Gå til innhold

Den perfekte forbrytelse?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunne du gjort den perfekte forbrytelsen? Dersom ingen ble skadelidende, hverken fysisk eller psykisk?

Tenker feks. på ‘’Benny Bankboks’’. Mener at han jobbet som vekter eller lignende i DNB. På et tidspunkt brøt han opp bankboksene i banken. Folk hadde ‘’mye rart i de boksene’’ og folk turte ikke anmelde i stor grad pga.svarte penger ol. Det var en litt fiffig/perfekt forbrytelse i mine øyne. Selv om jeg aldri ville gjort noe straffbart selv. Er en samvittighetsfull person.

Endret av Rødstrupa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er denne forbrytelsen?

Anonymkode: 5157f...e07

Skrevet

Nei. Jeg har det ikke i meg. Er altfor samvittighetsfull. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kommer an på. Ikke alt som er ulovlig er umoralsk,  på samme måte som ikke alt som er lovlig er moralsk

Endret av Topsi
Skrevet

Om jeg hadde klart det sånn rent praktisk eller om jeg hadde hatt samvittighet? Gøy å spekulere. Artig å tenke over hvordan en skulle gjennomført det, altså perfekt uten spor og risiko for å bli tatt. 

Hvilken forbrytelse går ikke ut over noen hverken økonomisk, psykisk eller fyskisk though? 

Anonymkode: 52085...3f0

Skrevet

Orderud 

Anonymkode: 499bc...2db

Skrevet

Nei. Kriminelle handlinger blir ikke ok av å ikke bli tatt.

Anonymkode: 1b8cb...b3c

Skrevet
Topsi skrev (10 timer siden):

Kommer an på. Ikke alt som er ulovlig er umoralsk,  på samme måte som ikke alt som er lovlig er moralsk

Mange vil nok hevde at det er umoralsk å bryte demokratisk vedtatte lover, selv om de handlingene reglene forbyr ikke i seg selv er umoralske.

Anonymkode: 1acd7...e0b

Skrevet

nei, jeg har et dårlig lyvefjes som ikke egner seg til kjeltringaktivitet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange vil nok hevde at det er umoralsk å bryte demokratisk vedtatte lover, selv om de handlingene reglene forbyr ikke i seg selv er umoralske.

Anonymkode: 1acd7...e0b

Tja, er det nødvendigvis umoralsk av en smertepasient å smugle med CBD-olje til privat forbruk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...