Jens Skrevet 23. desember 2005 #1 Skrevet 23. desember 2005 Han sovner som regel på ryggen, men ender opp på maven i løpet av natten. Burde jeg snu han, eller kan han få sove slik?Han kan snu seg fra mave til rygg, og omvendt.
Gjest HB Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Nå er han så stor at han bestemmer selv hvordan han ligger. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente-
Gjest HB Skrevet 23. desember 2005 #4 Skrevet 23. desember 2005 Det er da ikke rart man spør en gang for mye så mye skriverier det er om krybbbedød og at barnet skal sove på ryggen!! Hilsen Lille meg
Gjest Piper Skrevet 23. desember 2005 #6 Skrevet 23. desember 2005 Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente- ← Må være utolig slitsom, å være så perfekt som det du prøver å være Til Jens La han sove som han vil, for han er stor nok til å bestemme det selv. Snur du han på rygg igjen, vil han mest sannsynlig snu seg igjen for det er tydeligvis på magen han liker å ligge.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. desember 2005 #7 Skrevet 23. desember 2005 (endret) Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente- ← Er det mulig?! Har du hørt om krybbedød? Vet du noe om risikomomentene? Det er jo ikke rart at Jens spør, for det er ikke så veldig klare retningslinjer på når barna kan begynne å sove på magen. Mener du at ungene skal få lov til alt de har lyst til? Rulle seg ned av stellebordet og spise lyspærer også? Jens: hvis han sover med pute, så kan det kanskje værelurt å ta den ut hvis han pleier å havne på magen om natta, så er det ingenfare for at han får gravd nesa si langt nedi den og bli kvalt i hvert fall. Endret 23. desember 2005 av Bjørnsdatter
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. desember 2005 #8 Skrevet 23. desember 2005 Er en del gjester innom forumet i dag som sprer juleglede. Jens- han snur selv selv nå, så da kan han ligge på magen. ( pst bjørndatter- babyer burde ikke sove med pute)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. desember 2005 #9 Skrevet 23. desember 2005 ( pst bjørndatter- babyer burde ikke sove med pute) ← De lærde strides. Noen sier at de skal ha pute, ellers skjer det fæle ting, andre sier at det skjer fæle ting hvis de har pute. Personlig tror jeg foreldrene (og barna) må få velge selv. Vendelin ble vant med pute fra hun var nyfødt, fordi hun måtte ha en til å støtte opp under overkroppen pga puta hun hadde på underkroppen (hoftedysplasi). Hun får ikke sove uten pute nå.
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. desember 2005 #10 Skrevet 23. desember 2005 :)Det er godt det finnes mange teorier så man kan bli SKIKKELIG forvirret . Ser vi har like gamle barn, min er født 15 april
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. desember 2005 #11 Skrevet 23. desember 2005 Ja, det som er livsnødvendig i dag er dødelig i morgen, og i overimorgen er det livsnødvendig igjen. Go figure Regner med at julegaver og juletre er veldig interessant hjemme hos deg også da? I hvert fall ser de spiselige ut tydeligvis...
jeg og ;) Skrevet 23. desember 2005 #12 Skrevet 23. desember 2005 Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente- ← Har man virkelig lov å svare sånn på et forum? det er noe halvsykt her.. og jeg har registrert at en "gjest" har innmari spydige kommentarer her på flere tema. Er det samme "gjest"? syns ikke sånne hører hjemme her.. til spørsmålet.. jeg ville snudd han på ryggen igjen. Jeg har fått opplysninger kan forekomme til babyen er 2 år og en av årsakene er at den ligger på magen.. jeg hadde iallefall snudd min..
