AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Hælla Ønsker å høre noen kommentarer på hva som skjedde under siste date. Var på date med en kvinne. Alt gikk fint i starten, men etterhvert fikk jeg inntrykk av at hun egentlig bare var der for å få en gratis middag med en fyr hun egentlig ikke var interessert i...fordi hun bidro mer eller mindre nada til samtalen. Svarte kort, sjekket mobilen, stilte få eller ingen spørsmål selv, men ble plutselig mer engasjert når vinglasset hennes var tomt og ønsket mer. Uansett, da servitøren kom med regningen, så reiste hun seg og tok på seg jakken, klar for å gå. Jeg sveipet kortet og betalte min del av kaken. Servitøren sa det manglet en del, og da sa jeg til henne "Du har vel ikke tenkt til å gå fra regningen din?" For å si det mildt, så ble hun dritsur. Jada jada jada, kvinner generelt "forventer" kanskje at menn betaler for daten. Men når daten min oppfører seg som en død morken trerot, da fortjener hun ikke bedre. Eller? Anonymkode: a3b26...8d8 30 12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Jeg syns ikke man bør forvente å bli betalt for i det hele tatt. Syns det er kleint om en fyr jeg ikke kjenner (enda) skulle betalt for meg. Hun høres overfladisk og teit ut Anonymkode: 67223...dbf 17 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Kult gjort! Det var til pass for henne👏🏼 Anonymkode: c7589...17f 33 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 Visste du ikke hvordan hun var da? Anonymkode: 9ba42...ff3
Topsi Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Jeg hadde ikke forventet ar en mann betalte for meg uansett hvor hyggelig vi hadde det, eller ikke 8 3
Andro Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Syns det virker helt rimelig, særlig når man er dårlig selskap. Jeg liker ikke bli spandert på, og foreslår helst deling allerede før vi bestiller. 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Hun fikk som fortjent. Anonymkode: 10f9c...416 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 Vært på date med Vivian Tu? Anonymkode: 3096b...5f0
Tradegy Skrevet 17. februar 2023 #9 Skrevet 17. februar 2023 To sider av en sak, så tar ikke for gitt at hun var så ille. Men bra grep, og å dele regningen er en selvfølge 2
lemoncake Skrevet 17. februar 2023 #10 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Visste du ikke hvordan hun var da? Anonymkode: 9ba42...ff3 Hvis det var første møte og date så kan en ikke vite slikt på forhånd… TS: Jeg digget dette. Knallbra! 👍👍👍 Fikk som fortjent! Jeg forventer forresten ikke å bli spandert på av en date. 1
rayzor Skrevet 17. februar 2023 #11 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns ikke man bør forvente å bli betalt for i det hele tatt. Syns det er kleint om en fyr jeg ikke kjenner (enda) skulle betalt for meg. Hun høres overfladisk og teit ut Anonymkode: 67223...dbf Etter min mening bør alle dater være sånn. Jeg er på daten for å treffe henne, og jeg ønsker at hun er der for å treffe MEG. Det er lov til å håpe, men å forvente at mannen betaler, da føler jeg at jeg må betale for at hun skal like meg, og da blir det helt feil. Først etter et visst antall dater, der jeg virkelig føler at hun er der for MEG, og er nysgjerrig på MEG, først DA er jeg interessert i betale for en middag. Da føler jeg at jeg investerer i noe. Da viser jeg at jeg har lyst til å investere i henne, og kanskje noe videre. Å føle at jeg må betale bare for at hun skal møte opp, da har hun allerede skutt seg selv i foten. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #12 Skrevet 17. februar 2023 Hvordan dere fordelte regningen er deres sak. Men tviler at det blir flere dater. Man klarer å kjøpe seg et vinglass så det var nok noe annet Anonymkode: 1eecb...a15 2
rayzor Skrevet 17. februar 2023 #13 Skrevet 17. februar 2023 Tradegy skrev (5 minutter siden): To sider av en sak, så tar ikke for gitt at hun var så ille. Men bra grep, og å dele regningen er en selvfølge Joda, ble ikke så altfor snakkesalig på slutten jeg heller når jeg skjønte det ikke gikk noen vei 😉 1
baremeg Skrevet 17. februar 2023 #14 Skrevet 17. februar 2023 Riktig gjort! Jeg hadde vært innstilt på å betale min del av regningen på en date. Å bli påspandert hadde bare vært en hyggelig overraskelse.
rayzor Skrevet 17. februar 2023 #15 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan dere fordelte regningen er deres sak. Men tviler at det blir flere dater. Man klarer å kjøpe seg et vinglass så det var nok noe annet Anonymkode: 1eecb...a15 Begge to er vel ganske enig om at det ikke skjer, og vi har hver våre grunner 😉
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #16 Skrevet 17. februar 2023 Man betaler selvfølgelig for sin egen mat og drikke. Om man er i en venne- eller kjæresterelasjon så spanderer jeg gjerne, men det er jo fordi jeg vet det er gjensidighet. Jeg ser ned på kvinner som mener de skal bli påspandert fordi de har innovertiss. (Jeg har også innovertiss). Anonymkode: 8dc78...55e 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #17 Skrevet 17. februar 2023 Personlig ville jeg aldri gått på middagsdate som en av de første datene, og aller helst ville jeg avklart betalingen før vi entret restauranten. Skjønner at du kun betalte din del. (Men jeg skulle gjerne hørt hennes versjon av daten, før betaling. ) Anonymkode: 5bb7b...90f 1 3
Helene1982 Skrevet 17. februar 2023 #18 Skrevet 17. februar 2023 Norske kvinner har stått på barrikadene for retten til egen inntekt og lommebok. Å bli påspandert et helt måltid er en hyggelig gest for en du kjenner godt, men det er ikke sånn at kvinner ikke kan betale for sin egen mat, og å forvente at andre skal betale for deg uten at de tilbyr det, er direke ufint spør du meg. 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 Haha..... Dame selv, og hadde aldri forventet at daten skulle betale for meg, med mindre det var en egen avtale på forhånd. Rett og slett frekk. Good job. Anonymkode: 125cd...77d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hælla Ønsker å høre noen kommentarer på hva som skjedde under siste date. Var på date med en kvinne. Alt gikk fint i starten, men etterhvert fikk jeg inntrykk av at hun egentlig bare var der for å få en gratis middag med en fyr hun egentlig ikke var interessert i...fordi hun bidro mer eller mindre nada til samtalen. Svarte kort, sjekket mobilen, stilte få eller ingen spørsmål selv, men ble plutselig mer engasjert når vinglasset hennes var tomt og ønsket mer. Uansett, da servitøren kom med regningen, så reiste hun seg og tok på seg jakken, klar for å gå. Jeg sveipet kortet og betalte min del av kaken. Servitøren sa det manglet en del, og da sa jeg til henne "Du har vel ikke tenkt til å gå fra regningen din?" For å si det mildt, så ble hun dritsur. Jada jada jada, kvinner generelt "forventer" kanskje at menn betaler for daten. Men når daten min oppfører seg som en død morken trerot, da fortjener hun ikke bedre. Eller? Anonymkode: a3b26...8d8 Synes det er bra at du ikke er en sånn tøffel som betalte for vedkommende. Ikke det at det er noe galt med å spandere litt på damene hvis man ønsker det. Selv liker jeg å betale for meg selv, lar ikke den andre betale for meg bare fordi jeg er dame. Trodde seriøst ikke det fantes sånne som dro på date bare for å få seg litt gratis mat🙊😖 Anonymkode: 36a3f...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå