Gjest King James II Skrevet 23. desember 2005 #1 Skrevet 23. desember 2005 Jeg ber nå om deres hjelp til og avgjøre navnet på hoved personen i en historie jeg skal skrive. Det står mellom to personer. Gregory Glagow eller Jebediha Winchcombe vilket av disse 2 navn synnes dere jeg skal bruke på hoved personen i den historie jeg skal skrive?
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Det kommer jo helt an på hva slags historie, og hva slags hovedperson det er, det. Gregory Glagow er bokstavrim, det synes jeg gjerne gir et litt uhøtidelig preg. Kort og greit. Tenker også etter annet om "Gla(d)" eller "Glad", på engelsk når jeg hører navnet. Oppsummert; en ukomplisert, uhøytidelig, hyggelig og fornøyd person. Jebediha Winchcombe gir meg ikke like mange assosiasjoner, litt merkelig sammensetning. Jebediha er veldig bibelsk, mens Winchombe får meg til å tenke på engelsk overklasse. Et litt gammelmodig navn? Begge navnene gir meg forøvrig litt assosiasjoner til Dickens. Kankje fordi de er litt gammelmodige, eller høytidelige. Pass deg så du ikke blir for svulstig.
Gjest King James II Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Vel jeg har et helt klart bilde om hva slaks personer de er. Men at Gregory Glagow er et bokstavrim har jeg aldri tenkt over. og historien har jeg jo i hode. Men og foklare den vil bli alt for mye skriving. noe jeg ikke ser noe grunn til og kjede folk med
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #4 Skrevet 23. desember 2005 Med bokstavrim mener jeg rett og slett ord som begynner på samme forbokstav; "Fisker Fredriksen fisket fire fine flyndrer" osv.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #6 Skrevet 23. desember 2005 må være en av dem jeg skrev...men jeg får heller ta og slå krone og mynt om hvem jeg velger
Gjest Embla s Skrevet 23. desember 2005 #7 Skrevet 23. desember 2005 Jeg ber nå om deres hjelp til og avgjøre navnet på hoved personen i en historie jeg skal skrive. Det står mellom to personer. Gregory Glagow eller Jebediha Winchcombe vilket av disse 2 navn synnes dere jeg skal bruke på hoved personen i den historie jeg skal skrive? ← Gå for Jebediha Winchcombe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå