AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Skal prøve å skrive det jeg har fått vite av min kone. Da jeg ikke er med min kone og unge for tiden grunnet at jeg måtte gjøre noen småting i Norge Ungen vår er snart 3 uker, retter sagt i morgen. Jeg var med min kone og baby i to uker før jeg måtte gjøre noe i Norge. Etter jeg dro har jeg fått beskjed av min kone at ungen sliter med å bæsje. Startet forøvrig litt før jeg dro også. Kunne gå 2-3 dager uten noe, og det så ut som ungen hadde noe smerter. Mor ammer litt, men har ikke så mye melk, så ungen får morsmelkerstatning. Ifølge min kone så har ungen den siste uken slitt med å sove og bæsje. Gråter i lang tid. Legen var innom, men sa at det bare er normalt. Men det har tydeligvis blitt værre dem siste 2 dagene. Etter å ha gråtet i flere timer sover ungen i ca 1 time. Før det blir litt mat, og igjen gråting i lang tid. Fikk melding av min kone nå som sa at ungen endelig hadde sovnet, etter å ha vært våken i nesten 12 timer. Jeg vet at min kone ofte overdriver i mye forskjellige ting, men ser ikke noe grunn nå for at det som blir sagt ikke er sant. 12 timer uten søvn, med gråting osv er overhodet ikke normalt etter som jeg forstår det. Jeg føler meg som en dritt her jeg sitter, min kone er sikkert utslitt, og jeg får ikke gjort noen verdens ting. Anonymkode: 30aba...7b3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 MELKEALLERGI Anonymkode: 8025c...06d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal prøve å skrive det jeg har fått vite av min kone. Da jeg ikke er med min kone og unge for tiden grunnet at jeg måtte gjøre noen småting i Norge Ungen vår er snart 3 uker, retter sagt i morgen. Jeg var med min kone og baby i to uker før jeg måtte gjøre noe i Norge. Etter jeg dro har jeg fått beskjed av min kone at ungen sliter med å bæsje. Startet forøvrig litt før jeg dro også. Kunne gå 2-3 dager uten noe, og det så ut som ungen hadde noe smerter. Mor ammer litt, men har ikke så mye melk, så ungen får morsmelkerstatning. Ifølge min kone så har ungen den siste uken slitt med å sove og bæsje. Gråter i lang tid. Legen var innom, men sa at det bare er normalt. Men det har tydeligvis blitt værre dem siste 2 dagene. Etter å ha gråtet i flere timer sover ungen i ca 1 time. Før det blir litt mat, og igjen gråting i lang tid. Fikk melding av min kone nå som sa at ungen endelig hadde sovnet, etter å ha vært våken i nesten 12 timer. Jeg vet at min kone ofte overdriver i mye forskjellige ting, men ser ikke noe grunn nå for at det som blir sagt ikke er sant. 12 timer uten søvn, med gråting osv er overhodet ikke normalt etter som jeg forstår det. Jeg føler meg som en dritt her jeg sitter, min kone er sikkert utslitt, og jeg får ikke gjort noen verdens ting. Anonymkode: 30aba...7b3 Gå inn i gruppen "Barn med melkeallergi på facebook. Anonymkode: 8025c...06d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal prøve å skrive det jeg har fått vite av min kone. Da jeg ikke er med min kone og unge for tiden grunnet at jeg måtte gjøre noen småting i Norge Ungen vår er snart 3 uker, retter sagt i morgen. Jeg var med min kone og baby i to uker før jeg måtte gjøre noe i Norge. Etter jeg dro har jeg fått beskjed av min kone at ungen sliter med å bæsje. Startet forøvrig litt før jeg dro også. Kunne gå 2-3 dager uten noe, og det så ut som ungen hadde noe smerter. Mor ammer litt, men har ikke så mye melk, så ungen får morsmelkerstatning. Ifølge min kone så har ungen den siste uken slitt med å sove og bæsje. Gråter i lang tid. Legen var innom, men sa at det bare er normalt. Men det har tydeligvis blitt værre dem siste 2 dagene. Etter å ha gråtet i flere timer sover ungen i ca 1 time. Før det blir litt mat, og igjen gråting i lang tid. Fikk melding av min kone nå som sa at ungen endelig hadde sovnet, etter å ha vært våken i nesten 12 timer. Jeg vet at min kone ofte overdriver i mye forskjellige ting, men ser ikke noe grunn nå for at det som blir sagt ikke er sant. 12 timer uten søvn, med gråting osv er overhodet ikke normalt etter som jeg forstår det. Jeg føler meg som en dritt her jeg sitter, min kone er sikkert utslitt, og jeg får ikke gjort noen verdens ting. Anonymkode: 30aba...7b3 Ikke normalt. Finnes det helsepersonell hun kan oppsøke? Anbefaler forresten ikke å forlate kone med NYFØDT om det ikke er absolutt tvingende nødvendig, nettopp fordi slike situasjoner kan oppstå og det da er ekstremt krevende å være alene om omsorgen... Anonymkode: b2a57...b45 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Høres ut som barnet er sultent. Oppsøk helsehjelp. Anonymkode: cc26c...153
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Melkeallergi eller sulten. Bytt til pepticate, følg riktig metode for blanding av MME og sterilisering av flasker. Gi sukkervann hvis babyen har magesmerter og skriker mye (bare å koke vann, blande i sukker og la det kjøle ned til 37 grader før man gir med skje eller sprøyte). https://ammehjelpen.no/morsmelkerstatning/ følg gruppen «barn med melkeallergi» på Facebook Anonymkode: ab43a...2e3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Husk at et barn som får morsmelkerstatning skal ha avføring hver dag! Jeg ville prøvd med pepticate MME noen uker og kuttet ammingen rett å slett for at barnet ikke skal få i seg mer melkeprotein.. hvis mor vil fortsette å amme så må hun eventuelt kutte alt av melk selv og det kan ta opptil 6 uker før melkeproteinet er helt ute av kroppen, så det kan hende det tar flere uker før babyen får det bedre om hun fortsetter å amme nå når det er melkeprotein i kroppen hennes… Anonymkode: ab43a...2e3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Husk at et barn som får morsmelkerstatning skal ha avføring hver dag! Jeg ville prøvd med pepticate MME noen uker og kuttet ammingen rett å slett for at barnet ikke skal få i seg mer melkeprotein.. hvis mor vil fortsette å amme så må hun eventuelt kutte alt av melk selv og det kan ta opptil 6 uker før melkeproteinet er helt ute av kroppen, så det kan hende det tar flere uker før babyen får det bedre om hun fortsetter å amme nå når det er melkeprotein i kroppen hennes… Anonymkode: ab43a...2e3 Avføring annenhver dag er også greit på mme så lenge babyen har det bra. Anonymkode: 770f6...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå