Gå til innhold

Babypudder - talkum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nybakt mor her. Bruker dere babypudder med talkum? Så på tiktok nå at det var farlig, kreftfremkallende. Hva annet kan man bruke for å gjøre stumpen tørr? Bruker jo sinksalve hvis utslett og sår, men føler det blir fuktig etter bleieskift forde. Har baby jente. 

Anonymkode: a063d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nei, jeg tar ikke alt på tiktok for god fisk. Men litt googling ga meg samme svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det bare i original beholder? Liker veldig godt natusan babypudder, altså selve boksen med slike hull i, gjør det lett å spre pulveret😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At talkum er kreftfremkallende har da vært kjent i veldig mange år nå. Jeg har selv alltid brukt potetmel på mine barn. Vidunder i del. Har aldri hatt bruk for noe annet. Tar det på ved første tegn til litt rødhet.

Anonymkode: 8429c...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At talkum er kreftfremkallende har da vært kjent i veldig mange år nå. Jeg har selv alltid brukt potetmel på mine barn. Vidunder i del. Har aldri hatt bruk for noe annet. Tar det på ved første tegn til litt rødhet.

Ettersom jeg er nybakt mor, så er det først nå jeg har hatt bruk for slike produkter, så for meg, så nei jeg har ikke vist at talkum har vært kreftfremkallende. Slike bedrevitende kommentarer er greit å holde seg unna. Spurte bare hva andre bruker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ettersom jeg er nybakt mor, så er det først nå jeg har hatt bruk for slike produkter, så for meg, så nei jeg har ikke vist at talkum har vært kreftfremkallende. Slike bedrevitende kommentarer er greit å holde seg unna. Spurte bare hva andre bruker

Kanskje du er heldig å ha fått av den nye utgaven.

https://www.nrk.no/nyheter/kutter-ut-talkum-i-babypudder-1.16065265

Men det er jo likevel mye billigere å kjøpe rent potetmel, eller maisstivelse, og du slipper da parfyme og andre tilsetningsstoffer også.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig i dette. Er ikke alt som er en selvfølge! Jeg venter mitt første barn og har fått anbefalt potetmel, uten parfyme og varer jo evig. Det bruker vi også i barnehagen hvor jeg jobber og det funker gull🫶🏼

Anonymkode: 3e649...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...