AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #41 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Enig, dette er de beste områdene, bor der selv. Strindheim kan nevnes i tillegg. Fredelig, rolig, ingen problemer. Litt avstand også til de mer belastede områdene. Og mange friområder, mye space. Og lett tilgang til de største kjøpesentrene. Anbefales. Hold avstand til Kattem, Flatåsen, Tempe, Buran, Rosenborg, Nardo. Anonymkode: 7ee7f...d26 Men kjære vene, Lilleby og buran er jo fem min fra hverandre, med samme skolekrets. Det ene anbefaler du, det andre fraråder du? Anonymkode: f563f...28e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #42 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan forresten ta med Saupstadringen og Kolstad. Der ville ikke jeg bodd, ikke de som bor der heller. Anonymkode: 7ee7f...d26 Tro det eller ei, men det finnes oss som liker å bo der 😊 og ja, jeg har økonomi til å bo i "bedre" deler av byen. Anonymkode: ce747...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndelag84 Skrevet 18. februar 2023 #43 Del Skrevet 18. februar 2023 Bodde i swntrun før jeg fikk barn. Da vi fikk barn flyttet vi til Tiller. Trivdes godt der. Skulle jeg bodd et annet sted i Trondheim hadde jeg nok flyttet til Jakobsli/charlottenlund/brundalen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #44 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tro det eller ei, men det finnes oss som liker å bo der 😊 og ja, jeg har økonomi til å bo i "bedre" deler av byen. Anonymkode: ce747...a8b Saupstad og Gulset (to sammenlignbare områder forøvrig ) fikk vel tildelt samme «beste bydel» pris eller h a det var for et par år siden. Anonymkode: d356d...b7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #45 Del Skrevet 18. februar 2023 Denne tråden var litt gøy. Spennende å lære at jeg bor i en fattig bydel, med både stoff- og gjengproblemer. Spesielt morsomt når alt rundt meg er eplehager med eneboliger, og selv tomannsboliger går for 6+ millioner. For all del, bydelen er stor og det finnes blokker i nærheten med billigere leiligheter. Man lærer noe nytt hver dag 😃 Anonymkode: 67a56...d62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 18. februar 2023 #46 Del Skrevet 18. februar 2023 Heimdal? Søsteren min bor der med tre barn og stortrives og sier det er et godt og stabilt strøk, men har aldri bodd der selv, så jeg har ikke noen kvalifisert oppfatting annet enn min søsters erfaringer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #47 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men kjære vene, Lilleby og buran er jo fem min fra hverandre, med samme skolekrets. Det ene anbefaler du, det andre fraråder du? Anonymkode: f563f...28e Det med skolekrets for lilleby er litt uavklart ennå. Jeg tror de mangler ungdomsskole, men det er mulig de skal ta i bruk de gamle lokalene til ringve vgs. De tilhører Rosenborg skolekrets nå eller? Buran er side om side med Lilleby, men området har en del belastning og det er en del gjennomtrekk av folk der. Men det er et område som er i ferd med å løfte seg. Anonymkode: 74207...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #48 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tyholt er en 15-20 minutters gange fra sentrum. Og da snakker vi riktig side av sentrum. så å si at det ikke er noe der faller på sin egen urimelighet. Lade i seg selv har kanskje mer å by på av natur og parkområder og servering og er like sentrumsnært, men trade off er jo større trengsel og trafikk. Og hvis du bor på lade álle er jo egentlig gangsavstanden til sentrum omtrent dobbelt av gangavstanden tyholt-sentrum, og ruta singsaker/bakklandet er vel overlegen svartlamoen eller nyhavna -sentrum. Anonymkode: 20298...bb4 Men utseendet på gangvegen til sentrum har ikke noe med mitt svar å gjøre 🤪 Om det tar 5-10 minutter lengre å gå fra enkelte plasser på Lade eller ikke er irrelevant, det er fortsatt absolutt ingenting annet enn boliger på Moholt og Tyholt. Hverken natur, turmuligheter, kjøpesenter som er verdt å nevne eller så veldig mye annet. Og jada det er sikkert topp å komme seg til byen hvis man ønsker å gå men et mareritt å komme seg hjem igjen mtp stigning og bakker. Er selv oppvokst øverst på Persaunet 😊 Også trenger man jo strengt tatt ikke å gå inn til sentrum når man bor på Lade heller da, man har jo absolutt alt der 😊 I tillegg til bedre bussnettverk. For all del, du må gjerne synes at Moholt og Tyholt er helt topp. Jeg synes ikke det etter å ha bodd i området i flere år 😊 Anonymkode: 672db...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #49 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men kjære vene, Lilleby og buran er jo fem min fra hverandre, med samme skolekrets. Det ene anbefaler du, det andre fraråder du? Anonymkode: f563f...28e Forskjellen er at på Lilleby bor folk i leiligheter i 4-5 mill-klassen og oppover samt i rekkehus til mellom 8 og 9 mill, de aller fleste eier. På Buran bor de i gamle kommunalleiligheter eller leier. Det er svært stor forskjell da både Buran og Lademoen har stor overvekt av unge personer og rusproblematikk og mindre barnefamilier, da er det stort sett snakk om innvandrere og lavtlønnede. Og barna på Buran går stort sett på Bispehaugen. Anonymkode: 672db...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #50 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Lilleby/Lade. Tettbygd, nært sentrum og nært naturen. Moholt/Valentinlyst/Tyholt, nært sentrum, ikke helt så tettbygd og nært naturen. Ellers er det jo mulig å bo i sentrum og omkring. Det er ikke langt unna naturen det heller. Masse parker i sentrumsområde, samt øya, og gråkallbanen rett opp til lian/bymarka. Anonymkode: 20298...bb4 Jeg bor på Tyholt og synes ikke jeg bor i nærheten av natur. Da må jeg ta bilen og kjøre til den. Om du må bytte buss for å nå målet kan man ikke si at det er nærme 😅 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Byåsen, Sverresborgområdet/Nyborg/Ferstad. Kort vei til byen, rett oppi marka på 5 minutter, gode skoler (minus Byåsen skole, så hold deg lenger nord). Svindyrt da, men trivdes veldig godt da vi bodde der med barn. Anonymkode: bec05...8c7 Byåsen er ikke svindyrt 🙃 Det koster veldig mye mer å bo på østsiden. Det "samme huset" kan ha en prisforskjell på 2 millioner. Så Byåsen er et rimelig alternativ. Hvis dere velger Tyholt så pass på å ikke bo innenfor skolekretsen til Rosenborg ungdomsskole.. Jeg ser mange anbefaler Jakobsli og Charlottenlund, men dere må for det første ha 2 biler for jeg kan nesten garantere at begge må kjøre til jobb, og bussene har trangt om plassen. For det andre må dere flytte før barna begynner på ungdomsskolen, for ungdomsmiljøet der kan være ganske brutalt. Andre ungdomsmiljøer dere vil unngå er Heimdal, Saupstad, Flatåsen og hele området der, samt Nardo og Rosenborg ned til Øya. Kan anbefale Lade, Strindheim (ned mot Leangen eller mot Persaune) og Angelltrøa. Hører mye bra om Stubban og, men der må dere nok også ha 2 biler og kjøre mye. Jeg bor som sagt på Tyholt og det er egentlig ingenting her. Jeg drar alltid andre plasser når jeg skal noe. Barnefamiliene bruker sine egne hager for det meste. Men det er rolig og stille, og infrastrukturen er veldig bra. Bruker aldri lang tid på å kjøre noen plass. Jobber i sentrum og bruker 10 min en vei i rushen med bil. Anonymkode: 69029...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #51 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det med skolekrets for lilleby er litt uavklart ennå. Jeg tror de mangler ungdomsskole, men det er mulig de skal ta i bruk de gamle lokalene til ringve vgs. De tilhører Rosenborg skolekrets nå eller? Buran er side om side med Lilleby, men området har en del belastning og det er en del gjennomtrekk av folk der. Men det er et område som er i ferd med å løfte seg. Anonymkode: 74207...220 Lilleby skal få egen ungdomsskole på tomta bak City Syd ish, den må bare bygges først. Barn som bor på Buran sokner til Bispehaugen barneskole og Rosenborg ungdomsskole. Barna på Lilleby går på Lilleby barneskole og Rosenborg ungdomsskole 😊 Anonymkode: 672db...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #52 Del Skrevet 18. februar 2023 Klæbu hadde jeg vurdert sterkest om jeg skulle flyttet nærmere Trheim by. Bor nå i nabokommunen. Anonymkode: 34aa8...d02 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #53 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bor på Tyholt og synes ikke jeg bor i nærheten av natur. Da må jeg ta bilen og kjøre til den. Om du må bytte buss for å nå målet kan man ikke si at det er nærme 😅 Byåsen er ikke svindyrt 🙃 Det koster veldig mye mer å bo på østsiden. Det "samme huset" kan ha en prisforskjell på 2 millioner. Så Byåsen er et rimelig alternativ. Hvis dere velger Tyholt så pass på å ikke bo innenfor skolekretsen til Rosenborg ungdomsskole.. Jeg ser mange anbefaler Jakobsli og Charlottenlund, men dere må for det første ha 2 biler for jeg kan nesten garantere at begge må kjøre til jobb, og bussene har trangt om plassen. For det andre må dere flytte før barna begynner på ungdomsskolen, for ungdomsmiljøet der kan være ganske brutalt. Andre ungdomsmiljøer dere vil unngå er Heimdal, Saupstad, Flatåsen og hele området der, samt Nardo og Rosenborg ned til Øya. Kan anbefale Lade, Strindheim (ned mot Leangen eller mot Persaune) og Angelltrøa. Hører mye bra om Stubban og, men der må dere nok også ha 2 biler og kjøre mye. Jeg bor som sagt på Tyholt og det er egentlig ingenting her. Jeg drar alltid andre plasser når jeg skal noe. Barnefamiliene bruker sine egne hager for det meste. Men det er rolig og stille, og infrastrukturen er veldig bra. Bruker aldri lang tid på å kjøre noen plass. Jobber i sentrum og bruker 10 min en vei i rushen med bil. Anonymkode: 69029...d7a Du har skjønt det 🌟 Anonymkode: 672db...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #54 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg bor som sagt på Tyholt og det er egentlig ingenting her. Jeg drar alltid andre plasser når jeg skal noe. Barnefamiliene bruker sine egne hager for det meste. Men det er rolig og stille, og infrastrukturen er veldig bra. Bruker aldri lang tid på å kjøre noen plass. Jobber i sentrum og bruker 10 min en vei i rushen med bil. Tyholt er en av plassene i byen med verste veier. Det er så utrolig dårlig standard der og masse hull som aldri blir fikset. I tillegg kryr det av rotter der. Tyholt ligger også på en topp med utsikt over byen, så det er kun nedoverbakker derfra. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Lade i seg selv har kanskje mer å by på av natur og parkområder Natur og natur, fru blom. Man har Ladestien som holder på å raseres av leilighetskomplekser i alle retninger. Naturen som er der rives med og Ladestien ligger ned mot fjorden. Vil ikke kalle det natur, men grøntområder. Lade har også vanvittig mye trafikk og dårlig veinett. Anonymkode: 1b1e8...421 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #55 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forskjellen er at på Lilleby bor folk i leiligheter i 4-5 mill-klassen og oppover samt i rekkehus til mellom 8 og 9 mill, de aller fleste eier. På Buran bor de i gamle kommunalleiligheter eller leier. Det er svært stor forskjell da både Buran og Lademoen har stor overvekt av unge personer og rusproblematikk og mindre barnefamilier, da er det stort sett snakk om innvandrere og lavtlønnede. Og barna på Buran går stort sett på Bispehaugen. Anonymkode: 672db...214 Både lilleby skole og bispehaugen skole har enorm forskjell når det kommer til sosioøkonomisk status. Noen bor i villaer til 12 millioner, ande bor i kommunale leiligheter. Jeg synes akkurat det gjør en bydel spennende, med mye forskjellige folk. Samtidlig kan man jo ikke lukke øynene for at lademoen område har hatt store og økende problemer med gjengkriminalitet desverre. Barna på Lilleby ( som er en bydel som også består av gamle små leiligheter) barna på nedre buran og lademoen går på samme barne og ungdomskole. Anonymkode: f563f...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #56 Del Skrevet 19. februar 2023 Jeg hadde valgt Vikåsen/Sagplassen. Veldig barnevennlig, nærhet til barne/ungdomssole, skogen rett utenfor døra. Kan være praktisk å ha bil der, men samtidig får man litt mer bolig for pengene mange andre plasser på østsiden. Anonymkode: 29238...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #57 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor på Tyholt og synes ikke jeg bor i nærheten av natur. Da må jeg ta bilen og kjøre til den. Om du må bytte buss for å nå målet kan man ikke si at det er nærme 😅 Byåsen er ikke svindyrt 🙃 Det koster veldig mye mer å bo på østsiden. Det "samme huset" kan ha en prisforskjell på 2 millioner. Så Byåsen er et rimelig alternativ. Hvis dere velger Tyholt så pass på å ikke bo innenfor skolekretsen til Rosenborg ungdomsskole.. Jeg ser mange anbefaler Jakobsli og Charlottenlund, men dere må for det første ha 2 biler for jeg kan nesten garantere at begge må kjøre til jobb, og bussene har trangt om plassen. For det andre må dere flytte før barna begynner på ungdomsskolen, for ungdomsmiljøet der kan være ganske brutalt. Andre ungdomsmiljøer dere vil unngå er Heimdal, Saupstad, Flatåsen og hele området der, samt Nardo og Rosenborg ned til Øya. Kan anbefale Lade, Strindheim (ned mot Leangen eller mot Persaune) og Angelltrøa. Hører mye bra om Stubban og, men der må dere nok også ha 2 biler og kjøre mye. Jeg bor som sagt på Tyholt og det er egentlig ingenting her. Jeg drar alltid andre plasser når jeg skal noe. Barnefamiliene bruker sine egne hager for det meste. Men det er rolig og stille, og infrastrukturen er veldig bra. Bruker aldri lang tid på å kjøre noen plass. Jobber i sentrum og bruker 10 min en vei i rushen med bil. Anonymkode: 69029...d7a Det jeg savner med å bo på Tyholt var at det gikk kjapt å rusle ned til sentrum, men du har rett, det er liksom et område uten så mye mer. Vi endte opp med å flytte til Angelltrøa for å komme nærmere marka, og det er utrolig deilig å slippe å bruke bilen for å komme seg ut. I tillegg er det fine sykkel og gangstier ned til sentrum, men det tar litt lengre tid da 🙂 Metrolinje, så god kollektivtransport og det er greit å klare seg uten bil. Bor utenfor bomringen, og det kan være negativt for noen. På vinteren kjøres det opp skiløyper både i nabolaget og i Estendstadmarka, samt skøytebane. Badevann i gang/sykkelavstand. God utsikt og masse lys. Barnehagene har godt rykte. Spent på hvordan det vil se ut her om 10 år når NTNU Dragvoll skal fraflyttes, vil det bli omregulert til boliger eller ikke. Anonymkode: db053...31f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #58 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men utseendet på gangvegen til sentrum har ikke noe med mitt svar å gjøre 🤪 Om det tar 5-10 minutter lengre å gå fra enkelte plasser på Lade eller ikke er irrelevant, det er fortsatt absolutt ingenting annet enn boliger på Moholt og Tyholt. Hverken natur, turmuligheter, kjøpesenter som er verdt å nevne eller så veldig mye annet. Og jada det er sikkert topp å komme seg til byen hvis man ønsker å gå men et mareritt å komme seg hjem igjen mtp stigning og bakker. Er selv oppvokst øverst på Persaunet 😊 Også trenger man jo strengt tatt ikke å gå inn til sentrum når man bor på Lade heller da, man har jo absolutt alt der 😊 I tillegg til bedre bussnettverk. For all del, du må gjerne synes at Moholt og Tyholt er helt topp. Jeg synes ikke det etter å ha bodd i området i flere år 😊 Anonymkode: 672db...214 Det er jo ganske nært estenstadmarka og du har bekkevolldalen og kuhaugen. I tillegg er det kort avstand til NTNU, både gløshaugen og dragvoll som mange jobber eller studerer på. Vet ikke når du bodde på tyholt sist, men det har skjedd ting i trondheim de siste årene når det kommer til kollektivtilbud. Det er metrobusslinje fra moholt, og det er vel ikke dårlig busstilbud på tyholt heller. Jeg tror ikke de fleste har et problem med at det hovedsaklig er boliger i et boligområde når det meste av aktiviteter og tilbud uansett ikke er mer enn 15-20 minutters gange unna. Er også greit med serveringstilbud i område i Tyholt-tårnet, valentinlyst, moholt osv. Det er vel også resturantvirksomhet på persaunet rett ved, og høy tetthet av små kjøpesenter for hverdags og fritidshandel. Og sirkus shopping er ikke mer enn 20 minutter gange unna det heller. Jeg tror det er mange som foretrekker å ha det sånn framfor å ha alt rett utenfor dørstokken. Men det er en smaksak. Det er ikke sånn at på lade får du alt, og på tyholt får du ingenting, derfor bør man bo på lade. Anonymkode: 74207...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #59 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Natur og natur, fru blom. Man har Ladestien som holder på å raseres av leilighetskomplekser i alle retninger. Naturen som er der rives med og Ladestien ligger ned mot fjorden. Vil ikke kalle det natur, men grøntområder. Lade har også vanvittig mye trafikk og dårlig veinett. Anonymkode: 1b1e8...421 Nå er det en by vi snakker om, og da nytter det ikke å klage over at det bygges by der. Eller er du en av de som flytter til byen men forventer å ha hele geirangerfjorden i bakgården for deg selv? Jeg tror de fleste skjønner at ved natur, menes det små grøntområder som ligger litt avsides. Det mangler ikke på grønn, helt urørt mark rett utenfor Trondheim, hvis du absolutt vil ut i naturen. Men noe sier meg at det ikke frister så veldig, av de samme grunnene som at du bor i en by, fru blom. Anonymkode: 74207...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #60 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er det en by vi snakker om, og da nytter det ikke å klage over at det bygges by der. Eller er du en av de som flytter til byen men forventer å ha hele geirangerfjorden i bakgården for deg selv? Jeg tror de fleste skjønner at ved natur, menes det små grøntområder som ligger litt avsides. Det mangler ikke på grønn, helt urørt mark rett utenfor Trondheim, hvis du absolutt vil ut i naturen. Men noe sier meg at det ikke frister så veldig, av de samme grunnene som at du bor i en by, fru blom. Anonymkode: 74207...220 Ts spør om natur/landlige områder for turer. Altså, Ugla, Lian, Byåsen, Vikåsen, Angelltrøa, Risvollan og flere steder kan tilby dette. Ikke bare en grusvei for turer slik Lade har. Denne tråden handler forøvrig ikke om meg eller hvor jeg bor Anonymkode: 1b1e8...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå