igjen i 20årene, og han mener det er helt normalt. Antakelig fordi han ikke kjenner noen som ikke drikker helga rundt. Drikkinga er også en ting, men han sover jo til mandags morgen, så det å ha litt "helg" er jo komplett umulig. Anonymkode: b8ebe...042 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er vi i 30årene og har helt forskjellig syn på grøftefyll og fest til krampa tar en. Jeg mener at dette er noe man skal legge igjen i 20årene, og han mener det er helt normalt. Antakelig fordi han ikke kjenner noen som ikke drikker helga rundt. Drikkinga er også en ting, men han sover jo til mandags morgen, så det å ha litt "helg" er jo komplett umulig. Anonymkode: b8ebe...042 Da er det dessverre en lost case… han er det man kaller «helge-alkoholiker», og han ser det ikke selv. Du får aldri snudd han, når han ikke ser det selv. Anonymkode: b1079...16f 5 2
Flintis Skrevet 18. februar 2023 #12 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er vi i 30årene og har helt forskjellig syn på grøftefyll og fest til krampa tar en. Jeg mener at dette er noe man skal legge igjen i 20årene, og han mener det er helt normalt. Antakelig fordi han ikke kjenner noen som ikke drikker helga rundt. Drikkinga er også en ting, men han sover jo til mandags morgen, så det å ha litt "helg" er jo komplett umulig. Anonymkode: b8ebe...042 Så han er våken til 9.00 på søndag?
Maestro Skrevet 18. februar 2023 #13 Skrevet 18. februar 2023 Kom deg på hodet og rævva ut, helst i går. Bodde med en som var avhengig av øl. Samt dritings hver fest, spydde og alt både samme kveld og dagen etter. Alt med alkohol i seg sklei ned. Måtte ha øl hver fredag, uansett hvor lite penger det var på konto. Såfall lånte han av mora.. Til øl. Og kunne ikke gjøre noe sosialt, uten øl inni bildet. Ok, spillekveld med venner og et par øl hos oss, innafor. Bli faktisk beruset, er ikke innafor. Og unnskyldning for øl, ryddepils, arbeidspils, byggemøte med sin svoger, og ellers drakk det som brus. Ubevisst var det og leve med han, en av faktorer som desverre gjorde meg alvorlig psykisk syk. Var ikke forutsigbart, dårlig økonomi, leide der han er vokst opp som ikke er noe sentralt og ikke går andre busser enn skolebussen. Er stort sett gårder, hytter og skau der. Jeg kjører ikke bil, ville jeg ut på noe, måtte dette mases om, før han rakk og drikke øl. Nei. Kom deg vekk. Det går utover økonomi, stabilitet, trygghet, gir bekymringer som normale samboere ikke skal ha. Vil han feste hver helg, og vil leve som en ungkar, så får han jaggu meg være ungkar da - du flytter ut. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så en heroinist på 19 er "utforskende" mens en på 35 er narkis? Alkoholisme er alkoholisme, samme hvilken alder Anonymkode: 2871e...b07 Skjønner hva du mener, men enkelte av oss festa hardt som 19-åring, trenger ikke være alkoholiker… jeg drikker ikke lenger i en alder av 38. Festa fra meg før jeg ble 20 og da var jeg hard på flaska Anonymkode: b1079...16f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #15 Skrevet 18. februar 2023 Flintis skrev (2 minutter siden): Så han er våken til 9.00 på søndag? Helt normalt i "kretsen" hans. Det finns såkalte kompiser som drikker jamt over hele døgnet såfremt de har mulighet. Forrige uke eksempel: en drakk fra tirsdag til mandag. En annen fra torsdag til søndag. De slenger hodet bak i 5 minutter nå og da før de drikker seg sørpings igjen. så ja, det drikkes fra fredag til søndag morgen. Anonymkode: b8ebe...042
Flintis Skrevet 18. februar 2023 #16 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Helt normalt i "kretsen" hans. Det finns såkalte kompiser som drikker jamt over hele døgnet såfremt de har mulighet. Forrige uke eksempel: en drakk fra tirsdag til mandag. En annen fra torsdag til søndag. De slenger hodet bak i 5 minutter nå og da før de drikker seg sørpings igjen. så ja, det drikkes fra fredag til søndag morgen. Anonymkode: b8ebe...042 Merkelig de klarer seg med så lite søvn da? Han er nok alkoholiker antar jeg utenat jeg skal diagnostisere noen og da blir det vel ikke bedre før han bestemmer seg selv så valget ditt blir om du vil leve med det eller om du ikke vil det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #17 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner hva du mener, men enkelte av oss festa hardt som 19-åring, trenger ikke være alkoholiker… jeg drikker ikke lenger i en alder av 38. Festa fra meg før jeg ble 20 og da var jeg hard på flaska Anonymkode: b1079...16f Samme her. Da vi var 18-22 var festing viktig. Festet lett helgen igjennom, hver helg. Nå drikker jeg alkohol typ 2-3 ganger i året og da gjerne vin til mat i et selskap eller lignende. Anonymkode: cdee2...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #18 Skrevet 18. februar 2023 Ut fra det du sier så viser han jo ikke engang tegn til å ville dempe drikkingen? Når du ikke tåler dagens situasjon og han ikke vil endre den, så sier vel det logiske utfallet seg selv, dessverre. Anonymkode: b8ace...66e 1
GrønnNellik68 Skrevet 18. februar 2023 #19 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjæresten min drikker så sykt mye. Jeg visste jo at han var en fest-type, og jeg angrer ganske ofte på at jeg lot det gå så langt som å bli sammen og flytte inn med fyren. Her snakkes det om å drikke hver eneste helg. Det skal ikke drikkes bare en 6er, eller legge seg klokka 3-4. Det skal drikkes rundt fra fredag klokka 19 til søndag klokka 09.00. Det er så slitsomt, og jeg er så fortvilt over at det ikke går an å gå en helg eller to uten dette kjøret. Han skylder på at må få treffe kompisene sine, og det må han for all del - men dette er de samme såkalte kompisene som aldri ses eller høres uten at det finnes alkohol i bildet. vi har hatt så mange prater, diskusjoner og høylytte krangler om dette at jeg vet ikke min arme råd. Jeg takler det bare ikke. Jeg er ikke typen som syns dette er noe gøy. Han er fullstendig inneforstått med at den dagen jeg forlater han så er det kun på grunn av dette, ja jeg har sagt når og ikke hvis, og jeg tror denne dagen nærmer seg med stormskritt. er det noen som har råd til om dette kan reddes på noe vis? Eller er det faktisk helt dødfødt og jeg bruker unødig med krefter på det? Anonymkode: b8ebe...042 Hvertfall aldri sette barn inn i dette familie livet er mitt besteråd, han der vil hele tiden prioritere fest foran familie. Har sett flere slike familie fedre. Barna vil få en dårlig barndom med en far de ikke kan stole på. Så nei enten får du komme deg ut av dette eller bare god ta tingenes tilstand men ikke sett barn til verden i dette her. Alkoholen har sterk makt over mange mennesker desverre at de er villig til å forsake sine egne barn for den.
Gjest Sunaia Skrevet 18. februar 2023 #20 Skrevet 18. februar 2023 Eneste jeg vet som drikker slik som du beskriver er gutter/menn som er dropouts fra VGS og/eller kommer fra hjem med omsorgsvikt. Den type alkoholforbruk er farlig på så mange måter, opplagt nok. Jeg hadde ikke investert i et slikt forhold. Han er jo alkoholiker og det er en ekstremt tøff sykdom å ha, også for de pårørende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå