AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Del Skrevet 17. februar 2023 Vi ble henviste til IVF i desember - 22 etter utredning på gynekologisk avdeling på det lokale sykehuset i høst. Tok vaginal ultralyd, celleprøve, hormonprøver, spermprøver og kartlegging av syklus osv ila den utredningen. Utredningen viste noe nedsatt spermkvalitet, eller «langsomme spermier». Vi har nå fått timeinnkalling til utredning på Ullevål i mars på reproduksjonsmedisinsk avdeling. Er litt spent Er det noen som vært til behandling eller fått IVF der som kan fortelle litt om hva som vil skje? Hva slags utredning vil de gjøre der? Hvor lang tid kan vi forvente før vi kommer i gang med selve prosessen med egguttak osv? Vh TS Anonymkode: ade38...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi ble henviste til IVF i desember - 22 etter utredning på gynekologisk avdeling på det lokale sykehuset i høst. Tok vaginal ultralyd, celleprøve, hormonprøver, spermprøver og kartlegging av syklus osv ila den utredningen. Utredningen viste noe nedsatt spermkvalitet, eller «langsomme spermier». Vi har nå fått timeinnkalling til utredning på Ullevål i mars på reproduksjonsmedisinsk avdeling. Er litt spent Er det noen som vært til behandling eller fått IVF der som kan fortelle litt om hva som vil skje? Hva slags utredning vil de gjøre der? Hvor lang tid kan vi forvente før vi kommer i gang med selve prosessen med egguttak osv? Vh TS Anonymkode: ade38...121 På Ullevål er det kun en "oppstartssamtale", så skjer resten av behandlingen på Rikshospitalet 😊 Anonymkode: 8d202...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Del Skrevet 17. februar 2023 Takk for svar Men det er altså en samtale vi skal på, ikke noe undersøkelse av noe slag? Hva pleier de å kartlegge i en sånn oppstartssamtale? Anonymkode: ade38...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Del Skrevet 17. februar 2023 Jo, ble undersøkt (innvendig UL) og tok blodprøver i etterkant. Husker ikke akkurat spørsmålene, men var vel mer om en samtale om prøveveien så langt og at de skal få et inntrykk av oss Anonymkode: 8d202...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 18. februar 2023 #5 Del Skrevet 18. februar 2023 Ja det var innvendig UL på meg, også måtte mannen ta ultralyd av testiklene også (men det avhenger sikkert av hvorvidt det er en grunn til å gjøre det, tror ikke alle må det). også svarte vi på masse spørsmål og fikk masse informasjon om prosessen videre og metoder de mente var best for oss. Men forbered dere på at det tar lang tid dessverre. Vi hadde oppstartsamtale i desember og har fått forespeilet oppstart i uke 18…. Sykt kjedelig, men det er ganske mye press på sykehusene for tiden og det skaper lange køer. Hvis det er noen trøst så er vi flere. Stor klem til dere og masse lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Del Skrevet 18. februar 2023 Tusen takk 💛 Og lykke til til dere også! Anonymkode: ade38...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Del Skrevet 1. mars 2023 Bare husk å begynne å melde menstrasjon etter oppstartssamtale. Vi hadde oppstartssamtale i juni og ble forespeilet november eller desember. Legen sa at vi ble kontaktet. Desember, kom og gikk, hørte ingenting. Ringte reproduksjonsklinikken i begynnelsen av desember for å spørre hvor ligger vi an i prosessen, han som jeg snakket med sa at det står bare at det står på systemet at vi har time i januar men vet ikke hva er timen for (om det er oppstart eller om noe annet). Så jeg ringte igjen etter en uke og spurte mer om det. Jeg hadde snakket med samme person og sa den gangen at han skal finne ut mer om det og ringe meg tilbake. Han ringte meg ikke tilbake, så jeg ringte igjen. Til slutt, fikk jeg beskjed fra HelseNorge at jeg skal ringe reproduksjonsklinikken for å melde menstrasjon. Jeg ringte igjen og snakket med en sykepleier som sa at legen skulle ha fortalt meg at jeg måtte melde syklusen min, noe som hun ikke gjorde. Derfor ligger vi fremdeles på vent, og det blir april?????? da istedenfor november eller desember. Litt over ett år etter vi har fått brevet om posten om oppstartssamtale. Lykke til🙂 Anonymkode: 35485...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Del Skrevet 1. mars 2023 Høres litt ut som at de oppstartssamtalene bare går på at de skal unngå å få fristbrudd? Virker ikke som det skjer så mye på den oppstartsamtalen..Virker også som at de har en mere intern venteliste som de ikke har så veldig god oversikt over 🤨 Anonymkode: ade38...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Høres litt ut som at de oppstartssamtalene bare går på at de skal unngå å få fristbrudd? Virker ikke som det skjer så mye på den oppstartsamtalen..Virker også som at de har en mere intern venteliste som de ikke har så veldig god oversikt over 🤨 Anonymkode: ade38...121 Følte vi var der mest for å få beskjed om at det vil ta tid, det kan føles som samlebånd og det var det Anonymkode: d1225...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 17.04): På Ullevål er det kun en "oppstartssamtale", så skjer resten av behandlingen på Rikshospitalet 😊 Anonymkode: 8d202...e76 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 16.31): Vi ble henviste til IVF i desember - 22 etter utredning på gynekologisk avdeling på det lokale sykehuset i høst. Tok vaginal ultralyd, celleprøve, hormonprøver, spermprøver og kartlegging av syklus osv ila den utredningen. Utredningen viste noe nedsatt spermkvalitet, eller «langsomme spermier». Vi har nå fått timeinnkalling til utredning på Ullevål i mars på reproduksjonsmedisinsk avdeling. Er litt spent Er det noen som vært til behandling eller fått IVF der som kan fortelle litt om hva som vil skje? Hva slags utredning vil de gjøre der? Hvor lang tid kan vi forvente før vi kommer i gang med selve prosessen med egguttak osv? Vh TS Anonymkode: ade38...121 Vi hadde oppstartsamtale i januar, meldte inn mens i feb, fikk da booket en uke tentativt for egguttak i begynnelsen av mai og skal melde mens i mars for å finjustere tidspunkt for egguttak og kontroller. Så det tar nok litt tid. Masse lykke til! Anonymkode: 6ca67...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå