Gå til innhold

Hvilke plasser i Trondheim er egnede for familier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte til Trondheim om et par år. Tenker på å skaffe en leilighet, med samboer og barn. Vil bo ganske sentralt men likevel ha fine turområder/litt landlig miljø i området. Vil bo nært en bra barneskole, og gjerne litt utsikt. God kollektivtransporttilbud, og gjerne ikke sør for Trondheim. Finnes det noen plasser som oppfyller alle kravene mine? 😄

• Hjerte 1
Skrevet

Aner ikke, men pass deg for kvikkleire - masse av det der oppe. Ref Gjerdrum.

Skrevet
rebi11 skrev (5 minutter siden):

Vurderer å flytte til Trondheim om et par år. Tenker på å skaffe en leilighet, med samboer og barn. Vil bo ganske sentralt men likevel ha fine turområder/litt landlig miljø i området. Vil bo nært en bra barneskole, og gjerne litt utsikt. God kollektivtransporttilbud, og gjerne ikke sør for Trondheim. Finnes det noen plasser som oppfyller alle kravene mine? 😄

Med den utviklingen som er der ift rusmidler , vold og gjenger blant ungdommen så ville jeg hvertfall funnet ut mer området, skolen og aktiviteter i nærområdet før jeg bosatte meg med barn. Har bodd i Trondheim i flere år, og valgte å flytte bort pga dårlig miljø. Det er helt sjokkerende hvor ille det har blitt. Det står 13 åringer på torget å selger dop midt på dagen. 

Anonymkode: eb1fe...0f0

• Nyttig 1
Skrevet

Lilleby/Lade. Tettbygd, nært sentrum og nært naturen.

Moholt/Valentinlyst/Tyholt, nært sentrum, ikke helt så tettbygd og nært naturen.

Ellers er det jo mulig å bo i sentrum og omkring. Det er ikke langt unna naturen det heller. Masse parker i sentrumsområde, samt øya, og gråkallbanen rett opp til lian/bymarka.

Anonymkode: 20298...bb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med den utviklingen som er der ift rusmidler , vold og gjenger blant ungdommen så ville jeg hvertfall funnet ut mer området, skolen og aktiviteter i nærområdet før jeg bosatte meg med barn. Har bodd i Trondheim i flere år, og valgte å flytte bort pga dårlig miljø. Det er helt sjokkerende hvor ille det har blitt. Det står 13 åringer på torget å selger dop midt på dagen. 

Det gjorde det for 15 år siden, og det gjør det også i de andre store byene. Ikke noe spesielt med Trondheim det.

• Liker 8
Skrevet

Tyholt, Angelltrøa, Berg, Jakobsli. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er vokst opp i Trondheim, dette er ikke noe nytt.

Anonymkode: 632e4...2bd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjorde det for 15 år siden, og det gjør det også i de andre store byene. Ikke noe spesielt med Trondheim det.

Jeg har bodd i 3 store byer i Norge, jeg har en samboer fra storby i utlandet og jeg har selv jobbet i en bransje hvor rusmidler og vold er « en del av det man møter». Jeg har aldri sett så mye vold og rusproblematikk som i Trondheim… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lilleby/Lade. Tettbygd, nært sentrum og nært naturen.

Moholt/Valentinlyst/Tyholt, nært sentrum, ikke helt så tettbygd og nært naturen.

Ellers er det jo mulig å bo i sentrum og omkring. Det er ikke langt unna naturen det heller. Masse parker i sentrumsområde, samt øya, og gråkallbanen rett opp til lian/bymarka.

Enig, dette er de beste områdene, bor der selv.  Strindheim kan nevnes i tillegg. Fredelig, rolig, ingen problemer. Litt avstand også til de mer belastede områdene. Og mange friområder, mye space. Og lett tilgang til de største kjøpesentrene. Anbefales.

Hold avstand til Kattem, Flatåsen, Tempe, Buran, Rosenborg, Nardo. 

Anonymkode: 7ee7f...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig, dette er de beste områdene, bor der selv.  Strindheim kan nevnes i tillegg. Fredelig, rolig, ingen problemer. Litt avstand også til de mer belastede områdene. Og mange friområder, mye space. Og lett tilgang til de største kjøpesentrene. Anbefales.

Hold avstand til Kattem, Flatåsen, Tempe, Buran, Rosenborg, Nardo. 

Hvorfor?

