Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, vi bader i kaffe lissom.

Litt satt på spissen.😆 Men sant!

Men jeg er nok mer som Finland i mengde. Drakk 2 kopper før jobb, 6 i løpet av jobbdagen. Og skal drikke minst 4 til i ettermiddag. Drikker en av de nå    

Hva med deg? Føler du deg også "truffet" av dette memet? 😉

kaffe.thumb.jpg.686f981d523dfa698406dda9be5d758a.jpg

Anonymkode: 5a03f...a2c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke kaffe, så det stemmer ikke for meg 🤪

• Liker 2
Gjest CatPerson123
Skrevet

Jeg elsker kaffe, så sant for meg 😂

Gjest Abendstern
Skrevet
Sheik skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ikke kaffe, så det stemmer ikke for meg 🤪

Hvordan klarer du å holde deg våken uten kaffe 😵

Skrevet
Abendstern skrev (1 minutt siden):

Får ikke sove ordentlig hverken med eller uten 😂 hender jeg kan ta en kaffe latte som inneholder mer melk og sirup enn kaffe, men liker ikke den bitre smaken til kaffe 😅

Skrevet

Drikker veldig sjeldent kaffe hjemme. Blir isåfall hvis jeg har en kaffedrikker på besøk. På jobb blir det kanskje 1-2 kopper om dagen, men ofte så drikker jeg de ikke opp.

Gjest Abendstern
Skrevet
Sheik skrev (3 minutter siden):

Får ikke sove ordentlig hverken med eller uten 😂 hender jeg kan ta en kaffe latte som inneholder mer melk og sirup enn kaffe, men liker ikke den bitre smaken til kaffe 😅

Ser den 😊

Håper det ordner seg med søvnen.

Skrevet

Drikker ikke kaffe. 🤸

Skrevet

Det som er litt interessant er at kaffe ikke ble vanlig i Norden før mellom 1700 og 1800 en gang. Lurer av og til litt på hvordan man fikk gjort noe som helst her før det. 

• Liker 4
Skrevet

Bor ikke i Luxembourg, så nei

Anonymkode: 1cb67...4d4

Skrevet

Klarer bare en kaffe, ellers blir jeg så kvalm resten av dagen..😅

Anonymkode: 0617f...f74

Skrevet

Finland er i tet, skammelig.

Anonymkode: 840fb...716

Skrevet

Jeg tar en for laget og drikker kvoten til alle over her som ikke drikker kaffe :) Så truffet, men ikke krenket ja :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker stort sett enten ett glass pepsi max eller en kopp kaffe daglig med kaffe som det mest vanlige alternativet.

Jeg er litt kaffesnobb, er ganske nøye på bønner, maling og brygging og har intrykk av at vi i norden oftere er litt snobb der enn folk i en del andre land.

Samboer drikker 4-6 kopper daglig når han har fri og 6-8 når han jobber så på han stemmer det mer.

Skrevet

Husker ikke hvor mye kaffe jeg drikker om dagen, men tar et høyt kaffekrus så kanskje dobbelt opp hver gang jeg tar noe.  Da blir det kanskje 8+ stk hver dag. Merker dog ikke en dritt til pepp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ganske flink til å drikke kaffe før og var nok oppe i et forbruk på 50 til 55 kg pr år om jeg har regnet riktig. Nå drikker jeg til jul og bursdag og slike anledninger.

Jeg har kaffe som går ut på dato og henter kaffetrakteren frem.

Rart hvordan ting kan forandre seg.

Skrevet
Abendstern skrev (16 timer siden):

Hvis du ikke karer å holde deg våken uten kaffe er det noe galt.

• Liker 1
Skrevet

Kaffe gjør ingenting for meg annet enn at jeg synes det er godt i kombinasjon med noe slags bakst eller sjokolade, eller i kombinasjon med sjokolademelk. Har prøvd kaffe for å kvikne til når jeg  har mye papirarbeid som skal gjøres. Har også prøvd å hive innpå for å se om det satte fart på magen, slik jeg ser det gjør hos mange. Nada. Har heller ingen problemer med å sovne etter inntak av kaffe.

Nå skal det nevnes at jeg har adhd, og jeg mener å ha lest at koffeinet kan ha litt motsatt effekt på noen av oss.

Anonymkode: 69f2c...a56

Skrevet

Føler meg absolutt ikke truffet nei. Drikker kaffe bare i sosialt lag, max 4 ganger i måneden.

Anonymkode: 3ba80...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...