AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Jeg føler at jeg gjør mitt beste, mitt ytterste - men resultatet er null. Heller motgang. Jeg er alenemor, jobber mye. Tar på ekstra vakter. Hadde en arbeidsuke på 60 timer. Var så sliten at jeg kastet opp om natten. Men kommunen betaler ikke overtid. Alt man jobber over 100% ja det kommer på neste mnd lønn. OK - bostøtte, nei den kan jeg ikke få fordi jeg tjener akkurat for mye. Som er 33 000 og etter skatt utbetalt 24000. Søker dermed startlån får å få ned leieutgiftene som skyhøye og bytte bolig er ikke alternativ hrunnet barn. Her jeg bor koster alt over 10 000 likevel. Men, nei ikke startlån fordi jeg ikke har sikker nok inntekt. Altså samme hva jeg gjør - så har det null resultat. Søker nye jobber hverdag, for få bedre lønn og ikke kaste opp om natten. Har jo tross alt en bachelorgrad som burde duge til noe. Men nei, ingen svar. Jeg vil ikke klage, men søren altså. Jeg har lyst til å bare gi opp og si at jeg ikke klarer mer. Anonymkode: 47b3d...db6 16
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Sykemeld deg en periode så du får hentet deg inn og undersøkt andre muligheter vidre ? Anonymkode: e91c7...6d0 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Sykemeld deg en periode så du får hentet deg inn og undersøkt andre muligheter vidre ? Anonymkode: e91c7...6d0 Det tørr jeg ikke. Sykepengene er sikker enda mindre enn full lønn. Da går jeg helt dukken. Dessutten teller det dårlig om jeg blir inkaldt til intervju og ikke har gode referanser. Anonymkode: 47b3d...db6 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykemeld deg en periode så du får hentet deg inn og undersøkt andre muligheter vidre ? Anonymkode: e91c7...6d0 Hun er jo ikke syk!? Hvorfor skal hun da sykemeldes? 🤔 Anonymkode: c5636...6c9 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Du har arbeidsuke på 60 timer og tjener 24.000? Anonymkode: e906c...093 14
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det tørr jeg ikke. Sykepengene er sikker enda mindre enn full lønn. Da går jeg helt dukken. Dessutten teller det dårlig om jeg blir inkaldt til intervju og ikke har gode referanser. Anonymkode: 47b3d...db6 Man får jo fullt betalt i lang tid før det går ned. Anonymkode: e91c7...6d0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er jo ikke syk!? Hvorfor skal hun da sykemeldes? 🤔 Anonymkode: c5636...6c9 Fordi hun kaster opp på natta? Hun begynner å bli psykisk syk og det må forebygges! Man må ikke være fysisk syk for å sykemelde seg. Anonymkode: e91c7...6d0 13 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 Føler det samme som deg, men jeg har ikke barn. Føler jeg må kjempe mot tilfeldighetene hele tiden. Har på en måte gitt opp nå, ved å legge lista kjempelavt og å alltid forvente det verste. Synd det har blitt sånn. Anonymkode: ece78...710 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #9 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det tørr jeg ikke. Sykepengene er sikker enda mindre enn full lønn. Da går jeg helt dukken. Dessutten teller det dårlig om jeg blir inkaldt til intervju og ikke har gode referanser. Anonymkode: 47b3d...db6 Hvorfor skulle du fått dårlige referanser av å være sykemeldt ? Det fungerer ikke sånn. Jeg kan fortelle en ting. Jeg var i et vikariat på en arbeidsplass og ble sykemeldt i 2 mnd grunnet psykisk sykdom. Jeg fikk fast jobb på samme sted imens jeg var sykemeldt. Så når jeg kom tilbake etter sykemeldingen så hadde jeg fast jobb. Sjefen har ingen rett til å vite hvorfor man er sykemeldt heller og du kan si at du har brukket beinet for den sagt skyld. Jeg var ærlig å sa til min sjef at jeg var innlagt på psykiatrisk fordi jeg klarer ikke å lyve. Hun ble kjempe lei seg på mine vegne også var det jeg som fikk den faste stillingen selvom det var andre vikarer på atbeidplassen som stilte likt som meg. Jeg hadde før sykemeldingen aldri vært syk og stått på og stilit opp og gjort en god jobb. Alle kan bli syke, og det skal ikke gå utover dine referanser. Anonymkode: e91c7...6d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #10 Skrevet 17. februar 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du har arbeidsuke på 60 timer og tjener 24.000? Anonymkode: e906c...093 Stemmer, fordi all overtid blir flyttet til neste mnd lønn. Som skrevet i innlegget. Anonymkode: 47b3d...db6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #11 Skrevet 17. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle du fått dårlige referanser av å være sykemeldt ? Det fungerer ikke sånn. Jeg kan fortelle en ting. Jeg var i et vikariat på en arbeidsplass og ble sykemeldt i 2 mnd grunnet psykisk sykdom. Jeg fikk fast jobb på samme sted imens jeg var sykemeldt. Så når jeg kom tilbake etter sykemeldingen så hadde jeg fast jobb. Sjefen har ingen rett til å vite hvorfor man er sykemeldt heller og du kan si at du har brukket beinet for den sagt skyld. Jeg var ærlig å sa til min sjef at jeg var innlagt på psykiatrisk fordi jeg klarer ikke å lyve. Hun ble kjempe lei seg på mine vegne også var det jeg som fikk den faste stillingen selvom det var andre vikarer på atbeidplassen som stilte likt som meg. Jeg hadde før sykemeldingen aldri vært syk og stått på og stilit opp og gjort en god jobb. Alle kan bli syke, og det skal ikke gå utover dine referanser. Anonymkode: e91c7...6d0 Men jeg er jo ikke syk. Jeg er sterk og frisk. Oppkast skyldes bare at jeg er veldig sliten Anonymkode: 47b3d...db6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #12 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stemmer, fordi all overtid blir flyttet til neste mnd lønn. Som skrevet i innlegget. Anonymkode: 47b3d...db6 Men det er jo ikke lov? Jeg jobber også i kommunen. Anonymkode: 195fe...abd 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #13 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg er jo ikke syk. Jeg er sterk og frisk. Oppkast skyldes bare at jeg er veldig sliten Anonymkode: 47b3d...db6 Ja, jeg også var veldig sliten om du kan kalle det det. Jeg var frisk og sterk i kroppen, men man må passe på psyken også eller ender du opp utbrent og klarer til slutt kanskje ikke å komme tilbake i jobb i det heletatt. Anonymkode: e91c7...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #14 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stemmer, fordi all overtid blir flyttet til neste mnd lønn. Som skrevet i innlegget. Anonymkode: 47b3d...db6 Men da er det jo forbigående? Anonymkode: e906c...093 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #15 Skrevet 17. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men da er det jo forbigående? Anonymkode: e906c...093 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo ikke lov? Jeg jobber også i kommunen. Anonymkode: 195fe...abd Hvorfor jobber jeg en uke på 60 timer og ikke 40 timer? Selvfølgelig for å få høyere lønn pr mnd. Når overtiden blir flyttet over til neste mnd og slik hver mnd forblir jeg på de 24.000 som ikke strekker til. Anonymkode: 47b3d...db6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #16 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor jobber jeg en uke på 60 timer og ikke 40 timer? Selvfølgelig for å få høyere lønn pr mnd. Når overtiden blir flyttet over til neste mnd og slik hver mnd forblir jeg på de 24.000 som ikke strekker til. Anonymkode: 47b3d...db6 Så du mener at de 24.000 er det du får etter overtid ? Anonymkode: e91c7...6d0 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #17 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stemmer, fordi all overtid blir flyttet til neste mnd lønn. Som skrevet i innlegget. Anonymkode: 47b3d...db6 Hva mener du egentlig med dette? Det høres ikke helt lovlig ut.. Anonymkode: 3afb5...af6 4
pressplay Skrevet 17. februar 2023 #18 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er alenemor, jobber mye. Tar på ekstra vakter. Hadde en arbeidsuke på 60 timer. Var så sliten at jeg kastet opp om natten. Men kommunen betaler ikke overtid. Alt man jobber over 100% ja det kommer på neste mnd lønn. Hva mener du at kommunen ikke betaler overtid? Det er helt vanlig at overtid betales ut på neste mnds lønnskjøring. Vanlig lønningsdato i kommuner er 12. i hver måned. Er du fast ansatt så er f.eks februarlønnen delvis etterskuddsbetalt (De 12 første dagene i februar) og delvis forskuddsbetalt (De resterende 16 dagene i februar). Jobber du overtid i denne perioden kommer de på lønnsutbetalingen i mars. Helt vanlig. 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Fordi hun kaster opp på natta? Hun begynner å bli psykisk syk og det må forebygges! Man må ikke være fysisk syk for å sykemelde seg. Anonymkode: e91c7...6d0 Tull! Da bytter hun jobb. Har du hørt at det går an? Anonymkode: c5636...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull! Da bytter hun jobb. Har du hørt at det går an? Anonymkode: c5636...6c9 Eh ja, men hun sier hun søker på jobber hver dag uten å lykkes. Virker ikke som at hun har så mye tid til å finne ut en bedre løsning, da får man sykemelde seg for å hente seg inn og få tid til å finne ut av en plan. Anonymkode: e91c7...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå