Vama Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Bilen har stått parkert i 3 uker ute i regn, snø og frost. Har slitt en del med vond lukt, men den forsvant når jeg fjernet gulvmattene for 5 uker siden. Er klar over at den ikke er hundre prosent tett, men ble veldig overrasket når jeg i dag så at det var fult av mugg i baksetet. En litt stor hvit klump på gulvet og masse gule/grønne prikker på det ene sete. Er dette en lost case, eller kan jeg ‘redde bilen’? Bilen er 09 model, og har egentlig ikke råd til å kjøpe ny…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Du vasker med klor eller så kan du få et firma til å rense interiøret. En annen ting er at du må finne ut hvorfor bilen er fuktig innvendig, er det lekkasje et sted eller er det at du drar med snø og vann inn i bilen med skoene?. Er luften på varmeapparatet/AC innstilt på resirkulasjon?, hvis bilen har AC så lønner det seg å kjøre den på avkjøling noen ganger selv om det er vinter siden det gjør luften tørr. Anonymkode: eb04d...6a8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Finn lekkasjen først, den kan gjøre større skade enn våte møbler. Anonymkode: 7bcd0...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå