AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Tror jeg må ha dyr smak, for hver eneste gang jeg ser en cardigan som jeg syns er kjempefin og har lyst å kjøpe, koster den fra 1500 helt opp til 10 000 😱 Denne så jeg f.eks. på en tv serie, og den koster over 2500....: Noen som har kjøpt noen lignende som på bildene, som ikke koster skjorta...? Jeg har så lyst på et par nye cardiganjakker, for jeg har ikke kjøpt dette på sikkert 2 år - men vanskelig å få råd på aap 😕 Anonymkode: 60865...a1f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Ralph Lauren er dyrt fordi det er RL 😅 Resten vil jeg tro stort sett er laget av ull? Ull er dyrt. Men veldig enig, finner alltid de dyreste klørne selv 🙈 Anonymkode: d3c96...1d4 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 De der kan du jo strikke selv rimelig enkelt, er jo både teknisk enkle med rimelig grove pinner Anonymkode: b168a...b29 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De der kan du jo strikke selv rimelig enkelt, er jo både teknisk enkle med rimelig grove pinner Anonymkode: b168a...b29 Jeg er ikke TS, men noen av oss har ti tusen tommeltotter og klarer ikke det selv nei 😄 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ralph Lauren er dyrt fordi det er RL 😅 Resten vil jeg tro stort sett er laget av ull? Ull er dyrt. Men veldig enig, finner alltid de dyreste klørne selv 🙈 Anonymkode: d3c96...1d4 Mente klærne såklart, ikke klørne. Herregud. Anonymkode: d3c96...1d4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Med ditt budsjett er du helt urealistisk. Pluss at om noen få år er disse dyre klærne helt ut. Anonymkode: e8bf4...74f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Mitt råd er vel egentlig bare å legge litt penger i klærne. Kvalitet i fint design koster. Etter hvert justerer du forventningene dine til hva ting skal koste og innser at 2500 for et slikt plagg er peanøtter. Mitt andre råd er å plukke ut en del favoritter og følge med på om det blir salg. For eksempel, i fjor høst kjøpte jeg meg en nydelig Polo Ralph Lauren-cardigan på 40 % (den er lang, tykk og kjempevarm i en miks av ull og kasjmir), og i januar kjøpt jeg to kasjmircardiganer på 60 %. Ingen av disse var nok din stil, men moralen er at jeg gjorde noen ekstremt gode kjøp. Anonymkode: 32aac...d15 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Med ditt budsjett er du helt urealistisk. Pluss at om noen få år er disse dyre klærne helt ut. Anonymkode: e8bf4...74f Poenget mitt var jo om det fantes rimeligere alternativ, som ligner men ikke er designer merker... Må lese hva jeg skriver da... TS Anonymkode: 60865...a1f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ralph Lauren er dyrt fordi det er RL 😅 Resten vil jeg tro stort sett er laget av ull? Ull er dyrt. Men veldig enig, finner alltid de dyreste klørne selv 🙈 Anonymkode: d3c96...1d4 I know 😉 Men klikket bare på et bilde og så ikke merket før jeg kom inn på siden 🙃 TS Anonymkode: 60865...a1f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #9 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De der kan du jo strikke selv rimelig enkelt, er jo både teknisk enkle med rimelig grove pinner Anonymkode: b168a...b29 Hvis du tror garn er så mye billigere enn dette, så tar du grundig feil. Blir fort 1500 i garn for en stor cardigan. Anonymkode: 7eba0...5de 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #10 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De der kan du jo strikke selv rimelig enkelt, er jo både teknisk enkle med rimelig grove pinner Anonymkode: b168a...b29 Ja....for det er en selvfølge at jeg kan å strikke....? Strikket en gryteklut på ungdomsskolen for 27 år siden. ts Anonymkode: 60865...a1f
Gjest Paramount Skrevet 18. februar 2023 #11 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg må ha dyr smak, for hver eneste gang jeg ser en cardigan som jeg syns er kjempefin og har lyst å kjøpe, koster den fra 1500 helt opp til 10 000 😱 Prøv neste gang, å vurder plagget fullstendig uten å se på prisen. Enkelte blir litt kåte av en høy pris. Er det for billig så snur de ryggen til. Det er psykologi.