Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med jevne mellomrom kjøper jeg en pakke blåbær på butikken. Det er jo en liten luke i pakken som man kan helle de ut av og dermed har jeg tenkt man bare kan spise de slik de er.  Nå satt jeg nettopp her med en stor pakke cevita blåbær. Kom plutselig til å tenke at jeg kanskje burde sjekke om de er vasket. Og der, bak på pakken står det. Bør vaskes. Er det nå jeg er full av sprøytemiddel og det jeg tenkte har vært sunt, skadelig? Ble litt bekymret for det har blitt endel blåbærpakker opp gjennom årene. 
Det er forhåpentligvis ikke et stort problem, men føler meg litt dum. Utrolig kjedelig om de er fulle av sprøytemiddel. 

Anonymkode: f063f...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja disse er sprøytet, og de er helt annerledes enn de ville når det kommer til antioksidanter også, de er ikke så kraftige. Jeg ville valgt en annen fersk frukt som det er skall på istedenfor. Du kan også kjøpe de de ville som ligger i frysedisken og ha dem i smoothies, eller røre ferskt "syltetøy" av dem. Disse er ikke sprøytet da de faktisk er plukket vilt i skogen. 
Men uansett, om du det er de blåbærene du liker, og det er det du spiser som frukt, så er det mye bedre å spise sprøytede bær, enn å ikke spise frukt i det hele tatt.

Anonymkode: a2003...b9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja disse er sprøytet, og de er helt annerledes enn de ville når det kommer til antioksidanter også, de er ikke så kraftige. Jeg ville valgt en annen fersk frukt som det er skall på istedenfor. Du kan også kjøpe de de ville som ligger i frysedisken og ha dem i smoothies, eller røre ferskt "syltetøy" av dem. Disse er ikke sprøytet da de faktisk er plukket vilt i skogen. 
Men uansett, om du det er de blåbærene du liker, og det er det du spiser som frukt, så er det mye bedre å spise sprøytede bær, enn å ikke spise frukt i det hele tatt.

Anonymkode: a2003...b9b

Og jeg som alltid har trodd at de blir skyllet før de legges i boksen. Spiser mye annen frukt som jeg naturligvis vasker. Det var den lille luka som lurte meg litt. Det virker unaturlig å ta de ut av den lille boksen og skylle dem. Irriterende for tror uansett ikke det er heldig å spise uvaskede sprøytede bær. 

Skrevet

Når du spiser blåbær, er det kanskje antioksidantene du er på jakt etter?

Da kan du bytte til rosmarin-te. Den inneholder store mengder karnosinsyre og et dusin andre antioksidanter, som tar knekken på såkalte frie radikaler. Smaker godt gjør det også, selv om det er litt annet enn blåbær. Rosmarin er ikke bare blåbær, for å si det sånn.

Anonymkode: 0b44e...8f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du spiser blåbær, er det kanskje antioksidantene du er på jakt etter?

Da kan du bytte til rosmarin-te. Den inneholder store mengder karnosinsyre og et dusin andre antioksidanter, som tar knekken på såkalte frie radikaler. Smaker godt gjør det også, selv om det er litt annet enn blåbær. Rosmarin er ikke bare blåbær, for å si det sånn.

Anonymkode: 0b44e...8f2

Ja, det stemmer. Men selvfølgelig også fordi de er gode. 
Men takk for tips, jeg skal sjekke ut rosmarin-te pleier du å kjøpe den på helsekostbutikk?

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...