Gå til innhold

Min sønn på snart 18 vil finne deltids jobb men med ikke mange kollegaer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

min sønn vil jobbe i deltid etter skolen men han er ikke veldig ekstrovert av seg😅 ellers vil han helst jobbe der det er andre menn.

Han fikk lyst på sånn der de leverer mat og pakker mat osv inn, der de leverer mat til feks sykehjem, skoler osv. han spurte jo meg om dette er en jobb der han ikke trenger og forholde seg til mange kollegaer og folk og håper det er mest menn der. Tror det er mer snakk om pakke inn mat og bære i den jobben da han ikke mat billappen enda, jeg vet jo ikke heilt om sånt jeg..

noen av dere som har erfaringer?

Anonymkode: b3b3b...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hei!

min sønn vil jobbe i deltid etter skolen men han er ikke veldig ekstrovert av seg😅 ellers vil han helst jobbe der det er andre menn.

Han fikk lyst på sånn der de leverer mat og pakker mat osv inn, der de leverer mat til feks sykehjem, skoler osv. han spurte jo meg om dette er en jobb der han ikke trenger og forholde seg til mange kollegaer og folk og håper det er mest menn der. Tror det er mer snakk om pakke inn mat og bære i den jobben da han ikke har billappen enda, jeg vet jo ikke heilt om sånt jeg..

Skrevet

Hva med lager?

Jeg jobbet for mange år siden igjennom et bemanningsbyrå som rekrutterte til lagerbygningene rundt Gardermoen. Dere kan jo sjekke litt med ulike bemanningsbyråer. Det er jo gjerne av kortere varighet, men et greit sted å starte. 

Anonymkode: 4dd50...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hei!

Han fikk lyst på sånn der de leverer mat og pakker mat osv inn, der de leverer mat til feks sykehjem, skoler osv. han spurte jo meg om dette er en jobb der han ikke trenger og forholde seg til mange kollegaer og folk og håper det er mest menn der. Tror det er mer snakk om pakke inn mat og bære i den jobben da han ikke mat billappen enda, jeg vet jo ikke heilt om sånt jeg..

De som kommer med mat til skoler og sykehjem kommer tidlig om morgonen. Så da må det bli jobb før skoletid såfall. Vet om folk jeg kjente tidligere som jobbet noen timer på natt med å pakke brød osv før det ble sendt ut. Da kan han høre med bakerier i nærområdet feks.  Ellers kan han vel høre på noen lager om de trenger folk 

Anonymkode: 93a6e...08f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hei!

Kvalifiserer han seg for vernet bedrift?

Anonymkode: 406e6...793

Skrevet

Kjenner noen sånne introverte gutter, ene jobber på lager, han andre jobber på et vaskeri. Begge stortrives med det. Får brukt kroppen, tjener penger og må snakke særdeles lite med andre😅

Anonymkode: 3f67c...db1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøre post, lager, industrjobber, pakkejobber

Anonymkode: ef755...3e3

Skrevet

det er vel ikke særlig enkelt å finne arbeid i det hele tatt i dagens samfunn... 

spesielt ikke for noen som ikke en gang er ferdige med den videregående skolen. 

Anonymkode: ba2ee...2af

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje lager eller noe kanskje høres bedre ut. Eller hvertfall flere slike stillinger gjerne. Mange av de bedriftene som pakker inn/kjører mat til sykehjem, skoler osv er vernet/personer på nav-tiltak e.l. Så tror ikke sjansen for å få jobb et slikt sted er så stor.

Hvis han får seg lappen er det nok flere aktuelle jobber. Kanskje innenfor posten, levering av div. 

Skrevet

Han kan ikke være kresen som så ung og erfaren. Bør ta det han får tilbud om. 

Anonymkode: d0819...5b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

det er vel ikke særlig enkelt å finne arbeid i det hele tatt i dagens samfunn... 

spesielt ikke for noen som ikke en gang er ferdige med den videregående skolen. 

Du vet det er rekordlav arbeidsledighet?? 

Anonymkode: d0819...5b1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Arbeidsledigheten er rekordlav

Anonymkode: e6467...63a

Skrevet

Jeg jobbet som renholder påetvtreningssenter for mange Herrens år siden. Det passet meg utmerket; jeg låste meg inn, gjorde jobben min og gikk hjem. Arbeidet foregikk utenom åpningstid, så jeg fikk jobbe i fred. 
Din sønn kan kanskje kontakte et renholdsbyrå for å spørre om de har noe som kan passe?

Anonymkode: 7639c...606

Skrevet

Jeg jobbet som Logistikkoperatør da jeg gikk på VGS, men kun i ferier for arbeidstid var slutt 16:00. Er fort på butikk (dagligvare, kiosk) en lettest får jobb på kveld. Det er kjempemye læring i å øve seg på å snakke/jobben sammen med andre. 

Anonymkode: a2e00...04b

Skrevet

Kommunens gartnere og vedlikehold? 

Pleier å bli lyst ut som feks sommerjobb snart. 

Anonymkode: 9609b...628

Skrevet

Lager, gartner? Eller butikk, en litt liten en? 

Jeg jobber på en liten nærbutikk, det er aldri travelt og jeg er alltid alene som ansatt. Ikke hagler det med kunder heller, men det kommer liksom én og én - jevnt og trutt. Jeg er introvert og elsker denne jobben. 

Jeg har også jobbet i en tele- og bredbåndbedrift (som ufaglært) - masse lager/arkiv/kopi/post etc oppgaver som jeg gjorde helt i fred og fordraglighet. Kun fantasien setter grenser :) 

Anonymkode: 024b6...bfe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 16.13):

hei!

På slike arbeidsplasser er det som regel godt blandet av menn og kvinner, funksjonsfriske og funksjonshemmet og psykisk psyke, og folk med tiltak fra NAV. Det er nok flotte arbeidsplasser for dem det gjelder ☺️

Anonymkode: 1b41f...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...