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #12 Skrevet 18. februar 2023 Benetton? Jumperfabriken? lite forbehold for at det kan bli vanskelig å komme under 1500 med den stilen, hvis det skal være litt kvalitet og. Men det bør absolutt gå an å finne noe akkurat i det prissjiktet rundt 1500. Anonymkode: 9324d...fb3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #13 Skrevet 18. februar 2023 Paramount skrev (2 timer siden): Prøv neste gang, å vurder plagget fullstendig uten å se på prisen. Enkelte blir litt kåte av en høy pris. Er det for billig så snur de ryggen til. Det er psykologi. Poenget er jo at jeg ikke har visst prisen på disse plaggene når jeg har sett de på nett eller tv og "falt for de".... Har ingenting å gjøre med å bli "kåt av høy pris" 🙄 men at hver gang jeg ser et slikt plagg som jeg syns er kjempefint, så blir jeg like frustrert hver gang jeg søker det opp for å se om jeg kan kjøpe det! ts Anonymkode: 60865...a1f 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget er jo at jeg ikke har visst prisen på disse plaggene når jeg har sett de på nett eller tv og "falt for de".... Har ingenting å gjøre med å bli "kåt av høy pris" 🙄 men at hver gang jeg ser et slikt plagg som jeg syns er kjempefint, så blir jeg like frustrert hver gang jeg søker det opp for å se om jeg kan kjøpe det! ts Anonymkode: 60865...a1f Gå heller bare inn på noen nettbutikker og se hva du finner da? Kan godt være de du ser på TV er dyrere fordi de er på TV. Flere gjør det samme som deg og leiter etter det spesifikke plagget, og da går prisen opp. Anonymkode: 4a541...e66
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #15 Skrevet 18. februar 2023 Cardigans er en av de tingene jeg velger å legge mye i. Kvalitet koster, og i slike jakker er det best med naturlige stoffer av høy kvalitet. Cardigans er noe man ikke blir lei av om 1-2 år, de er tidløse, de passer til mye, og de holder seg veldig fint da de ekstremt sjeldent trenger vask/rens. Så bruk over 10+ forsvarer også verdien. Et tips er i alle fall å gå inn på zalando, legge inn preferanser inkludert budsjett. Være obs på kvaliteten på stoffene og reviews. Og plutselig dukker det opp noe som tikker alle bokser for deg. Anonymkode: 69c54...9e5 1 1
pepsidronning Skrevet 18. februar 2023 #16 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cardigans er en av de tingene jeg velger å legge mye i. Kvalitet koster, og i slike jakker er det best med naturlige stoffer av høy kvalitet. Cardigans er noe man ikke blir lei av om 1-2 år, de er tidløse, de passer til mye, og de holder seg veldig fint da de ekstremt sjeldent trenger vask/rens. Så bruk over 10+ forsvarer også verdien. Et tips er i alle fall å gå inn på zalando, legge inn preferanser inkludert budsjett. Være obs på kvaliteten på stoffene og reviews. Og plutselig dukker det opp noe som tikker alle bokser for deg. Anonymkode: 69c54...9e5 Enig i denne! Anbefaler også å lete på Finn og Tise - jeg har funnet mange skatter der som lett kunne kostet meg 10k i butikken, men som jeg har fått for en billig penge (ikke fordi plagget er ødelagt, men mange blir lei av plaggene sine og bare vil selge dem) 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #17 Skrevet 18. februar 2023 Jeg ville forresten sett nøye på materialsammensetningen. F.eks. er ikke de Marni-cardiganene der verdt prisen, siden de består av cirka 25 prosent syntet. Pass på at du betaler for et godt produkt. Anonymkode: 32aac...d15
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #18 Skrevet 18. februar 2023 https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?gsq=strikkejakke%3A67672b1a2c6e&gsq=ull%3Af3adb12be485&q=cardigan&sort=RELEVANCE Anonymkode: a83dd...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #19 Skrevet 18. februar 2023 https://anothergrandmother.com/nettbutikk/ Her er ifølge min mening den desidert beste cardigan noensinne! Den koster litt men det er den jammen verdt, holder år etter år! Evt kan du kjøpe strikkepakke for under 1000lappen. Kvalitet koster, men du får til gjengjeld et plagg du kan ha lenge! Anonymkode: 6e8c8...339
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #20 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): https://anothergrandmother.com/nettbutikk/ Her er ifølge min mening den desidert beste cardigan noensinne! Den koster litt men det er den jammen verdt, holder år etter år! Evt kan du kjøpe strikkepakke for under 1000lappen. Kvalitet koster, men du får til gjengjeld et plagg du kan ha lenge! Anonymkode: 6e8c8...339 Mikroplasthelvete. Kjøp heller fra noen som strikker i ren ull. Anonymkode: 32aac...d15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå