Gå til innhold

Hvilke plasser i Trondheim er egnede for familier?

rebi11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts spør om natur/landlige områder for turer. Altså, Ugla, Lian, Byåsen, Vikåsen, Angelltrøa, Risvollan og flere steder kan tilby dette. Ikke bare en grusvei for turer slik Lade har. Denne tråden handler forøvrig ikke om meg eller hvor jeg bor ;)  

Anonymkode: 1b1e8...421

Nei, ts spurte om sentraltliggende områder med godt kollektivtilbud som ikke lå sør i byen som hadde noen fine turområder, og det har de jo på lade. Ladestien går helt til ranheim, som også er en ganske landlig bydel, og fjorden er rett utom døra.

Forøvrig sentrale lade. Vil si det er et idyllisk område som er rolig selv om det er sentralt og du har byen rett utenfor dørstokken.

Anonymkode: 74207...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg bor på Tyholt og synes ikke jeg bor i nærheten av natur. Da må jeg ta bilen og kjøre til den. Om du må bytte buss for å nå målet kan man ikke si at det er nærme 😅

Byåsen er ikke svindyrt 🙃 Det koster veldig mye mer å bo på østsiden. Det "samme huset" kan ha en prisforskjell på 2 millioner. Så Byåsen er et rimelig alternativ. 

Hvis dere velger Tyholt så pass på å ikke bo innenfor skolekretsen til Rosenborg ungdomsskole..

Jeg ser mange anbefaler Jakobsli og Charlottenlund, men dere må for det første ha 2 biler for jeg kan nesten garantere at begge må kjøre til jobb, og bussene har trangt om plassen. For det andre må dere flytte før barna begynner på ungdomsskolen, for ungdomsmiljøet der kan være ganske brutalt.

Andre ungdomsmiljøer dere vil unngå er Heimdal, Saupstad, Flatåsen og hele området der, samt Nardo og Rosenborg ned til Øya.

Kan anbefale Lade, Strindheim (ned mot Leangen eller mot Persaune) og Angelltrøa. Hører mye bra om Stubban og, men der må dere nok også ha 2 biler og kjøre mye.

Jeg bor som sagt på Tyholt og det er egentlig ingenting her. Jeg drar alltid andre plasser når jeg skal noe. Barnefamiliene bruker sine egne hager for det meste. Men det er rolig og stille, og infrastrukturen er veldig bra. Bruker aldri lang tid på å kjøre noen plass. Jobber i sentrum og bruker 10 min en vei i rushen med bil. 

Anonymkode: 69029...d7a

Hvorfor skal man ikke bo innenfor skolekretsen til Rosenborg ungdomsskole? 

Anonymkode: bd8d6...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Singsaker og trives godt, en del barnefamilier her. Nærme sentrum, men lite natur dessverre. Men valgte sentrum framfor naturen, det er et valg man må ta 😊

Anonymkode: 632e4...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Malvik 😊 Der er det landlig og nært sjøen, mange hus med flott utsikt, trygt og godt. I tilegg billigere enn Trondheim. Og det tar heller ikke lang tid å kjøre inn til byen. 

Anonymkode: 699f9...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan anbefale Malvik 😊 Der er det landlig og nært sjøen, mange hus med flott utsikt, trygt og godt. I tilegg billigere enn Trondheim. Og det tar heller ikke lang tid å kjøre inn til byen. 

Anonymkode: 699f9...cf3

Malvik er supert, men vanskelig med barnehageplass og om TS jobber i byen må hun regne med lang pendletid da tunnelene er stengt av diverse grunner flere ganger i uka. 

Anonymkode: bec05...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Malvik er supert, men vanskelig med barnehageplass og om TS jobber i byen må hun regne med lang pendletid da tunnelene er stengt av diverse grunner flere ganger i uka. 

Anonymkode: bec05...8c7

Ikke alle jobber i byen, så det avhenger jo veldig av hvilke type jobber familien har. Malvik er et godt alternativ, eller Hommelvik. 

Anonymkode: 1b1e8...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...