Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville ikke skrive det i overskriften så håper ikke det blir fjernet, det er bare så rart og spesielt at alle som vet kjenner det igjen med en gang. 

Vi så en film sammen hvor det er et ektepar og så dør den ene. Et par dager etter så er han på besøk hos meg og sier "hvis du dør så klarer jeg meg helt fint, ikke bekymre deg for meg". Jeg lo først, men han mente det. Jeg spurte hva faen? Og han gjentok det. Jeg er litt tom for ord. Han har i blant fremstått som litt selvsentrert, men dette føler jeg tok kaka, eller er det en normal ting å si?

Anonymkode: fed88...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ingen normal ting og si.

• Liker 12
Skrevet

Vil du at han ikke skal ha det bra dersom du dør før han? 

Ser ikke problemet. Han mente nok verken at han ikke kommer til å være trist eller at han håper at du dør. 

Anonymkode: eea60...316

• Liker 10
Skrevet

Sa han det bare sånn rett ut i luften? Flere dager etter at dere hadde sett filmen? Uansett er det ikke en normal ting å si.

Er han normal ellers?

Kan det ha vært en veldig upassende spøk? Og hvorfor i alle dager har du ikke spurt ham om hva han mente med det, og hvorfor han sa det?

Skrevet

Det er fucka. En ting er å faktisk klare seg, noe annet er å si det til partner når døden ikke er nær engang. Hadde tatt det som at han ikke elsket meg og egentlig vil være uten meg

Anonymkode: 242ce...3c6

• Liker 7
Skrevet

Det er jo rart å si det noen dager etterpå.. Tullet han? Har han tenkt mye på det? Er han redd for å bli såret og derfor setter opp en mur? 

Jeg er en kald og realistisk person med en mann som jobber i ett yrke der det lett kan skje ting. Og jeg har en plan for å overleve on noe skulle skje. Er forberedt på at ting kan skje. Så ja, jeg kommer til å klare meg, men det betyr ikke at jeg ikke hadde blitt lei meg. Det handler om å overleve. Men merkelig at han sier det på den måten, så tidlig når dere bare er kjærester.. 

Anonymkode: 7c8ad...861

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg spurte hva han mente, det er det hva faen betyr, at han skal forklare, da sa han det "jeg mente det jeg sa, du skal ikke bekymre deg for meg om du blir dødsyk eller dør, jeg klarer meg". 

Det var tatt ut av løse lufta flere dager etter, rett før det snakka vi om noe på nyhetene. 

Skrevet

Nei, synes det høres ut som en rar ting å si.Dersom dere har barn er det kanskje greit å si, spesielt om du har uttrykt usikkerhet dersom det skulle skje. 

• Liker 1
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (1 minutt siden):

Nei, synes det høres ut som en rar ting å si.Dersom dere har barn er det kanskje greit å si, spesielt om du har uttrykt usikkerhet dersom det skulle skje. 

Nope and nope... ikke barn og aldri har vi snakket om døden og hva som skjer osv

Skrevet

Du må nesten bare spørre han en gang til om hvorfor han tok det opp på et så tilfeldig tidspunkt, og si at du synes det var veldig spesielt. 

Anonymkode: eea60...316

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mulig han ble tankefull etter filmen, og dette er hans åpning for å prate om temaet? 

Anonymkode: ce2bd...fd3

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig han ble tankefull etter filmen, og dette er hans åpning for å prate om temaet? 

En stor sannsynlighet for det, jeg tenkte akkurat det samme. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Temaet ble egentlig avsluttet etter hans andre forklaring, jeg ble litt stum og han gikk videre og snakket om noe annet. Det var ikke åpning for å snakke videre stemning, dette var en erklæring 

Skrevet

Ikke helt strategisk tid eller tenkt utfallet av denne uttalelsen sin 🤦🏼‍♀️Merkelig av han. Kanskje han følte at han måtte si noe om det, og klekt ut dette de siste dagene? Disse mannfolka sier så mye teit 🙄 Hadde nok fnysa litt på det og ikke tenkt mer over saken. For alt du vet, så Skal han da liksom være matcho og ikke si at han blir knust om dette blir tilfellet at du dør før han dør, om dere enda er et par da. Eller at han er redd for at det faktisk kan skje? Og ikke innrømmer det, og ender med en teit ting og si om dette. 

Du får spørre han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Temaet ble egentlig avsluttet etter hans andre forklaring, jeg ble litt stum og han gikk videre og snakket om noe annet. Det var ikke åpning for å snakke videre stemning, dette var en erklæring 

Om du reagerer med hva faen, så skjønner jeg at han egentlig ikke ville prate mer om det. Om det faktisk er redsel bak dette utsagnet hans. 

• Liker 5
Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Om du reagerer med hva faen, så skjønner jeg at han egentlig ikke ville prate mer om det. Om det faktisk er redsel bak dette utsagnet hans. 

Nei det er bare en måte å snakke på, det betyr "det må du nesten forklare" det er dialekt i bildet, ingen ble redd. Annet enn meg for jeg lurer på om han egentlig driter i meg 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei det er bare en måte å snakke på, det betyr "det må du nesten forklare" det er dialekt i bildet, ingen ble redd. Annet enn meg for jeg lurer på om han egentlig driter i meg 

Ikke at han ble redd av DET, men redd at du stryker med før han. Og ikke er så flink på sånne bekreftelser. Som da ender med at han sa noe kjempe teit for og dekke over det. 

Vi sier her "Atte, ka va det du sa nå?", som i, forklar deg litt nærmere. 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som noe min kjære kunne sagt. Som nok på et vis er sant. Men på et plan ikke.

Grubler mannen din mye?

Anonymkode: 5fc46...720

• Liker 2
Skrevet

Han har vel tenkt på det med at en i et par dør. Som kom på grunn av filmen. Han kanskje tenkte det hvordan du skulle ta det hvis han døde hvis dere har hatt et nært og langt samliv. Så ønsket han at du ikke skulle gruble over hvordan han skulle håndtere det hvis du døde.

Vet ikke om det er rart å tenke over det som er tema i en film. Er vel vanlig? Nok litt rart hvordan han snakket om de tanker som filmen hadde skapt, men er vel ikke noe å henge seg opp i.

• Liker 3
Skrevet
Maestro skrev (7 timer siden):

Ikke at han ble redd av DET, men redd at du stryker med før han. Og ikke er så flink på sånne bekreftelser. Som da ender med at han sa noe kjempe teit for og dekke over det. 

Vi sier her "Atte, ka va det du sa nå?", som i, forklar deg litt nærmere. 

Ja man skulle kanskje tro det, men det virka ikke sånn heller, han virka litt sånn lett og ledig, ikke tynga eller redd, eller bekymret. Hvis han grubla og kom frem til at han var happy uansett, så tenker jeg det ikke lover veldig bra for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...