Nanella Skrevet 23. desember 2005 #13 Skrevet 23. desember 2005 Jenta mi fikk hvertfall sove på magen da og hun har sovet på magen siden. Jeg har praktisert etter at så lenge hun er i stand til å snu seg frem og tilbake selv så gjør hun som hun vil. Jenta mi sover best på magen og da gjør hun det.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #14 Skrevet 23. desember 2005 Har man virkelig lov å svare sånn på et forum? det er noe halvsykt her.. og jeg har registrert at en "gjest" har innmari spydige kommentarer her på flere tema. Er det samme "gjest"? syns ikke sånne hører hjemme her.. til spørsmålet.. jeg ville snudd han på ryggen igjen. Jeg har fått opplysninger kan forekomme til babyen er 2 år og en av årsakene er at den ligger på magen.. jeg hadde iallefall snudd min.. ← Jeg må si meg fullstening uenig i dette. Når barnet er såpass gammelt at det snur seg selv bør det få ligge som det ønsker selv. Det er ikke bare liggestilling som er avgjørende for krybbedød, men også andre faktorer. En annen ting er at det blir fryktelig slitsomt for foreldre og barn om man hele tiden skal snu barnet over på ryggen igjen.
Gjest Maddy Skrevet 23. desember 2005 #15 Skrevet 23. desember 2005 Personlig hadde jeg vippa ham tilbake på ryggen. Det går an å ha barnet i pose også og da blir det liggende på ryggen. Tanken på krybbedød er skremmende. Men for å si det sånn så ville jeg nok heller hørt med helsesøster enn oss inne på forumet. De har kanskje litt mer peiling.
Gjest Carmensita Skrevet 23. desember 2005 #16 Skrevet 23. desember 2005 Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente- ← Sånne som deg skulle ikke hatt tilgang til dette forumet!! Men du vet vel ikke bedre stakkars!!! GOD JUL TIL ALLE DERE ANDRE!
Gjest Veronal i.i. Skrevet 23. desember 2005 #17 Skrevet 23. desember 2005 Etter at Prototypen hadde kontroll på rulling og hodeløfting og sånt så passet vi ikke så nøye på liggestillingen, nei. Som regel endte det med at han begynte å grine frem til vi kom og rullet ham tilbake igjen - men jeg var alltid mest bekvem med at han lå max. i stabilt sideleie. Etter at han begynte å reise seg i sengen i halvsøvne har jeg ofret mindre og mindre tanke på liggestilling. Ang. pute så har vi hatt det siden fødselen. Sånn superlav babypute. Mener at pute faktisk anbefales i Sverige for å unngå flatt bakhode.
Trebarnsmor Skrevet 24. desember 2005 #18 Skrevet 24. desember 2005 Ja, så lenge han snur seg, så går det bra.Han er ikke nyfødt.
Gjest Miloine Skrevet 24. desember 2005 #19 Skrevet 24. desember 2005 (endret) Tenk at en som er mor ikke vet slikt selv. Stakkars barn, å ha en så tiltaksløs og usikker mor! Vil du ha den på magen, så gjør det da vel! -oppgitt jente- ← Ser de fleste her har komentert det tåpelige innslaget ditt! Antar det er du som har slengt fra deg andre spydigheter i andre tråder også samme dagen du skrev dett. Redaksjonen på KG har ingen problemer med å finne IP adressen din, bare så du vet det. Endret 24. desember 2005 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #20 Skrevet 24. desember 2005 Ser de fleste her har komentert det tåpelige innslaget ditt! Antar det er du som har slengt fra deg andre spydigheter i andre tråder også samme dagen du skrev dett. Redaksjonen på KG har ingen problemer med å finne IP adressen din, bare så du vet det. ← Jeg mente da ikke å lage så mye provokasjoner her kan skjønne. Jeg rett og slett bare uttrykte min mening. Det må jo være lov da, så lenge det er så uskyldig. En annen ting er: jeg bruker ikke egen PC, men sitter ved en offentlig PC som brukes av svært mange. IP-adressen skifter i tillegg for hver gang folk logger seg på. God jul til alle som mener det samme og til alle som har ulike meninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå