AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Del Skrevet 17. februar 2023 Hadde en avtale med en venninne for to uker siden hvor vi hadde bestilt bord på et spisested så skulle vi ut på byen. Vi lever begge travle liv der hun er barnløs med jobb og samboer og jeg er i full jobb og alene med barn så jeg hadde gledet meg til dette lenge og ordnet barnevakt. To timer før vi skulle møtes ser jeg hun er på spa med typen i en annen by på snap, og etter jeg har sett storyen hennes uten å skrive noe skriver hun plutselig at hun gleder seg til byen neste helg. Jeg svarer at vi for bare et par dager siden satt sammen og bestilte bord til denne helgen og at jeg ikke tror på at hun misforstod dato, det er ikke mulig da jeg skrev et par dager før at jeg hadde fått barnevakt til helgen og da svarte hun at vi ses til helgen. Hun svarte bare nei, har misforstått. Jeg ble veldig skuffet, vi har sjeldent mulighet til å treffes og hun har også tidligere droppet avtaler med meg og andre fordi hun heller vil være med samboeren men da har det ikke bare vært med meg alene så jeg har fremdeles kunne gå ut, nå satt jeg alene pyntet med barnevakt og det var for sent å finne på noe annet. Jeg er ikke langsint og eneste jeg ønsker er en enkel unnskyldning at hun avtalte spa til tross for vår avtale uten å si ifra, så er alt glemt. Men hun har ikke gitt lyd fra seg siden dette skjedde, jeg syns det er dumt om vennskapet går over pga noe så lite. Er jeg for sta som ikke vil ta kontakt før hun legger seg litt flat? Anonymkode: 35865...e68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #2 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hun har også tidligere droppet avtaler med meg og andre fordi hun heller vil være med samboeren AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun har ikke gitt lyd fra seg siden dette skjedde, jeg syns det er dumt om vennskapet går over pga noe så lite. Jeg hadde blitt skikkelig skuffet og sur og forventer at gode venner holder avtaler vi lager. Og skulle noe dukke opp, så tar man en snakk om dette i stedet for å late som man har rotet med dagene. Hadde holdt avstand og ikke avtalt noe mer med henne før hun eventuelt gjør det. Men jeg hadde ikke vært sur og langsint, men bare lagt ballen over til henne. Er uansett dårlig gjort! Anonymkode: bdb9b...bbe 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. februar 2023 #3 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg hadde nok bare sagt/skrevet: Så synd med vår avtale som var nå. Barnevakt var og klart. Men fint du koste deg på spa. Snakkes en annen gang. Tror ikke jeg får barnevakt neste helg 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Del Skrevet 17. februar 2023 Fy søren, det er dårlig gjort! Opplagt at hun hadde glemt avtalen deres, og prøvde å unnskylde seg med at hun trodde det var helgen etter. Jeg hadde ikke giddet å ta kontakt nei. Anonymkode: 265c4...493 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Del Skrevet 17. februar 2023 Takk for hjelp 🌷 jeg er ofte sånn at jeg begynner å tvile på egne følelser etter en stund og får dårlig samvittighet, så det var godt å få validert at jeg hadde grunn til å bli skuffet og ikke har hatt lyst å ta kontakt før hun gjør det Anonymkode: 35865...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg ville blitt lei meg. Tror jeg ville unngått å lagt planer med bare henne på en stund, om hun har en tendens til å ikke møte er det bedre at det er andre der og så du uansett kan kose deg, om hun da kommer er det en bonus. Anonymkode: b1106...ead 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 17. februar 2023 #7 Del Skrevet 17. februar 2023 Høres ut som ei jeg hadde faset ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 17. februar 2023 #8 Del Skrevet 17. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for hjelp 🌷 jeg er ofte sånn at jeg begynner å tvile på egne følelser etter en stund og får dårlig samvittighet, så det var godt å få validert at jeg hadde grunn til å bli skuffet og ikke har hatt lyst å ta kontakt før hun gjør det Anonymkode: 35865...e68 Synes synd på deg som opplever så lite respekt fra en venninne. Har selv opplevd det og kom til et punkt der jeg satte foten ned. Vi har ingen kontakt i dag. Skikkelig leit, sårende men du bør ikke finne deg i det. Spørsmålet er om du vil ta praten og si du ble såret og lei deg. Derom ingen ‘’kontakt oppnås med abonenten’’, er du kanskje bedre tjent uten hennes ‘’vennskap’’. Vet det er vanskelig, men viktig å være tro mot seg selv og ikke la andre behandle deg som en dritt.😌 Endret 17. februar 2023 av Rødstrupa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Del Skrevet 18. februar 2023 Hun hadde jeg faset ut. Da mener jeg at jeg ikke hadde svart hennes meldinger og tar hun kontakt så passer det aldri å møtes. Hun tar nok tegningen tilslutt . Hun har selv lagt opp til å være en frekk venninne. Da mister hun venninnene sine. Anonymkode: cb851...72a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Del Skrevet 18. februar 2023 Opplevde noe lignende nettopp, heldigvis ingen barnevakt involvert (har større barn). Her var det hun som initierte avtalen og minnet meg på det et par ganger i forkant. Jeg fikk en følelse av at hun kom til å avlyse pga. et par ting hun nevnte uka før, men hun sa aldri noe. Jeg sendte henne melding dagen før om når vi skulle møtes, da kom det bare noe vagt piss om at typen ikke ville ut (skulle ut med begge). Hun er typisk sånn dame som går helt i kjærestebobla sekundet hun får type. Synes helt ærlig det er litt patetisk, man trenger venner også, men vanligvis godtar jeg det fordi jeg vet at hun har savnet en kjæreste. Jeg aksepterer likevel ikke at det skal gå ut over meg, da får hun la være å lage avtaler. Dette har skjedd før, og jeg sa ifra da at jeg synes det er greit, så nå melder jeg meg ut for en stund. Jeg gidder ikke være venninna hun bare henger med når hun er singel og kjeder seg. Anonymkode: 08325...991 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg ville latt vennskapet gå over av seg selv. Du skal ikke ta så tungt på det, mange vennskap har en utløpsdato - man forandrer seg ikke alltid i samme retning. Jeg ville latt henne tatt initiativ en stund så ser du om interessen er der. Om hun kontaktet meg ofte og jeg ville fortsette vennskapet så kanskje jeg tok opp de hendelsene dersom de fortsatt plaget meg. Anonymkode: 8bf6f...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #12 Del Skrevet 18. februar 2023 Tusen takk for svar alle! 🌸 Har fremdeles ikke hørt noe fra henne etter dette, vanligvis får jeg meldinger hver dag. Så ja, det er jo ganske dumt for hadde hun beklaget seg hadde jeg ikke vært noe mer opprørt. Vet hun allerede har mistet andre venninner fordi hun har gjort lignende med andre og har og opplevd at hun ikke har blitt med på jentekveld likevel fordi samboeren ikke kunne bli med. Det er trist for han gjør ting uten henne hele tiden og han er mye ute på byen med gutta og sier han ikke kan ha henne med. Men jeg tar til meg rådet om å ikke skrive noe mer så får jeg bare se om hun gjør det eller ikke Anonymkode: 35865...e68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 18. februar 2023 #13 Del Skrevet 18. februar 2023 Veldig dårlig gjort av henne, og veldig leit for deg som hadde ordnet med barnevakt og gledet deg! Du skriver at du ikke hadde blitt opprørt om hun bare hadde beklaget. Jeg syntes du burde vært opprørt selv om hun beklager. Som du selv skriver Du skriver har hun for vane å gjøre dette, og har mistet flere venninner på grunn av lignende oppførsel. Hun respekterer åpenbart ikke avtaler og andres tid, det er ikke ok oppførsel i et vennskap. Siden dette åpenbart er en trend i hennes oppførsel, både med deg og andre, hadde jeg faset henne ut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Del Skrevet 18. februar 2023 4 minutter siden, Alice123 said: Veldig dårlig gjort av henne, og veldig leit for deg som hadde ordnet med barnevakt og gledet deg! Du skriver at du ikke hadde blitt opprørt om hun bare hadde beklaget. Jeg syntes du burde vært opprørt selv om hun beklager. Som du selv skriver Du skriver har hun for vane å gjøre dette, og har mistet flere venninner på grunn av lignende oppførsel. Hun respekterer åpenbart ikke avtaler og andres tid, det er ikke ok oppførsel i et vennskap. Siden dette åpenbart er en trend i hennes oppførsel, både med deg og andre, hadde jeg faset henne ut Det er nok fordi hun er en god venninne ellers at jeg ikke hadde vært mer opprørt, var kjempelei meg den kvelden det gjaldt og i flere dager etterpå, og jeg hadde ikke stolt på henne og avtaler i etterkant. Jeg er sånn som blir veldig opprørt først, og så går det over til en indre skuffelse jeg ikke glemmer men som andre ikke merker om det gir mening. Så vennskapet går i mitt hode fra 10-7 og så godtar jeg det og slutter heller bare å lage avtaler og sånne ting. Men hører jeg ikke mer er det vel over Anonymkode: 35865...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 19. februar 2023 #15 Del Skrevet 19. februar 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar alle! 🌸 Har fremdeles ikke hørt noe fra henne etter dette, vanligvis får jeg meldinger hver dag. Så ja, det er jo ganske dumt for hadde hun beklaget seg hadde jeg ikke vært noe mer opprørt. Vet hun allerede har mistet andre venninner fordi hun har gjort lignende med andre og har og opplevd at hun ikke har blitt med på jentekveld likevel fordi samboeren ikke kunne bli med. Det er trist for han gjør ting uten henne hele tiden og han er mye ute på byen med gutta og sier han ikke kan ha henne med. Men jeg tar til meg rådet om å ikke skrive noe mer så får jeg bare se om hun gjør det eller ikke Anonymkode: 35865...e68 Jeg skjønner ikke at du vil bevare vennskapet etter at hun har behandlet deg sånn og i tillegg bare unnlatt å ta kontakt etterpå. Jeg ville bare faset ut vennskapet. Du fortjener bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Del Skrevet 19. februar 2023 43 minutter siden, Anonym28 said: Jeg skjønner ikke at du vil bevare vennskapet etter at hun har behandlet deg sånn og i tillegg bare unnlatt å ta kontakt etterpå. Jeg ville bare faset ut vennskapet. Du fortjener bedre. Takk. Jeg oppsøkte tråden nå fordi jeg har tenkt på dette i hele kveld, det er utrolig rart og litt sårt at jeg ikke har hørt noe mer men har bestemt meg for å gå videre, tar hun kontakt er jeg åpen for det men ellers takker jeg for meg. Har venninner jeg har hatt i alle år og vi har knapt gått en dag uten kommunikasjon hvis det har oppstått noe konflikt, er uvant for meg at det blir stillhet på denne måten. Anonymkode: 35865...e68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Del Skrevet 19. februar 2023 Dette er spekulasjoner, men… hver gang hun avlyser, så er det for å finne på noe med samboeren i stedenfor? kan det være at hun blir manipulert av samboeren? jeg kjenner det litt igjen. En samboer som hver gang jeg hadde avtale med venner spolerte det ved å gi meg dårlig samvittighet, si at vennene var viktigere enn ham, han var såret og lei seg, jeg prioriterte ikke ham og vårt forhold etc. Han fortalte hvor dårlig kjæreste jeg var, og blablabla. jeg måtte på en måte bevise at jeg elsket ham ved å avlyse avtaler med mine venner. Det var en del av den psykiske mishandlingen og manipulasjonen. Han hadde til slutt totalt kontroll over meg. Anonymkode: 94ca4...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Del Skrevet 19. februar 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er spekulasjoner, men… hver gang hun avlyser, så er det for å finne på noe med samboeren i stedenfor? kan det være at hun blir manipulert av samboeren? jeg kjenner det litt igjen. En samboer som hver gang jeg hadde avtale med venner spolerte det ved å gi meg dårlig samvittighet, si at vennene var viktigere enn ham, han var såret og lei seg, jeg prioriterte ikke ham og vårt forhold etc. Han fortalte hvor dårlig kjæreste jeg var, og blablabla. jeg måtte på en måte bevise at jeg elsket ham ved å avlyse avtaler med mine venner. Det var en del av den psykiske mishandlingen og manipulasjonen. Han hadde til slutt totalt kontroll over meg. Anonymkode: 94ca4...f85 Tror ikke det, jeg har vært veldig obs på dette og om det kan være grunnen. Er mer motsatt der han har vært irritert over at de ikke kan gjøre ting litt mer separat av og til. Så når han skal ut med gutta får ikke hun være med, og han har oppfordret henne til å møte oss jentene mange ganger. Hvis hun da har avtale med oss og han er opptatt blir hun med oss, men hvis han plutselig blir ledig likevel som jeg antar han ble denne spahelgen så bryter hun uten å si ifra for å være med han. Jeg har sett gjennom fingrene på det frem til det gjaldt kun meg og henne da hun vet hvor vanskelig det er for meg å ordne fri fra jobb og barnevakt. Hadde hele gjengen vært med hadde jeg sett gjennom fingrene denne gangen også. Anonymkode: 35865...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 19. februar 2023 #19 Del Skrevet 19. februar 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Takk. Jeg oppsøkte tråden nå fordi jeg har tenkt på dette i hele kveld, det er utrolig rart og litt sårt at jeg ikke har hørt noe mer men har bestemt meg for å gå videre, tar hun kontakt er jeg åpen for det men ellers takker jeg for meg. Har venninner jeg har hatt i alle år og vi har knapt gått en dag uten kommunikasjon hvis det har oppstått noe konflikt, er uvant for meg at det blir stillhet på denne måten. Anonymkode: 35865...e68 Ja, det skjønner jeg godt. Det er ikke helt vanlig. Om hun så tar kontakt håper jeg du i det minste virkelig sier ifra at det hun gjorde ikke var greit. Da ville jeg også sagt at det er jo derfor hun mister folk rundt seg. Noen trenger faktisk å få høre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå