Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen venninner som jeg kommuniserer med via snap, messenger, sms.
Jeg har en god kone, og vi har et godt samliv. Alle mine venninner er kjendt med vårt gode samliv. Og de har møtt min kone.
Men av og til dukker det opp ett rødt hjerte i kommunikasjonen fra de.
Så kvinner på kvinneguiden, hva betyr dette? At de er glad i meg? At de bare setter stor pris på vennskapet vårt?
Eller ligger det noe mer bak et ❤️? Takker for svar😊

(Det er totalt uaktuelt med noen andre i mitt liv enn min fantastiske kone)

Anonymkode: 5a01f...a75

• Hjerte 1
Skrevet

Vet ikke hva de mener med det. Hadde det vært meg så er det veldig mange andre tegn som jeg kunne ha brukt i en oppegående vennskapelig samtale. Hadde aldri valgt et hjerte. 

Anonymkode: a31ba...f4c

• Liker 1
Skrevet

Butter og jeg bruker det for kjærlighet ❤️
^^, 

Skrevet

Bruker ofte slike tegn for omtanke og/eller at jeg setter pris på personen.

For eksempel kan jeg feks sende en snap med en kaffe som sjefen kjøpte til meg med teksten "sjefen kjøpte en kaffe til meg❤️"  og det betyr ikke noe mer enn for en fin sjef. 

Eller så kan jeg sende "det var så fint å se deg i dag ❤️" da betyr det at jeg synes det var fint å se den personen for at jeg liker personen på en vennskapelig måte. 

Annet eksempel er "Går det bra med deg?❤️" Eller "Håper du/dere har det bra.❤️" Da er det omsorg.

Jeg er riktignok mer bevisst på å ikke sende for mange hjerter til mannlige venner for jeg har opplevd før at det tolkes annerledes enn til mine kvinnelige venner. Vi damene i min vennegjeng sender nesten flere hjerteemoji ol enn ord. Sikkert flere hunder på en mnd. 

Forøvrig er jeg blitt gjort oppmerksom på at for de helt unge på arbeidsplassen min er det helt vanlig med masse forskjellige hjerteemoji og andre emojis i tekstmelding med sjefene. 

Så for å konkludere så tror jeg det ikke er noe mer bak det enn vennskapelig.

Anonymkode: 46ea6...898

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forøvrig er jeg blitt gjort oppmerksom på at for de helt unge på arbeidsplassen min er det helt vanlig med masse forskjellige hjerteemoji og andre emojis i tekstmelding med sjefene. 

For at dette ikke ska misforståes så er det altså de unge som sender masse hjerter og andre emojis, IKKE de voksne sjefene. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, har noen venninner som jeg kommuniserer med via snap, messenger, sms.
Jeg har en god kone, og vi har et godt samliv. Alle mine venninner er kjendt med vårt gode samliv. Og de har møtt min kone.
Men av og til dukker det opp ett rødt hjerte i kommunikasjonen fra de.
Så kvinner på kvinneguiden, hva betyr dette? At de er glad i meg? At de bare setter stor pris på vennskapet vårt?
Eller ligger det noe mer bak et ❤️? Takker for svar😊

(Det er totalt uaktuelt med noen andre i mitt liv enn min fantastiske kone)

Så sånne melding som kom til min ex fra en person. Med hjerter hele tiden fram og tilbake. 1 mnd senere gikk hun fra meg. Så noen bruker de explisitt til å hvise kjærlighet og andre spesielt jenter bruker de på facebook og sånt litt mer utbredt uten å mene noe med det.

Hvorfor de venninne sender sånne til deg ofte er ikke godt å si, men kan kanskje være lurt å informere partneren om at du får sånne hjerter fra andre jenter og at du synes det er litt rart og kanskje ubehagelig, for om hun oppdager det av seg selv kan ting bli litt ampert. Det ble det mellom meg og min ex.

• Liker 1
Skrevet

Med venner eller lignende er det som en tommel opp, bare mindre kjedelig.. varmere enn et smil.. er ikke noe farlig. Bruker det minst mulig da, for jeg vil unngå misforståelser.

Skrevet

Spørs litt i hvilken anledning hjertene kommer. "Skal vi møtes i kveld? ❤️", "takk for i går ❤️" og lignende ville jeg sett på som mistenkelig.

"Takk for hjelpen ❤️", "kos dere i helgen❤️", "ha en hyggelig tur med fruen❤️" eller "håper alt står bra til med moren din❤️" ville jeg ikke reagert så mistenknsomt på.

Selv skriver jeg bare hjerter til mamma, barna, kjæresten og søsteren min. Eventuelt også hvis det kommer søte babybilder fra forskjellige folk. 

Hvis jeg får selfier av folk fordi de føler seg fine eller skal noe spesielt så bruker jeg 🤩 til venner/bekjente uavhengig av kjønn og denne 😍 til de samme som nevnt over her og hvis jeg får fine bilder av barn 😊

Skiller på emojibruk avhengig av hvem jeg sender til og vil absolutt unngå å skape problemer i noen andres forhold eller få min kjæreste til å bli mistenkelig og føle uro.

Anonymkode: ce59f...210

• Nyttig 2
Skrevet

Ville ikke lagt noe mer i det enn andre smiley, eller at det kommer fra kvinner. 

Mange menn som drysser på med smileys og hjerter også uten at det betyr noe spesielt. 

Anonymkode: db9c6...18b

Skrevet

Kommer an på person og kontekst, noen er rause med hjertene andre ikke. 

Selv bruker jeg det når jeg virkelig er glad for noe/i noen. Trenger ikke være romantisk da altså.

Men andre bruker det hele tiden. Emoji-språk kan være litt vanskelig å tolke sånn. Jeg bruker det nok mer igjen enn min eldre kjæreste som omtrent bare bruker det om kjærlighet. 

Konklusjonen er hvem vet, men det er i all fall ikke noe du nødvendigvis skal ta som at de elsker deg og vil føde dine barn.

Anonymkode: a9283...3c7

Skrevet

Det betyr ingenting

Anonymkode: caaa5...2ba

Skrevet

Jeg kan fint sende hjerter til alle mine venner, uavhengig av kjønn. Det er ikke noe dypt, bare at jeg syntes det er hyggelig.

Anonymkode: caaef...17b

Skrevet

Rødt hjerte anser jeg som kjærlighet. Ikke noe man sender til hvem som helst. Jeg sender det til foreldre og mann, men aldri noen andre. Da bruker jeg heller andre typer hjerter; 🧡💛💚💙💜🤍for eksempel eller blomster eller et andre emojier. 
Om jeg hadde fått ❤️ fra en venn, så hadde jeg følt det var feil. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg sender ikke røde hjerter til hvemsomhelst. Er kresen på hvem som får dem. For min del ligger det mye omsorg, kjærlighet eller følelser generelt i å sende et hjerte. 

Kan sende til venninner og familie jeg er glad i, men de færreste menn får det av meg. Da er det, for meg, I såfall et signal om at jeg liker han ekstra godt. 

Kan selvsagt sende hjerte til en kamerat som feks har mistet noen, da kan jeg skrive "kondolerer ❤️"  men hvis jeg skriver feks "håper det går bra med deg ❤️" eller "gleder meg til vi sees ❤️", så ligger det mer bak.... 

Men noen damer slenger rundt seg med hjerter og da er det mer som en klem eller hyggelig hilsen. Syns det blir tullete, man sprer da ikke røde hjerter overalt? 🤔

Anonymkode: 52dc4...b23

Skrevet (endret)

Jeg kan sende et rødt hjerte til kjæreste eller venninner. Ikke til en gift mann selv om han er bare en god venn. Men tror det er forskjellig hva folk legger i det.

Endret av exictence
Annonse
Skrevet

Hei igjen, ts her.
Tusen takk for gode og informative svar her! KG fungerer jo veldig bra til tider😊🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...