Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ved tilfeldigheter kjent med en jente for et år siden, vi møttes av og til - men har tatt litt tid å bli kjent og jeg har etter hvert fått se noen sider jeg ikke er så begeistret for. Vi er begge i starten av 30-årene, jeg er i full jobb - hun jobber ikke og har veldig mye ledig tid. Dating er jo noe vi snakker om siden begge er single. For min del må hun date akkurat hvem hun vil, men hun sier rett ut at det spiller ingen rolle hvem hun blir sammen med, så lenge han er rik. At han er eldre enn faren hennes er ikke et problem. Ingenting annet spiller noen rolle. Dette har ikke jeg noe med, men det blir utfordrende når det er omtrent eneste samtale-emne. Alt handler kun om rike menn, hva ting koster og penger i sin helhet. Eget utseende betyr alt for henne. Dette tok tid før jeg merket, men hun gir seg ut for at familien hennes er usedvanlig velstående (noe de ikke er, helt vanlig), bruker kun fake designervesker og fremstår veldig wannabe. Hun kjenner til alle luksus-restauranter, feriedestinasjoner osv, men kan ikke en gang spise en lunsj med meg fordi hun ikke har råd. Da vil hun heller at vi skal sitte i baren på et dyrt hotell, kun drikke gratis vann og satse på at noen godt voksne menn skal spandere. Det er opp til henne, men jeg ønsker ikke å gjøre dette.

Hun vil bli forsørget og legger ikke skjul på dette, hverken for meg eller de hun dater. Hun overnatter hos flere fremmede i uken, og etter min mening - utnytter menn, da hun dater mange for å få gratis ferie og restaurant-besøk. Jeg har ikke noe med dette, men når det er 90 % av samtaletema hver gang, kan jeg heller ikke sitte og jatte med om at jeg er enig i dette. Sier jeg meg uenig/at det ikke ville vært noe for meg, eller stiller henne spørsmål ved dette, blir hun utrolig skarp i tonen og takler det overhodet ikke. Hun har ingen venner og snakker mye om rykter rundt henne selv. Hun sitter på restaurant og må utallig ganger om at daten skal betale, for hun har ikke en gang penger til sin egen drink. Dette har hun fortalt. Å jobbe er hun likevel ikke interessert i. 

For min del kan vi godt møtes av og til, men hun anser meg som sin bestevenninne og vil gjerne møtes annenhver dag, helst 6-7 timer hver gang. Dette har ikke jeg tid til. Hun går heller ikke overens med mine andre venninner, så må alltid treffe henne for seg. Og det eneste hun snakker om er å finne en rik mann, penger og hva ting koster. Hun kommer fra en helt vanlig familie, men jeg kjenner at vi har så ulike verdier og veldig lite til felles. Andre samtale-emner går trådt. Hun leser aldri nyheter og følger ikke med på noe som helst i samfunnet eller verden forøvrig, har heller ikke utdannelse. Det er selvfølgelig helt ok, men blir veldig forskjellig fra jeg er vant med. Samtidig maser hun hele tiden om at vi skal finne på noe. Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette?

Anonymkode: b494a...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fine holdninger fra hu.. 

De rike mennene hun leter etter er nok tatt for lengst! Ellers vil de bare bruke henne på springbrettet! 

Anonymkode: 6aaca...054

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...