AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Som tittelen sier. Når la dere babyen deres på eget rom? ☺️ Var det «valgfritt» eller noe dere «måtte» for at alle skulle få sove skikkelig feks? Anonymkode: 09999...53d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 5/6 måneder. Det var nødvendig for at alle skulle få sove, hun sov ekstremt lett og våknet hvis vi lagde lyder, hostet eller bare gikk litt for hardt over gulvet. Anonymkode: 582a0...160 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 2 år ca. Sover med oss innimellom fortsatt ved fem år. Anonymkode: 2a0c1...aaf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 10 måneder. Da var jeg så sliten av samsoving at jeg var omtrent suicidal. Prøvde mye før den tid, men det var først da det faktisk gikk. Anonymkode: 66996...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 11 måneder. Gikk greit fra første natt på eget rom. 😃 Anonymkode: bc853...3ef
Bruspulver Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Mini på 7mnd sover fortsatt i bedside crib. Han trenger mye støtte for å sovne, så ser ikke for meg at det blir eget rom med det første
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Her fikk guttungen eget rom da han var 1 år. Da hadde kvelds/natt amminga fått en naturlig slutt, og han sovnet lett i egen seng på sommerferie. Fikk da eget rom når vi kom hjem. Anonymkode: 69201...2f3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 2 år synes jeg å huske. Sluttet å nattamme ved 1 år. Anonymkode: 327e3...ba4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 5-6 mnd. Jeg var drit lei av å liste meg rundt, redd for å bråke når jeg snudde meg i senga osv. Tok 2 år før ungen sluttet å reagere på ‘bråk’. Veldig glad vi gjorde det. Følte jeg fikk en del av meg tilbake og vi alle sov mye bedre! Anonymkode: a919b...84e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Skrevet 18. februar 2023 Omtrent seks måneder. Da sov hun som oftest natta gjennom, eller klarte å sovne uten noe særlig støtte om hun våknet. Så vi tenkte det var like greit å la henne sove på eget rom så vi slapp å våkne hvis hun våknet om natta (hun lå bare og pludret fornøyd for seg selv til hun sovnet igjen, men det holdt særlig meg våken). I tillegg var det godt å få tilbake soverommet for oss selv igjen, og ikke måtte liste oss rundt i mørket når vi skulle legge oss. Etter at hun flyttet på eget rom har det selvfølgelig vært perioder hvor hun har sovet dårligere og trengt støtte om natta. Det har likevel fungert mye bedre å gå inn til henne enn å ha henne på vårt rom, så for oss fungerte det veldig bra å legge henne på eget rom da vi gjorde det. Et poeng er kanskje at hun så å si hadde vent seg av nattamming da hun flyttet på eget rom. Etter det har det kun vært behov for nattamming når hun har vært syk, dvs som trøst mer enn som næring. Hadde hun ammet mye om natta, hadde jeg nok holde henne på vårt rom en stund til. Anonymkode: c4353...5e0
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Skrevet 18. februar 2023 Vi planlegger å ha han på eget rom fra 6 mnd. Han har vært en baby som sovner når man legger han ned stort sett, og våkner kun for mat. Nå spiser han en flaske om natta. Han sover tungt, så våkner ikke av oss, men tenker vi kan begynne med rutiner når det fungerer greit Anonymkode: 4360a...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #13 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 6 mnd. Anonymkode: c2108...045 Måtte ikke. Men gjorde det for at det ikke skulle bli utfordrende når baby ble eldre. Har noen «skrekkhistorier» i nær omgangskrets der blant annet et av barna ikke kunne legge seg uten mor helt frem til ca 7-8års alderen, og sov i sengen til foreldrene frem til han var 10-11 år. Jeg så hvordan dette begrenset denne familien og hvordan far havnet på gjesterommet pga liten plass i sengen osv. Så jeg tenkte at jeg måtte sørge for at jeg ikke havnet i en sikt mønster. Anonymkode: c2108...045 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Skrevet 18. februar 2023 Begge etter 1 år😊 sover fremdeles fast sammen med oss når en av de er syk eller våkner om natten. Helt greit. Eldstemann er snart 7, kommer inn kanskje 1-2 ganger i mnd av mareritt. Hvis 2 åringen allerede er hos oss legger jeg eller mannen oss i sengen til 7åringen. Så får de trygghet begge to 🥰 Anonymkode: 7032b...5b1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #15 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte ikke. Men gjorde det for at det ikke skulle bli utfordrende når baby ble eldre. Har noen «skrekkhistorier» i nær omgangskrets der blant annet et av barna ikke kunne legge seg uten mor helt frem til ca 7-8års alderen, og sov i sengen til foreldrene frem til han var 10-11 år. Jeg så hvordan dette begrenset denne familien og hvordan far havnet på gjesterommet pga liten plass i sengen osv. Så jeg tenkte at jeg måtte sørge for at jeg ikke havnet i en sikt mønster. Anonymkode: c2108...045 Synes den løsningen hørtes fin ut jeg da, fint at ungen fikk den tryggheten den hadde behov for 🥰 Er mange som sover lenge i senga eller på rommet til foreldrene, men de fleste vokser seg av det tidlig. At dette barnet ikke gjorde det er ikke nødvendigvis pga dårlige rutiner, men at barnet kanskje trengte ekstra støtte og trygghet om natten. Anonymkode: 03cfd...31a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #16 Skrevet 18. februar 2023 Minsta var 3 1/2 år. Gikk helt smertefritt. Bortsett fra ved sykdom har hun sovet på sitt eget rom hver natt siden da. Anonymkode: 4aaed...176
Arkana Skrevet 18. februar 2023 #17 Skrevet 18. februar 2023 Vi gjorde det da de sluttet å spise om natten, så en gang mellom 6 og 10 mnd. Det var valgfritt, men alle sov bedre når babyen fikk eget rom.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #18 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes den løsningen hørtes fin ut jeg da, fint at ungen fikk den tryggheten den hadde behov for 🥰 Er mange som sover lenge i senga eller på rommet til foreldrene, men de fleste vokser seg av det tidlig. At dette barnet ikke gjorde det er ikke nødvendigvis pga dårlige rutiner, men at barnet kanskje trengte ekstra støtte og trygghet om natten. Anonymkode: 03cfd...31a Nja. Var vel mest mor her som la opp til et behov som ikke hadde trengt å være der. Gutten fikk utfordringer da han aldri kunne være med på overnattinger hos venner eller klasseturer. I tillegg til at han endte med skilte foreldre. Anonymkode: c2108...045 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #19 Skrevet 18. februar 2023 Samsover fortsatt, 1.5 år. Tenker å prøve eget rom en gang mellom 2 og 3 år. Anonymkode: 661f8...27d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #20 Skrevet 18. februar 2023 6 mnd., da sov han første halvdel av natta og kom over til oss i 3-tiden (noe han fortsatt gjør som 1,5-åring😅). Anonymkode: 42cb3...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå