Gå til innhold

Hvilket prevensjonsmiddel anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil egentlig gå på p-piller for å slippe akne og kondom, men da får jeg ikke sexlyst:/

Kun kondom er stress og mindre komfortabelt:/

Anonymkode: fba04...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på personlige preferanser. 

Noen tåler hormon-prevensjon helt fint. Noen tåler noen merker p-piller men ikke andre. Noen synes kondom er styr, andre synes det er praktisk. 

Men det finnes jo ørten andre ting enn kondom og p-piller. 

Hormon-spiral gir mye mindre doser hormoner, siden det virker lokalt. Det er ofte anbefalt om du ikke har tenkt å få barn i løpet av de nærmeste par årene. 

Anonymkode: 1d7e4...c5d

• Liker 1
Skrevet

Cocksleeve, model Shane Diesel, er hennes favoritt.

Anonymkode: 1672c...704

Skrevet

Jeg bruker kondom (med fast partner, min samboer over flere år). Grunnen er at jeg slipper de ustabile emosjonene som hormonell prevensjon kan gi, pluss at jeg slipper økt matlyst og redusert sexlyst.

Vet mange synes kondom er så stress, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Det er da mye mindre stress enn de fleste andre prevensjonsmetoder (bivirkner fra andre prevensjonsmetoder). Pluss at jeg synes det er litt praktisk å slippe så mye søl i forbindelse med mannens ejakulasjon... Hehe.

Anonymkode: 72317...77b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hva som er stress med kondom.
Ingen søl, slipper å være fuktig/bløt (og dermed ha fantastiske vekstvilkår for bakterier) hele natten/dagen, forebygger SOS (som er det eneste prevensjonsmiddelet som har den effekten), slipper å tilføre kroppen hormoner, klusser ikke med syklus, null stress å stoppe med når man ønsker barn osv osv. 
Men det er selvsagt hver sin smak. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri skjønt hva som er stress med kondom.
Ingen søl, slipper å være fuktig/bløt (og dermed ha fantastiske vekstvilkår for bakterier) hele natten/dagen, forebygger SOS (som er det eneste prevensjonsmiddelet som har den effekten), slipper å tilføre kroppen hormoner, klusser ikke med syklus, null stress å stoppe med når man ønsker barn osv osv. 
Men det er selvsagt hver sin smak. 

Det lukter og smaker "gummi".

Her brukes hoppe av i svingen i påvente av vasektomi.

Anonymkode: db91c...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det lukter og smaker "gummi".

Her brukes hoppe av i svingen i påvente av vasektomi.

Må man smake på det da? Vi tar på kondom rett før penetrering. 

Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Må man smake på det da? Vi tar på kondom rett før penetrering. 

Vi pleier å bytte på. Oral, samleie, oral osv. Kjedelig å måtte ta alt i en bestemt rekkefølge alltid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi pleier å bytte på. Oral, samleie, oral osv. Kjedelig å måtte ta alt i en bestemt rekkefølge alltid.

Hvis vi bytter på, tar vi ikke på kondomet før «finalen». Eventuelt bruker vi flere kondomer. Null stress.  

Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Hvis vi bytter på, tar vi ikke på kondomet før «finalen». Eventuelt bruker vi flere kondomer. Null stress.  

Men da er det jo mulighet for graviditet. Likt som ved hoppe av i svingen metoden.  Og hvis man bruker flere kondomer så smaker det jo gummi.

Det er ikke fullstendig krise med en graviditet her og jeg har god kontroll på eggløsning så vi har klart oss godt hittil, men vasektomi blir løsningen for oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da er det jo mulighet for graviditet. Likt som ved hoppe av i svingen metoden.  Og hvis man bruker flere kondomer så smaker det jo gummi.

Det er ikke fullstendig krise med en graviditet her og jeg har god kontroll på eggløsning så vi har klart oss godt hittil, men vasektomi blir løsningen for oss. 

Jeg har hormonspiral i tillegg. Jeg er livredd for graviditet 😅😅 Men jeg vurderer å fjerne spiralen pga bivirkninger..jeg syns ikke det er verdt problemene den gir kontra kondom. Bivirkningen av kondom (vond smak) er forbigående og liten ifht hvilke bivirkning spiralen gir. 

• Liker 1
Skrevet

.

Skrevet

Det burde vært forbudt med abort for de som bruler hoppe av i svingen som prevensjon.

Uansett, kondom burde være selvsagt om en ikke er i et fast forhold. Særlig led tanke på sos

Anonymkode: 8054b...66a

Skrevet

Hormonspiral og p-stav er de mest anbefalte prevensjonsmetodene pga liten hormonmengde og ingen risiko for brukerfeil. P-piller har stor risiko for brukerfeil.

Anonymkode: 14291...7fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det burde vært forbudt med abort for de som bruler hoppe av i svingen som prevensjon.

Uansett, kondom burde være selvsagt om en ikke er i et fast forhold. Særlig led tanke på sos

Anonymkode: 8054b...66a

Men kun kondom???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...