Gå til innhold

Når den ene sparer og den andre sløser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde liksom et mål om å bygge buffer å bli kvitt litt ekstra lån i år. Det var vi enige om. Jeg handler stort og følger med på tilbud osv, kjøper ikke noe unødvendig og kjøper sjelden noe til meg selv. 

Sambo gjør motsatt. småhandling på lokalbutikken daglig som vi egentlig ikke trenger, kjøper unødvendige ting og sløser generelt hele tiden. Kjøper mye øl, jeg drikker ikke. Har han ikke penger bruker han bare kredittkortet vårt. Jeg føler jeg ikke rekker annet enn å nedbetale for hans tullehandling hver gang lønn kommer. Blir jo motsatt effekt av dette. Mer kasting av mat, mere utgifter.. Han sitter konstant å serpå ting på nett, mens jeg har meldt meg av all reklame for å unngå å handle. Bla bla bla... Ja litt frustrert... 

What to do? 

Anonymkode: 5edb3...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Separat økonomi som et minimum. Har han alltid vært sånn?

Anonymkode: 39ee5...8f9

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

En real prat om forventninger og diskusjon om hva dere skal gjøre med tanke på sparing. Bli enige om felles mål.

Eventuelt separat økonomi. Hadde aldri giddet å betale ned på hans utskeielser.

Endret av Elysian
Endret ord
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

What to do? 

Delt økonomi, og delt lån. Du betaler på din del, og han på sin.

• Liker 1
Skrevet

Fristende å foreslå hver sitt kjøleskap og egen mat også. 😋

Skrevet

Klipp kredittkortet og innfør delvis delt økonomi. Begge setter avtalt sum innpå felles konto, og har likt til personlig utenom. Få ham til å opprette frivillig kredittsperre.

Vi hadde også noe tilsvarende utfordringer. Nå er han blitt veldig flink med penger, men det kom ikke uten at jeg satte foten ned, og stilte klare krav. Jeg sluttet helt med å ordne opp for ham. Hadde han brukt opp sine penger fikk han ikke av meg.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi hadde liksom et mål om å bygge buffer å bli kvitt litt ekstra lån i år. Det var vi enige om. Jeg handler stort og følger med på tilbud osv, kjøper ikke noe unødvendig og kjøper sjelden noe til meg selv. 

Sambo gjør motsatt. småhandling på lokalbutikken daglig som vi egentlig ikke trenger, kjøper unødvendige ting og sløser generelt hele tiden. Kjøper mye øl, jeg drikker ikke. Har han ikke penger bruker han bare kredittkortet vårt. Jeg føler jeg ikke rekker annet enn å nedbetale for hans tullehandling hver gang lønn kommer. Blir jo motsatt effekt av dette. Mer kasting av mat, mere utgifter.. Han sitter konstant å serpå ting på nett, mens jeg har meldt meg av all reklame for å unngå å handle. Bla bla bla... Ja litt frustrert... 

What to do? 

Godtar du å betale ned på tullet hans,så får du bare ha det slik. Du vet hva du skal gjøre, det heter ikke fellesøkonomi. Dere kan ha en felles konto til å betale ned faste utgifter. Kanskje begynne med hver sitt kjøleskap eller skifte samboer..

Endret av Diry72
Ekstra info

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...