AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Jeg er dame i 30-årene. Ble invitert til en mann i en annen by på datinghelg. Vi avtalte på forhånd at vi ikke skulle ha sex, fordi jeg ønsket ikke dette såpass tidlig i relasjonen. Vi hadde chattet i ca. 3 uker og snakket på telefon noen ganger før jeg reiste på besøk. Jeg opplevde helgen som hyggelig. Vi sov på forskjellige soverom. Han sa på telefon at han ikke hadde følt «den magiske gnisten» og at det derfor ikke hadde potensiale for videre dating. Jeg følte heller ikke denne gnisten, men var jo interessert i videre dating likevel. På telefon et par dager etter hjemreise sier han at han ikke følte for å sove i samme seng (sove sammen uten å ha sex). Dette ble jeg litt såret over og begynte å tenke litt sånn, hvor uattraktiv kan jeg være hvis en mann ikke vil sove i samme seng som meg engang. I følge andre er jeg en normalt fin og attraktiv dame. Er slank og hyggelig dame. Jeg valgte da å bryte kontakten fordi han uansett ikke ville date meg mer. Det jeg stusser litt på i ettertid er jo hvorfor han ikke ville sove sammen med meg. Kan det være at han bare ikke var tiltrukket av meg i det hele tatt? Ikke likte personligheten? Prøver å legge dette bak meg nå. Anonymkode: f570b...eca
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Skrevet 17. februar 2023 Folk er ulike. Noen sover nærmest med hvem som helst, andre klarer ikke dele soverom med ektefellen en gang. Anonymkode: 6e289...b8f 12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Ville du sovet i samme seng som en mann du ikke var interessert i? Anonymkode: abc38...1b7 16 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 Jeg vil heller ikke sove sammen med noen jeg kjenner/treffer/dater osv.. nå er jeg gift da, men hadde jeg vært singel hadde jeg ikke hatt lyst til å sove sammen med noen med mindre det var følelser der.. Anonymkode: 1cc74...e7b 3 1
svartkatt Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 Sove må da bety sex her? Hvorfor skulle dere sove i samme seng? Skal dere overnatte hos hverandre mer? Date videre når dere ikke egentlig er interessert? Hva er det jeg ikke skjønner her? 6 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Folk er ulike. Noen sover nærmest med hvem som helst, andre klarer ikke dele soverom med ektefellen en gang. Anonymkode: 6e289...b8f Denne er jeg enig i. Jeg kan fint sove i samme seng som en kompis uten at det er noe seksuelt, for vi skal jo i utgangspunktet bare sove. Men i seng med en jeg potensielt skal en gang ligge med? Det kan ofte være litt skummelt Anonymkode: 88e5c...91d 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Skrevet 17. februar 2023 Kvinner skriker høylytt om hvordan menn bare vil ha dem for utseendet sin del, men når en mann ikke føler kjemi og heller ikke ønsker å dele seng helt uten grunn så argumenteres det med at det burde han tåle fordi man er slank og noen andre sier tross alt at man ser bra ut. Okei. Anonymkode: fac65...7e8 22 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #8 Skrevet 17. februar 2023 Men hvorfor ønsker du å date han dersom du ikke følte noen kjemi for han? Kan vel hende at du kjenner mer på dette at det var han som endte og ikke du...? Anonymkode: 94ce6...cd5 11
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #9 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor ønsker du å date han dersom du ikke følte noen kjemi for han? Kan vel hende at du kjenner mer på dette at det var han som endte og ikke du...? Anonymkode: 94ce6...cd5 Jeg bare likte personligheten hans selv om jeg ikke var superbetatt. Av og til kan følelser komme etter hvert som man blir kjent, vi var jo sammen kun 1 og 1/2 døgn. Jeg bare trodde de fleste menn kunne like litt nærhet uten sex (å sove sammen). Nå vet jeg som sagt ikke om han syntes jeg var attraktiv eller ikke. Men det var litt påfallende at han sa dette i siste telefonsamtale: «jeg følte ikke for å sove i samme seng som deg». Var det sagt for å såre liksom? Ikke vet jeg. Ts Anonymkode: f570b...eca 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #10 Skrevet 17. februar 2023 Han var ikke seksuelt tiltrukket av deg. Helt legitimt at han ikke ønsker date videre da. Man kan jo ikke være sammen med noen man ikke vil ha sex med. Det spiller ingen rolle om du ser helt ok ut. Utseende er ikke nok til at noen ønsker sex med deg. Anonymkode: 2dcdd...c15 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #11 Skrevet 17. februar 2023 Du følte jo ikke gnisten selv, så hvorfor skal man sove i samme seng? I en datingsituasjon så hadde jeg ikke delt seng med noen om jeg ikke ville ha de!. For noen er gnisten "alt", det holder liksom ikke bare at folk er hyggelige og slanke. Hadde det vært sånn, så hadde man jo vært kåt på eller forelsket i 90% av menneskene jeg møter. Og det er man jo ikke. Alle er hyggelige, men en man dater skal det jo være noe mer med. Og denne type gnist eller kjemi kommer ofte av gjensidighet, eller trenger en gjensidighet for å blusse opp og leve. Skal jeg gjette, så hadde han vært utrolig mye mer tiltrukket av deg om du var tiltrukket av han, og viste det. Veien til en manns hjerte/penis er jo å vise interesse for han, spesielt seksuell interesse. Virker du helt uinteressert så blir han fort det samme. Anonymkode: 4c034...d6e 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #12 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du følte jo ikke gnisten selv, så hvorfor skal man sove i samme seng? I en datingsituasjon så hadde jeg ikke delt seng med noen om jeg ikke ville ha de!. For noen er gnisten "alt", det holder liksom ikke bare at folk er hyggelige og slanke. Hadde det vært sånn, så hadde man jo vært kåt på eller forelsket i 90% av menneskene jeg møter. Og det er man jo ikke. Alle er hyggelige, men en man dater skal det jo være noe mer med. Og denne type gnist eller kjemi kommer ofte av gjensidighet, eller trenger en gjensidighet for å blusse opp og leve. Skal jeg gjette, så hadde han vært utrolig mye mer tiltrukket av deg om du var tiltrukket av han, og viste det. Veien til en manns hjerte/penis er jo å vise interesse for han, spesielt seksuell interesse. Virker du helt uinteressert så blir han fort det samme. Anonymkode: 4c034...d6e Jeg tok initiativ til å ligge nær hverandre på sofaen ca. 1 time før jeg reiste hjem. Da lå vi inntil hverandre i ca. 20 minutter, men klinte ikke. Jeg visste at klining for kan lede til sex. Jeg har savnet veldig nærhet da, og har levd en stund uten nærhet og sex. Jeg er veldig seriøs i dating. Men jeg ble jo litt såret etter denne helgen. Det var altfor tidlig å reise på datinghelg som første møte. Jeg synes han var en fin mann da. Ts Anonymkode: f570b...eca 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #13 Skrevet 17. februar 2023 Det sier ikke noe om deg, at en fyr ikke er tiltrukket til deg. Hvor mange menn ville ikke du sluppet å dele seng med i den setting? Opp på hesten igjen. Det finnes menn som tiltrekkes av deg. Viktig at du ikke henger deg opp i denne episoden, men fokuserer fremover. Kanskje ta noen "enklere" dater i starten, så blir det mindre skuffende om dere ikke liker hverandre Anonymkode: 33f3c...f6a 10 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #14 Skrevet 17. februar 2023 Å sove sammen med en date på hotellweekend = sex. Han sov alene for å respektere at du ikke ville ha sex og var ikke gira på sex selv heller. Helt forståelig! Fint dere fikk avklart at dere ikke var noen god match, så slipper dere å fantasere Anonymkode: 759ca...748 14
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #15 Skrevet 17. februar 2023 Kanskje han ikke turte å dele seng med deg fordi han var redd for at det kunne føre til sex? Er man lysten nok, kan man ha sex med noen selv om «kjæreste-gnisten» ikke er der. Hadde dere hatt sex fordi lysten tok overhånd, også ville han ikke treffe deg mer fordi «kjæreste-gnisten» ikke var der, ville jo denne tråden vært en helt annen. Anonymkode: 4924c...ab5 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #16 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kvinner skriker høylytt om hvordan menn bare vil ha dem for utseendet sin del, men når en mann ikke føler kjemi og heller ikke ønsker å dele seng helt uten grunn så argumenteres det med at det burde han tåle fordi man er slank og noen andre sier tross alt at man ser bra ut. Okei. Anonymkode: fac65...7e8 Selvfølgelig er det greit at han ikke ville det. Jeg ble bare litt såret over å få høre det rett ut: «jeg følte ikke for å sove i samme seng som deg». Jeg er nok litt overfølsom av natur. Ts Anonymkode: f570b...eca 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #17 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det greit at han ikke ville det. Jeg ble bare litt såret over å få høre det rett ut: «jeg følte ikke for å sove i samme seng som deg». Jeg er nok litt overfølsom av natur. Ts Anonymkode: f570b...eca Det er vel ikke som om du selv kunne tenke deg å ligge med enhver mann som ser ca ok ut? Så hvorfor tar du på vei for at dette går begge veier? Anonymkode: 2dcdd...c15 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #18 Skrevet 17. februar 2023 Blir man egentlig "dumpet" hvis man er på dater'n, dvs. at man ikke en gang har avtalt å være eksklusive? Anonymkode: e33f7...153 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig er det greit at han ikke ville det. Jeg ble bare litt såret over å få høre det rett ut: «jeg følte ikke for å sove i samme seng som deg». Jeg er nok litt overfølsom av natur. Ts Anonymkode: f570b...eca Han sa jo ingenting rett ut. Du vet ikke hvorfor han ikke følte for det, og grunnen kan like gjerne handle om han selv. At han ikke var helt i form eller noe annet privat. Overfølsomme mennesker er utrolig slitsomt å forholde seg til, så kanskje det er lurt at du sier ifra om dette tidlig i prosessen neste gang du skal på date? Anonymkode: 6b100...4f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel ikke som om du selv kunne tenke deg å ligge med enhver mann som ser ca ok ut? Så hvorfor tar du på vei for at dette går begge veier? Anonymkode: 2dcdd...c15 Ja, det er greit at det går begge veier. Han hadde rett til å ikke ønske å sove inntil meg/ i samme seng. Jeg har respekt for det. Prøver nå tenke litt annerledes på det og innser at jeg hadde en overfølsom reaksjon. Ts Anonymkode: f570b...eca 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå