Gå til innhold

Hvor i Oslo får man hjelp med mat for fattige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om Fattighuset i sentrum og frelsesarmeen i sentrum. Vet at det er noe som heter Matsentralen men ser ut som de leverer til organisasjoner og ikke direkte til folk, har funnet noe som heter Matkartet på nettsiden til Matsentralen men da kommer det opp f eks institusjoner for fengselsfanger (som får maten, ikke som deler den videre). Har hørt det skal være matudeling for fattige i hver bydel, er det noen som vet hvor jeg kan finne en bedre oversikt?

Anonymkode: 10726...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke kjent i Oslo, men der er det nok ikke noe problem å finne steder der man deler ut mat. TTipper det er mye vanskeligere i små byer og tettsteder å få hjelp med mat. Beklager, det var ikke svar på ditt spørsmål, men bare en tanke jeg har hatt i denne tiden der mange sliter. Håper du finner ut av det :) 

Anonymkode: 24885...7bc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er ikke kjent i Oslo, men der er det nok ikke noe problem å finne steder der man deler ut mat. TTipper det er mye vanskeligere i små byer og tettsteder å få hjelp med mat. Beklager, det var ikke svar på ditt spørsmål, men bare en tanke jeg har hatt i denne tiden der mange sliter. Håper du finner ut av det :) 

Anonymkode: 24885...7bc

Man kan ta kontakt med Frelsesarmeen. Vet ikke om de bidrar hver måned, men er det krise og akutt vil de hjelpe.

Anonymkode: 4eec3...c76

Skrevet

Google matutdeling Oslo, så får du mange alternativer

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet om Fattighuset i sentrum og frelsesarmeen i sentrum. Vet at det er noe som heter Matsentralen men ser ut som de leverer til organisasjoner og ikke direkte til folk, har funnet noe som heter Matkartet på nettsiden til Matsentralen men da kommer det opp f eks institusjoner for fengselsfanger (som får maten, ikke som deler den videre). Har hørt det skal være matudeling for fattige i hver bydel, er det noen som vet hvor jeg kan finne en bedre oversikt?

Kva by bur du i, TS?

Anonymkode: 3372e...ae3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Evangeliesenteret leverer ut matroser for «vanlige» fattige folk, mandag ettermiddag og onsdag ettermiddag. De andre dagene er det kun narkomane som får hente ☺️. De leverer mat i Evangelisemteret dåsitt lokale ved sprøyteluka 

Anonymkode: c58f1...f1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kva by bur du i, TS?

Det står Oslo i overskriften?

Anonymkode: c58f1...f1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjugur skrev (På 18.2.2023 den 12.02):

Google matutdeling Oslo, så får du mange alternativer

Jeg har som sagt prøvd det

AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 12.08):

Kva by bur du i, TS?

Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...