Anonymkode: c1e53...9e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: c1e53...9e5

Fordi der finner du ungdomsgjenger, og dårlig boligstandard. Og da også rus, fyll, og bråk. Ikke over alt, men det er mye uro i disse områdene. Har bodd i Trondheim i 50 år, og i tillegg kjørt drosje i noen år. Er godt informert.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi der finner du ungdomsgjenger, og dårlig boligstandard. Og da også rus, fyll, og bråk. Ikke over alt, men det er mye uro i disse områdene. Har bodd i Trondheim i 50 år, og i tillegg kjørt drosje i noen år. Er godt informert.

Kan forresten ta med Saupstadringen og Kolstad. Der ville ikke jeg bodd, ikke de som bor der heller.

• Liker 6
Skrevet
rebi11 skrev (49 minutter siden):

Har svart flere ganger i denne tråden. Men dersom du sliter med å finne noe, så velg Tyholt eller Moholt. Der er du lengst unna de fleste problemområder, god plass, og god utsikt over byen. Strinda heter området. Fine skoler og barnehager også. Moholt har også kort vei til Estenstadmarka og Fuglemyra. Som er fine turområder.

• Liker 2
Skrevet

Byåsen, Sverresborgområdet/Nyborg/Ferstad. Kort vei til byen, rett oppi marka på 5 minutter, gode skoler (minus Byåsen skole, så hold deg lenger nord). Svindyrt da, men trivdes veldig godt da vi bodde der med barn.

Anonymkode: bec05...8c7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Djerv2020 skrev (10 timer siden):

Aner ikke, men pass deg for kvikkleire - masse av det der oppe. Ref Gjerdrum.

Trondheims kvikkleireområder er godt kartlagt og godt sikret. Trondheim har lang tradisjon for å bygge god infrastruktur rundt utfordrende områder. Gjerdrum er ei lita østlandsbygd med østlandsperspektiv og følgende antagelser. Der er det ingen tradisjon for å sikre noe som helst eller forutse geologiske katastrofer. Der er holdningen mer "herregud, går det an å bo nord for oslo?? Fryser de ikke ihjel om vitnern" i stedet for å tenke fyr og ved, og hus og boligområder bygge på de samme ubetenksomme holdningene. Der ting ikke kommer av seg selv, er ting umulig osv.

Så sannsynligheten for at du stryker med i et kvikkleireras i et dårlig undersøkt område i  Oslo eller på østlandet er mye større enn der man passer på hvor og hvordan man bygger i Trøndelag.

Anonymkode: 74207...220

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er galt med Nardo? Bodd her i mange år 🤔

Anonymkode: 67a56...d62

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Byåsen, Sverresborgområdet/Nyborg/Ferstad. Kort vei til byen, rett oppi marka på 5 minutter, gode skoler (minus Byåsen skole, så hold deg lenger nord). Svindyrt da, men trivdes veldig godt da vi bodde der med barn.

Enig!

Anonymkode: cfe34...fdb

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som Angelltrøa er området for deg.

Anonymkode: db053...31f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med Nardo? Bodd her i mange år 🤔

Anonymkode: 67a56...d62

Enig her! Jeg bor også på Nardo, og opplever området som veldig trygt. Er en del barnefamilier her. Har ikke sett noen ungdomsgjenger/rus/fyll, på verken Nardosenteret eller Nardobakken. Jeg har også bodd på Moholt. 

Hvis jeg skulle ha flyttet, ville jeg valgt Moholt/Nardo/Tyholt/Valentinlyst. 

Anonymkode: 81898...bd8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snø til langt ute i mai. Mange dårlige småveier, og mye gammel bebyggelse. Er du først på denne siden av byen og vil ha snø og skog bør du velge Ugla. Det er det nærmeste du kommer skog, friluft, og fine bademuligheter, og tilrettelagt terreng, dersom du ønsker det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig her! Jeg bor også på Nardo, og opplever området som veldig trygt. Er en del barnefamilier her. Har ikke sett noen ungdomsgjenger/rus/fyll, på verken Nardosenteret eller Nardobakken. Jeg har også bodd på Moholt. 

Hvis jeg skulle ha flyttet, ville jeg valgt Moholt/Nardo/Tyholt/Valentinlyst. 

Anonymkode: 81898...bd8

Risvollan og Othilienborg like ved, ikke akkurat snobbeområdet dette. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...