Gå til innhold

Prøvesvar livmorhals ferdig, men legen ikke ringt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok både vevsprøve fra livmorslimhinnen og celleprøve sist jeg var hos gynekologen (pga. stor blødninger som jeg ikke har hatt før).

Jeg ser at prøvesvaret på vevsprøven ble ferdig for en uke siden, fredag 10.02 (ser det via fürst pasient). Mandagen etter svaret stod som ferdig sendte jeg mail til kontoret og spurte om gynekologen kom til å ringe meg angående svaret (13.02). Jeg fikk da svar at de ventet på svaret fra celleprøven så legen kunne gi begge svar samtidig. Noen som har erfaring med dette? Jeg er veldig redd for livmorhalskreft, og er derfor bekymret for svarene. Jeg har enda ikke hørt noe, men jeg regner med at dersom de hadde sett noe alvorlig på vevsprøven ville legen ringt i løpet av denne uken?

Anonymkode: 6559c...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brev fra legen når svaret forelå sammen med informasjon.

Anonymkode: 8d079...b72

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk brev fra legen når svaret forelå sammen med informasjon.

Anonymkode: 8d079...b72

Ved tidligere celleprøver har jeg kun fått SMS med svar, men det er første gang jeg har tatt vevsprøve også. Derfor jeg lurte.

TS

Skrevet

Hadde det vært noe gale hadde de ringt. Min mor fikk tlf med en gang gynekologen fikk svar på vevsprøven som viste kreft, de ventet ikke på svar fra celleprøven, men henviste rett til pakkeforløp. Så venting her er en god ting. 

Anonymkode: 269f5...2dc

Skrevet

Fikk svar på vevsprøven nå, men fortsatt bekymret. Tror vevsprøven var fra livmorslimhinnen, og denne vil vel ikke avkrefte kreft i livmorhalsen? Har helseangst, så denne ventingen tar veldig på meg veldig psykisk. Eller kan vevsprøven fra slimhinnen si noe om livmorhalsen også? 
-TS

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...