AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #21 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig, dette er de beste områdene, bor der selv. Strindheim kan nevnes i tillegg. Fredelig, rolig, ingen problemer. Litt avstand også til de mer belastede områdene. Og mange friområder, mye space. Og lett tilgang til de største kjøpesentrene. Anbefales. Hold avstand til Kattem, Flatåsen, Tempe, Buran, Rosenborg, Nardo. Anonymkode: 7ee7f...d26 Strindheim har dessverre fått en del kriminalitet de siste årene. Blant annet har man en del gjengangere som bor på Persaunet leit, og de kommunale boligene rundt omkring. Jakobsli/Charlottenlund/Brundalen har lite kriminalitet, og mange fine områder rundt. Det samme med Ranheim. Ellers så er Sverresborg blitt mer attraktivt. Disse stedene ligger utenfor sentrum, men når det er sagt så er det korte avstander i Trondheim. Lade er også et sted man kan se på. Problemet med Trondheim er at politikerne holder på å rasere byen. Det bygges blokker overalt, og naturen rundt rives. Idyllen med Trondheim er ikke den samme lenger. Midtbyen er så ig si ødelagt og hat bare blitt en veldig grå samlingspunkt. Anonymkode: 1b1e8...421
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #22 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: c1e53...9e5 Masse gamle blokker. Anonymkode: 77a86...b11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #23 Skrevet 18. februar 2023 Ranheim, jakobsli, charlottenlund om du har mulighet Anonymkode: afcf3...a7a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #24 Skrevet 18. februar 2023 rebi11 skrev (11 timer siden): Vurderer å flytte til Trondheim om et par år. Tenker på å skaffe en leilighet, med samboer og barn. Vil bo ganske sentralt men likevel ha fine turområder/litt landlig miljø i området. Vil bo nært en bra barneskole, og gjerne litt utsikt. God kollektivtransporttilbud, og gjerne ikke sør for Trondheim. Finnes det noen plasser som oppfyller alle kravene mine? Anonymkode: d356d...b7c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #25 Skrevet 18. februar 2023 Ville ha revurdert ang sør for å si det slik, personlig hadde jeg heller gått for heimdal/kattem området gode buss forbindelser til sentrum naturnært og fine områder for barn. Sjetnemarka Nardo er å hygglige området ang barn, natur og god buss forbindelse. Ville aldri aldri ha bodd i gangavstand til sentrum tatt i betrakting ungdoms miljøet der Anonymkode: d356d...b7c 1
Djerv2020 Skrevet 18. februar 2023 #26 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trondheims kvikkleireområder er godt kartlagt og godt sikret. Trondheim har lang tradisjon for å bygge god infrastruktur rundt utfordrende områder. Gjerdrum er ei lita østlandsbygd med østlandsperspektiv og følgende antagelser. Der er det ingen tradisjon for å sikre noe som helst eller forutse geologiske katastrofer. Der er holdningen mer "herregud, går det an å bo nord for oslo?? Fryser de ikke ihjel om vitnern" i stedet for å tenke fyr og ved, og hus og boligområder bygge på de samme ubetenksomme holdningene. Der ting ikke kommer av seg selv, er ting umulig osv. Så sannsynligheten for at du stryker med i et kvikkleireras i et dårlig undersøkt område i Oslo eller på østlandet er mye større enn der man passer på hvor og hvordan man bygger i Trøndelag. Anonymkode: 74207...220 Aha, var jeg ikke klar over! Leste bare at bakklandet(?) var veldig utsatt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #27 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ha revurdert ang sør for å si det slik, personlig hadde jeg heller gått for heimdal/kattem området gode buss forbindelser til sentrum naturnært og fine områder for barn. Sjetnemarka Nardo er å hygglige området ang barn, natur og god buss forbindelse. Ville aldri aldri ha bodd i gangavstand til sentrum tatt i betrakting ungdoms miljøet der Anonymkode: d356d...b7c Tror også det er blitt ganske fint på Tiller/Heimdal. Med metrobuss-systemet så er det vel til en hver tid 10-12 minutter unna sentrum, og det er fortsatt mange grønne områder utenfor Tillerområde. Blir vel forlengede trikkelinjer mellom munkvoll og Heimdal også tipper jeg så kollektivtilbudet der er vel noe av det beste i byen. Ser noen foreslår Byåsen som sentrumsnært, men det er jo kun det via bil, og det hoper seg vel opp med kø i kongens gate om du er så heldig å ikke punktere der. Alle de store shoppingsenterene og aktivitetstilbudene er enten øst, i midtbyen eller på tiller, så byåsen er litt isolert fra alt, med ganske dårlig forbindelse til byen. Det kommer sikkert økt trafikk der etterhvert som de bygger ut tunelløpene ved nydalsbrua, og området er høyaktuellt for fortetningspolitikken, så det blir anleggsarbeid der i mange år framover etterhvert, tipper jeg. Anonymkode: 74207...220 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #28 Skrevet 18. februar 2023 Othilienborg eller moholt/tyholt Anonymkode: e5cde...469 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #29 Skrevet 18. februar 2023 Jeg er oppvokst på Heimdal og synes det er positivt at marka er så nær (supert for ski) og at buss og tog går ofte. Prisene på bolig er ikke så dumme heller. Synes likevel det er en litt småkjedelig plass, så kunne ikke tenkt meg tilbake med det første. Trives nå i Ila, hvor det er gangavstand til både skog, fjord og sentrum. Kunne tenkt meg å flytte til moholt/Berg området selv en dag, eventuelt Sverresborg, men dette er dyre områder. Lade hadde også vært supert, men ikke Lilleby. For tettbygd for min smak. Anonymkode: a29df...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #30 Skrevet 18. februar 2023 Ranheim er kjempefint, det eneste kjedelige er at det ikke finnes ungdomskole her så barna må enten busse til Markaplassen eller Charlottenlund. Charlottenlund/Jakobsli er veldig barnevennlig og fint også, godt miljø for sport og kort vei både til sjø, marka og sentrum vi endte opp på Lade, der er det kombinert 1-10-skole, idrettsmiljø, gangavstand-ish til sentrum og fine Ladestien rett ved sjøen. Svindyrt her da, hvis du vil ha stort hus og hage får du mer for pengene på Charlottenlund/Ranheim. Hold deg på østsiden av byen, hvertfall! Unngå saupstad, kolstad, flatåsen etc., jeg var i lærerpraksis på en av de barneskolene og de var nest dårligst i landet på nasjonale prøver (typ de lærte klokka i 5. trinn, vanligvis 1/2.-klassepensum). Anonymkode: 14fbc...95f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #31 Skrevet 18. februar 2023 Østsida, men helt uenig med Moholt og Tyholt. Det er liksom ingenting på Moholt og Tyholt 🤷🏼♀️ Personlig er jeg vel bortskjemt som liker å kunne gå til alt fra Lade og ha kjøpesenter en rusletur unna. Har i korte perioder bodd både forbi Heimdal og på Flatåsen og hadde heller dødd enn å etablere meg der. Samme med Tiller og Byåsen selvfølgelig også Kolstad og Saupstad 😅 Skikkelige snøhøl og langt ifra alt, hadde ikke engang tatt imot gratis hus på Kolstad/Saupstad. Anonymkode: 672db...214
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #32 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Østsida, men helt uenig med Moholt og Tyholt. Det er liksom ingenting på Moholt og Tyholt 🤷🏼♀️ Personlig er jeg vel bortskjemt som liker å kunne gå til alt fra Lade og ha kjøpesenter en rusletur unna. Har i korte perioder bodd både forbi Heimdal og på Flatåsen og hadde heller dødd enn å etablere meg der. Samme med Tiller og Byåsen selvfølgelig også Kolstad og Saupstad 😅 Skikkelige snøhøl og langt ifra alt, hadde ikke engang tatt imot gratis hus på Kolstad/Saupstad. Anonymkode: 672db...214 Tyholt er en 15-20 minutters gange fra sentrum. Og da snakker vi riktig side av sentrum. så å si at det ikke er noe der faller på sin egen urimelighet. Lade i seg selv har kanskje mer å by på av natur og parkområder og servering og er like sentrumsnært, men trade off er jo større trengsel og trafikk. Og hvis du bor på lade álle er jo egentlig gangsavstanden til sentrum omtrent dobbelt av gangavstanden tyholt-sentrum, og ruta singsaker/bakklandet er vel overlegen svartlamoen eller nyhavna -sentrum. Anonymkode: 20298...bb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #33 Skrevet 18. februar 2023 Kriminalitet og stoff er det i alle bydeler i Trondheim. Sykler får ikke stå i fred på Singsaker og på Steinberget heller, og resten av byen er jo hipp som happ, folkebydeler hvor det er stor variasjon i sammensetningen av innbyggerne. Det er klart at de billigste bydelene som Nardo, Ranheim, Heimdal/Kattem/Lundåsen, osv. nok har de største utfordringene. Enig i at Trondheim er gjennomsyret av store sosiale problemer og nød, kanskje ikke så ille som Oslo, men veldig synlig i hele byen. Anonymkode: b0668...625 1
MFO Skrevet 18. februar 2023 #34 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror også det er blitt ganske fint på Tiller/Heimdal. Med metrobuss-systemet så er det vel til en hver tid 10-12 minutter unna sentrum, og det er fortsatt mange grønne områder utenfor Tillerområde. Blir vel forlengede trikkelinjer mellom munkvoll og Heimdal også tipper jeg så kollektivtilbudet der er vel noe av det beste i byen. Ser noen foreslår Byåsen som sentrumsnært, men det er jo kun det via bil, og det hoper seg vel opp med kø i kongens gate om du er så heldig å ikke punktere der. Alle de store shoppingsenterene og aktivitetstilbudene er enten øst, i midtbyen eller på tiller, så byåsen er litt isolert fra alt, med ganske dårlig forbindelse til byen. Det kommer sikkert økt trafikk der etterhvert som de bygger ut tunelløpene ved nydalsbrua, og området er høyaktuellt for fortetningspolitikken, så det blir anleggsarbeid der i mange år framover etterhvert, tipper jeg. Anonymkode: 74207...220 Metrobussen går fra Byåsen hvert 5 min og ned til byen på 15 minutter.. Mulig du har behov for enda bedre tilbud?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #36 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i at Trondheim er gjennomsyret av store sosiale problemer og nød, kanskje ikke så ille som Oslo, men veldig synlig i hele byen. Anonymkode: b0668...625 Det er det ikke. Er stort sett bare fryd og gammen i Trondheim. Man er litt for snille med unge lovbrytere i byen og slår ikke hardt nok ned på det, men det er ikke spesielt ille i Trondheim. Like ille og mye verre andre steder. I byer så stjeles sykler hvis du ikke låser de godt nok. Anonymkode: 74207...220 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #37 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ranheim. Anonymkode: 68a32...96c Ranheim er veldig usentralt. Det ligger i utkanten av byen. Fryktelig grå og kjedelig plass. Ikke et sted jeg ville bodd under noen omstendigheter. Anonymkode: 74207...220 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #38 Skrevet 18. februar 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Enig, dette er de beste områdene, bor der selv. Strindheim kan nevnes i tillegg. Fredelig, rolig, ingen problemer. Litt avstand også til de mer belastede områdene. Og mange friområder, mye space. Og lett tilgang til de største kjøpesentrene. Anbefales. Hold avstand til Kattem, Flatåsen, Tempe, Buran, Rosenborg, Nardo. Anonymkode: 7ee7f...d26 Lilleby er et steinkast unna Buran. Du finner de samme menneskene begge steder. Anonymkode: 83cb5...45d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #39 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ranheim er veldig usentralt. Det ligger i utkanten av byen. Fryktelig grå og kjedelig plass. Ikke et sted jeg ville bodd under noen omstendigheter. Anonymkode: 74207...220 Det er ikke langt å kjøre hverken til Lade eller sentrum fra Ranheim, så usentralt vil jeg ikke si at det er. Fint for familier, og fine turmuligheter rundt. Overhodet ikke en grå eller kjedelig plass. Anonymkode: 68a32...96c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #40 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke langt å kjøre hverken til Lade eller sentrum fra Ranheim, så usentralt vil jeg ikke si at det er. Fint for familier, og fine turmuligheter rundt. Overhodet ikke en grå eller kjedelig plass. Anonymkode: 68a32...96c Hvis du skal til sentrum via ranheim med bil, må du gjennom bom. Det er riktig at strindheimtunellen korter ned tiden til sentrum, men det begynner å bli et herk å skulle ha med bil inn til sentrum pga parkeringsmangel og mange deler som er bilfrie. Du vil nok helst ta kollektivt, og det kan ta sin tid fra ranheim. Tviler på at du er i sentrum på et kvarter med metrolinjen. Anonymkode: 74207...220 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå