Gå til innhold

NRK melder om tidobling i antall gonorétilfeller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Som man som pusher 30 og har hatt sex med bare to damer er ikke dette noen spesielt stor overhengende frykt☺️ Dét kan jo NRK og media tenke på neste gang de gnir slike saker oppi fjeset på folk. 

Flere som sitter i samme båt i kveld? 

Anonymkode: bae95...9aa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir veldig skeptisk når man leser på KG at om folk har sex med hundrevis(!!) av folk, så er det helt greit og kult.

Jeg sitter i en lik båt som deg, og jeg skal ihvertfall ikke ha sykdom på tissen!

Anonymkode: 9f3f0...2fe

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det er som forventet og gjerne nødvendig erfaring for mange av dem som rammes. Det er helseskadelig å skifte partner som truser. 

Anonymkode: 4e265...2d3

• Liker 2
Skrevet

Gonoré, chlamydia og aborttallene stiger. Folk driter I konsekvensene av egne handlinger,  eneste som betyr noe er kortvarig nytelse. Det er skremmende 

Anonymkode: a9b98...ab8

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke noe rart. De eneste mennene som vil bruke kondom etter min erfaring er de som er utro mot kona. Av og til ikke de en gang. 

Anonymkode: 5da72...b37

• Liker 1
Skrevet

Det meldes om en eksplosjon i antall klamydiatilfeller hos kvinner, mens det kun er en liten økning hos menn. 

Folk som har litt evne til logisk deduksjon klarer kanskje å forstå hva som er bakgrunnen for dette?  

Anonymkode: 56442...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det meldes om en eksplosjon i antall klamydiatilfeller hos kvinner, mens det kun er en liten økning hos menn. 

Folk som har litt evne til logisk deduksjon klarer kanskje å forstå hva som er bakgrunnen for dette?  

Kvinner har mer symptomer og tester seg i større grad. Det er også de som kan bli sterile. 

Anonymkode: 0c9d1...da0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir veldig skeptisk når man leser på KG at om folk har sex med hundrevis(!!) av folk, så er det helt greit og kult.

Jeg sitter i en lik båt som deg, og jeg skal ihvertfall ikke ha sykdom på tissen!

Anonymkode: 9f3f0...2fe

Veldig veldig veldig lett å unngå.

Oppegående folk har ikke ubeskyttet sex med «randoms».

Anonymkode: 0e0a4...281

Skrevet

. Det er helseskadelig å skifte partner som truser. 

Anonymkode: 4e265...2d3

Fordi?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner har mer symptomer og tester seg i større grad. Det er også de som kan bli sterile. 

Anonymkode: 0c9d1...da0

Nope. Det er faktisk stikk motsatt. Det er som oftest MENN som får symptomer. Så sannsynligvis er tallene for kvinner enda verre enn det vi ser. 

Har du lyst til å prøve igjen? 

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/diag/om-gonore/

Omtrent halvparten av alle kvinner som får gonoré, har ingen symptomer. Menn får derimot vanligvis symptomer. Typiske symptomer er endret utflod og mellomblødninger hos kvinner og svie og utflod i urinrøret hos menn. Kvinner kan ha smerter i nedre mageregion, og menn kan få ømme testikler.

• Nyttig 2
Skrevet

Hva kan grunnen være til at det er en eksplosjon av kvinner som får gonoré, mens det kun er en liten økning hos menn? 

Hmmmmmmm... hvordan kan dette henge sammen?

Skrevet

Hos de ansatte?😂

Anonymkode: f0a3a...1c7

• Liker 1
Skrevet

Folk er ekle og uhygieniske, som de alltid har vært 🤷‍♀️

Anonymkode: 652a6...046

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva kan grunnen være til at det er en eksplosjon av kvinner som får gonoré, mens det kun er en liten økning hos menn? 

Hmmmmmmm... hvordan kan dette henge sammen?

Damene har sex med de samme få mennene? Altså top 10%.

Anonymkode: 375fb...e32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi?

Fordi man risikerer å bli smittet med kjønnssykdommer, man risikerer å bli utsatt for overfall/overgrep (hvis ukjent partner), man risikere psykisk belastning i å knytte seg til nye mennesker hele tiden  osv osv.

Men ja jeg vet at dette er en særdeles upopulær og lite politisk korrekt mening å ha, men alle vet at det er sant like fullt.

Anonymkode: 28f26...6b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Damene har sex med de samme få mennene? Altså top 10%.

Anonymkode: 375fb...e32

Det stemmer. Er nok en superspreder eller to av gonoré der ute, som damene står i kø for. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men ja jeg vet at dette er en særdeles upopulær og lite politisk korrekt mening å ha, men alle vet at det er sant like fullt.

Anonymkode: 28f26...6b1

Det er en «særdeles upopulær» mening fordi det ikke stemmer.

Klart. Om du helt konkret mener ny partner hver eneste dag (som bytting av truser) så er jeg enig i at det i beste fall er svært spesielt. 

Men det er en liten promille mennesker som har 360 ulike partnere på 1 år. Så jeg skjønner ikke relevansen.

Selv moraliserer jeg ikke sex. Jeg er glad i sex, og har gjerne sex med en jeg finner attraktiv. Er ingen grunn til å la være. Sex er godt og gøy. Ikke skummelt og farlig.

Jeg har selvfølgelig aldri hatt noe seksuelt overførbar sykdom. Det er kanskje det letteste i verden å beskytte seg mot. Overfall/overgrep? Aldri vært borti noen som har vært utsatt for det av en seksualpartner. Jeg har ikke sex med fremmede folk rett fra gata.

psykisk belastning? Det er ikke sånn at man må knytte sterke emosjonelle bånd til noen bare fordi man har sex. Sterke emosjonelle bånd har jeg til samboeren min. Partnere jeg har hatt som singel handler om sex, attraksjon og morro. Ikke sterke emosjonelle bånd. Det er bare pulings. Er ikke vits i å gjøre det til noe mer en hva det er.

Tror egentlig vi snakker om ulike ting. Du beskriver en verden jeg ikke kjenner meg igjen i. 

Skrevet

Mye kos på NRK-kontorene tydeligvis?

Anonymkode: 6ce8f...d1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er kanskje det letteste i verden å beskytte seg mot

teoretisk ja... men finnes det faktisk kvinner som liker å ha sex med kondom? Jeg hører ihvertfall ikke til dem. 

Derfor har jeg ikke sex lenger heller, da jeg ikke har partner 😁

Anonymkode: 0523f...c53

Skrevet

Det er dessverre ikke politisk korrekt i Norge å oppfordre til å droppe tilfeldig sex. Til og med HELSEMINISTER Bent Høye oppfordret til en-natts-opplegg. Derfor er vi på verdenstoppen i forekomst av kjønnssykdommer. Æsj....

Anonymkode: 2bc33...617

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...