AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Altså. Vi har en baby på 6 mnd og jeg sliter med fødselsdepresjon. Føler at alt jeg irriterer meg over på hjemmebane tilskrives depresjonen, både av fagfolk og mannen selv. Men, når vi spiser middag spiser mannen min opp maten i en imponerende hastighet. Han overser barnet totalt (som stort sett bare sitter og søker kontakt med pappa, som jo ikke er så rart når barnet ikke har sett pappaen på hele dagen), snakker knapt med meg og når han er ferdig selv bare går han fra bordet uten ett ord. Setter seg på stua og ser på reels på telefonen. Han er visst så sliten etter jobb. Men er dette normalt og ok liksom? Jeg blir sittende og ordne med baby under hele måltidet og etterpå skal jeg og baby liksom sitte igjen i all oppvasken alene? Noen ganger har jeg forsøkt å gå etter og sette baby på pappas fang, men da får jeg «nei nei nei». Ikke en spesielt hyggelig reaksjon for et barn som har savnet pappa. Ender med at jeg spiser kald mat og underholder baby før jeg tar oppvasken og underholder baby. Synes det er dårlig gjort og dårlig folkeskikk og synes det er skikkelig dritt om han skal lære barnet vårt at det er ok å behandle mamma sånn 😫 Anonymkode: 079f4...d51
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Kan dere spise en halvtime senere så mannen evt kan slappe av først og ha mer overskudd under middagen? for meg høres det veldig rart ut, skjønner veldig godt at du reagerer på det. Anonymkode: 47634...8cc 1 2
svartkatt Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Normalt for meg er at alle sitter til alle er ferdig, eller spør om de kan gå. Dette burde dere finne ut av før barnet blir så stort at det tar etter far. Forslaget over om å slappe av litt først er kanskje ikke så dumt.. kanskje han er litt mer engasjert også da. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 Utrolig frekt og uansvarlig da dere skal lære barna deres å sitte til alle er ferdige. Anonymkode: a318c...2d9 1
svartkatt Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Forresten kan det hende han burde ta seg en matbit mellom lunsj og middag.
anon01 Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Snakker du med mannen om dette TS? At du opplever at han ikke bryr seg om barnet? At barnet er søkende etter far? At dere er TO om å få ett barn til verden? Så da er ansvaret begges? 1
BobbySocks Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Alle de voksne sitter til alle er ferdige, og de deler på jobben med babyen og oppvask. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 Her er jeg minst bekymret for parforholdet deres, og mest bekymret for det lille barnet deres som møter deprimert mamma og avvisende pappa.... Anonymkode: 53271...4cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå