Gå til innhold

Hva gjør du i løpet av en dag, hvordan er rutinen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du i løpet av en dag, gjerne skriv i detaljer, her er min:

står opp 70:30, dusjer og gjør meg klar og går ut av huset 80:30 for jobb.

Spiser ikke frokost siden jeg ikke liker det, spiser lunsj på jobb, kjeder meg veldig mye på jobb og skjønner egt ikke meningen med livet.

kommer fra jobb, lager mat og slapper av, er på telefonen, har ingen venner og er aldri ute, hører på musikk, gir katten min mat, og legger meg etterhvert, har samme rutine om og om igjen, hva er din?

Anonymkode: e9f8b...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp mellom 5 og 07.30 (alt etter hvilken vakt jeg har og når barna våkner). Går på do og steller meg. Lager frokost, enten matpakker til bhg eller på tallerk hjemme. Ut av huset en gang mellom 7 og 0830 (alt etter hvilken vakt jeg har). Er på jobb til mellom 15 og 1630. Hjem å lager middag. Leker med barna, rydder osv. Leggetid for barna. Etter det skjer det som oftest at jeg ser på tv, men går tur, besøker venner, slapper av, spiller spill med mannen, annet husarbeid osv skjer innimellom også. Legger meg mellom 21 og 22. 

Anonymkode: cf453...273

Skrevet

Står opp enten kl 5 og går rett på jobb, eller står opp når ungene våkner (som som regel er kl 5... hurra..), tar morgenstell på dem, leker litt, følger i bhg, og går så på jobb. 

Spiser aldri frokost. 

Jobber, og enten henter i bhg om det er min tur, eller går rett hjem og lager middag mens mannen henter i bhg. 

Spiser middag med mann og barn, leker med ungene, legger en unge, trener, spiser kveldsmat, og legger meg selv. 

Før jeg fikk barn, stå jeg opp kl 05:30, jobbet til 15:30, enten trente styrke og så spiste middag, eller spiste middag og så dro på organsiert trening, så var det lese bok og kose seg litt før leggetid. 

Aldri skjønt hvordan folk klarer ha tid til å kjede seg når de ikke har unger - det er jo så utrolig mye man kan finne på.. 

Anonymkode: b2f54...0f6

Skrevet

Står opp 5.30, går på badet og ordner meg. Smører nister, vekker og ordner barna. Mannen fikser frokost og levering. Jeg drar på jobb. Henter i barnehagen. En av oss lager middag, spiser. Hjelper med lekser. Oppvask/klesvask. Leker med barna. Kveldsmat og legging. Ned på trening. Dusjer og slapper av litt på sofaen før jeg legger meg i 23 tiden.

Noen dager varierer det selvfølgelig med fritidsaktivitet, besøk og annet, men dette er typisk for oss.

Anonymkode: b0183...d24

Skrevet

Står opp rundt ni, spiser frokost. Jobber litt før jeg går lang tur med hunden, tre-fire timer. Så kommer jeg hjem og spiser lunsj og jobber litt til. Så spiser jeg middag og finner på ting på kvelden eller jobber avhengig av hvor mye det er å gjøre eller hvilke planer jeg har. Går kveldstur med hunden.

Anonymkode: 234a5...e62

Skrevet

Våkner 6:00, drar på trening 6:15. Trening, tøying og sauna, hjemme igjen rundt 8:15. Lager frokost og kaffe før jeg setter meg på hjemmekontoret rundt kl 8:50-9:00. Jobber til 17:00, drar på biblioteket, jobber litt i grønnsakshagen eller leser før gruppetrening med venner 18:30. Hjemme igjen rundt 20:00, lager middag med mannen og leser eller Netflix før i seng til midnatt. 

Anonymkode: 709b9...142

Skrevet

Våkner i 11 tiden. Går på do og sånn. Tar medisinene mine, sjekker om han ene katten min vil ut/inn, fyller på mat og gir nytt vann til kattene. Og renser dokassen. Lager kaffe, prøver og spise litt ifht adhd medisin. Gjør ting hjemme. Eller møter ei venninne på dagen. Går tur, svømmer. Baker. Leser bøker. Går på et sosialt tilbud for voksne mennesker opp til 40 år, innen rusomsorgen, kriminalitet og psykeriatien. Det er en kveld i uken. Veldig kjekt! 

Ellers gjør ærend i sentrum, pleier og ha en kaffe med ei venninne i samme slengen. Noen ganger går vi venninner, enten alle eller på kryss og tvers, ut og spiser et sted. 

Har familie rett i nærheten, så besøker dem også når dem er hjemme. Liker godt og bruke tid med Tantejentene mine. Hun på 7 år, sover hos meg inatt♥️ 

Men ja, blir mye styring i leiligheten. Og er på datern med en kar, som desverre har kveldsjobb 5 dager i uka. Og en kveld i uken, er jeg fritidsskontakt for ungdom med ulike utfordringer, som autisme og psykisk utviklingshemning. Veldig kjekt, utrolig herlig gjeng og flotte kolleger 🧡🙌🏻 

Og ligge og dævve for meg selv pga muskelsmerter og migrene, tar desverre mye plass i hverdagen min. 

Så nei, har ikke sånn formell rutine, men har på en måte rutine som passer meg. 

Jo! Liker og perle diamant perling. Bare sitte med en kopp kaffe eller te, avhengig av når på døgnet, å høre musikk. Det er skam chill. Samt ansiktsmaske, fotbad, kurer hår og skrubb av kroppen. Ikke alt på samme kveld, gjør det jeg har lyst til så lenge at eks ansiktsmaske ikke er rett oppi hverandre. 

Og bruke unødvendig mye tid og skravle her inne 😂 

• Hjerte 1
Skrevet

Hjemmekontor: Våkner ca 6.30. Kort tur på badet, hente kaffe, jobber til ca 9.00. Sminker meg når jeg får første telefon. Knekkebrød og nett-pause. Jobber til ca 13. Trening. (youtube og styrke under tak om dårlig vær, løp om fint vær). Ca 14.00 lunsj. Ca 15.00 jobb til jeg er ferdig. Tar en runde i huset med podcast på øret. Mannen kommer hjem alt fra 17-19. Vi lager middag, og spiser sammen ca 20. Enten sitter vi ved hver vår PC, eller så ser vi en serie sammen. Hender det er middag med venner, arrangement med jobb, vi går ut og spiser, deltar på vinsmaking, går en kveldstur. 

Kontor: Våkner ca 6.30. Dusj, kaffe, sminke, kjører til kontoret. 11.30, lunsj, som også er dagens første måltid. Kjører og handler, eller hjemover. Pause, enten med trening eller husarbeid. Jobber ofte 1-3 timer til. Derfra samme rutine som på hjemmekontor. 

Helg: Våkner ca 6.30. Kaffe, nett avslapping, mulig litt planlegging av uke. (unntaket er når jeg sliter med avbrutt søvn (insomni) slik som nå. Da får jeg mulig sove igjen, og sover da utpå til 8-9, og er trøtt resten av dagen da dagsoving ikke gjør problemet bedre). Vi går en tur, går ut og spiser lunsj, er med på arrangement, tar tak i prosjekter i hus/hage, lager god mat, bruker lang tid ved bordet, har faste serier vi ser... 

Anonymkode: 817a7...73b

Skrevet

Står opp 06. Kaffe, røyk og morgennyheter. Kjører på jobb 07.15, og det tar en time. Jobber til 16, og en time hjem. Lager middag. Enkelte dager er det en del kveldsjobb, mens de andre brukes til husarbeid, serier, av og til besøk. De ukene ungene er her, er det leksehjelp, kjøre på trening, spille noe etc. Er jeg alene, spiller jeg av og til Nintendo selv.
Torsdager er vaskedag, så da tar husarbeidet et par timer.

Lørdag er MIN dag. Da står jeg opp når jeg vil, selv om det i praksis blir i 6-7-tiden uansett. Ingen skal mase på meg, og vil familien ha middag, så får de lage den selv. Jeg gjør faktisk ingenting jeg ikke har lyst til :D Enkelte lørdager er jeg bare hjemme, leser bøker eller noe annet det blir lite tid til ellers, andre drar jeg på besøk, kafe eller hva det måtte være.

Søndag står jeg opp 6, og er på hjemmekontoret klokken 7. Noe jobb er det nesten hver søndag, men mesteparten av tiden går til studier. Lager som oftest en litt mer tidkrevende middag, som lammestek. Middag klokken 17. Skriver handleliste for neste uke.

Skrevet

Står opp kl 06.30, tar toget kl 07.30. Er på universitetet fra 8.30 til 16.00. Noen dager trener jeg i lunsjen, andre dager sitter jeg bare å leser sammen med studiekamerater. Reiser hjem, spiser, leser og jobber med fag et par timer, ser på film med samboer. God natt mellom kl 23 og 00. 

Alle dager er ikke like i det hele tatt. Noen dager er jeg hjemme hele dagen. Noen dager er vi ute på tur i skogen hele dagen. osv. 

Anonymkode: e9d73...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...