AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Del Skrevet 17. februar 2023 Ønsker tips til fuktighetskrem og evt serum til fuktfattig hud som trekker godt inn i huden. Har prøvd mange ulike og huden virker grei uten sminke men tvert jeg legger foundation kaker det seg og ser ikke pent ut. Har og prøvd mange foundations men med samme resultat. Anonymkode: dd6d7...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. februar 2023 #2 Del Skrevet 17. februar 2023 Hvilken hudtype har du? Fuktfattig er en hudtilstand som kan oppstå hos alle hudtyper, og en fet/uren og dehydrert hud vil ha et litt annet behov enn enn tørr (fettfattig) dehydrert hud Hvilke produkter/merker har du prøvd, og hvilke bruker du i dag? Hvilket prisnivå ønsker du produktforslag innenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Del Skrevet 17. februar 2023 Forslag til rutine: 1. Frudia sin Blueberry Hydrating Cleansing Gel to Foam eller Heimish All Clean balm 2. Pyunkang Yul essence toner 3. The Ordinary hyaluronic acid 2 + b5 eller Isntree Hyaluronic Acid Water Essence 4. Purito Deep Sea Pure Water Cream 5. Purito Plainet Squalane Oil 100 6. Beauty Of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ 7. Sminke Utseende.no har masse fantastiske produkter. Anbefales. Anonymkode: c2ef6...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Del Skrevet 17. februar 2023 Roci skrev (Akkurat nå): Hvilken hudtype har du? Fuktfattig er en hudtilstand som kan oppstå hos alle hudtyper, og en fet/uren og dehydrert hud vil ha et litt annet behov enn enn tørr (fettfattig) dehydrert hud Hvilke produkter/merker har du prøvd, og hvilke bruker du i dag? Hvilket prisnivå ønsker du produktforslag innenfor? Er egentlig litt usikker på hydtypen men jeg kan både være litt tørr/stram og bli fet i områder som panne og nese. Plages en del med hvite og svarte hudormer i nesen som jeg ofte kan gni av med et litt stivt håndkle. Har og en del nupper og rødhet i huden. Jeg har prøvd forskjellig opp igjennom men nå bruker jeg Cerave sin rens SA smoothing cleanser + Cerave hydrating cleanser i tillegg til dagkremen deres 🙂 Bruker i tillegg Paulas choice 2 % BHA liguid exfoliant. Så smører jeg noen ganger med en ekstra fet krem fra Cosmica for tørr hud på kvelden. Problemet er egentlig at jeg føler det ikke trekker godt nok inn. Cerave dagkrem gjør egentlig det men så blir den for tørr når jeg skal ha foundation over. Ønsker helst ikke alt for dyre produkter 🙂 Anonymkode: dd6d7...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #5 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Forslag til rutine: 1. Frudia sin Blueberry Hydrating Cleansing Gel to Foam eller Heimish All Clean balm 2. Pyunkang Yul essence toner 3. The Ordinary hyaluronic acid 2 + b5 eller Isntree Hyaluronic Acid Water Essence 4. Purito Deep Sea Pure Water Cream 5. Purito Plainet Squalane Oil 100 6. Beauty Of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ 7. Sminke Utseende.no har masse fantastiske produkter. Anbefales. Anonymkode: c2ef6...c40 Takk!🙂 De skal jeg sjekke ut. Anonymkode: dd6d7...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. februar 2023 #6 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er egentlig litt usikker på hydtypen men jeg kan både være litt tørr/stram og bli fet i områder som panne og nese. Plages en del med hvite og svarte hudormer i nesen som jeg ofte kan gni av med et litt stivt håndkle. Har og en del nupper og rødhet i huden. Jeg har prøvd forskjellig opp igjennom men nå bruker jeg Cerave sin rens SA smoothing cleanser + Cerave hydrating cleanser i tillegg til dagkremen deres 🙂 Bruker i tillegg Paulas choice 2 % BHA liguid exfoliant. Så smører jeg noen ganger med en ekstra fet krem fra Cosmica for tørr hud på kvelden. Problemet er egentlig at jeg føler det ikke trekker godt nok inn. Cerave dagkrem gjør egentlig det men så blir den for tørr når jeg skal ha foundation over. Ønsker helst ikke alt for dyre produkter 🙂 Anonymkode: dd6d7...e8a Høres ut som du har kombinert hud - det er en ganske vanlig hudtype, har det selv Produktene til CeraVe burde fungere bra for din hudtype, det samme bør BHA fra PC, regner med at du vil se bedring vedr. både nupper, rødhet og hudormer etterhvert, bare gi det litt tid. Som sagt er det slik at en fuktfattig hud mangler fukt (vann), ikke fett. Fett fungerer bra til å "smøre" hudoverflaten og danne en beskyttende barriere, men er altså først og fremst fuktighetsbevarende og ikke fuktighetsgivende. Jeg tenker at den kremen fra Cosmica kan fungere bra som et siste steg på kvelden, men unngå panne og nese. Jeg vil foreslå to produkter som jeg har god erfaring med selv for å tilføre ekstra fukt til huden. Det første er collagenserumet fra Pure & Care - det er fortsatt et av de beste fuktserumene jeg har prøvd, og jeg synes det fungerer mye bedre enn hyaluronsyre. Du får kjøpt det hos Normal, men ikke la det skremme deg - det er et godt produkt med gode ingredienser. Og svært rimelig, 79,- kr. eller noe slikt for en flaske. Det andre produktet jeg vil foreslå, er en fuktspray/mist som også inneholder flere gode fuktighetsgivende ingredienser, nemling Ivy Aïa Face Mist With Maris Aqua - som du også får hos Normal. Jeg opplever at det å bruke fuktspray, hjelper de andre produktene å trekke inn i huden. Ingen av disse inneholder parfyme, alkohol, eteriske oljer, mineralolje eller silikon - de to sistnevnte spesielt kan være greit å unngå når man har fet eller kombinert hud. Hvis du opplever at grunnlaget blir for "tørt" når du skal legge på foundation, kan det hende du kan ha nytte av en fuktighetsgivende primer. Jeg liker godt Clarins Beauty Flash Balm - som riktignok inneholder litt parfyme - men ellers er et godt produkt. MAC Cosmetics Prep + Prime Fix Original er også bra. REN Perfect Canvas Clean Primer har jeg ikke forsøkt, men den er silikonfri og får gode omtaler, og inneholder gode ingredienser bortsett fra parfymen. Bruk sprayen mellom rens og serum, og deretter mellom serum og fuktighetskrem, og se om det hjelper. Det er også viktig å rett og slett drikke nok vann. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #7 Del Skrevet 17. februar 2023 Roci skrev (32 minutter siden): Høres ut som du har kombinert hud - det er en ganske vanlig hudtype, har det selv Produktene til CeraVe burde fungere bra for din hudtype, det samme bør BHA fra PC, regner med at du vil se bedring vedr. både nupper, rødhet og hudormer etterhvert, bare gi det litt tid. Som sagt er det slik at en fuktfattig hud mangler fukt (vann), ikke fett. Fett fungerer bra til å "smøre" hudoverflaten og danne en beskyttende barriere, men er altså først og fremst fuktighetsbevarende og ikke fuktighetsgivende. Jeg tenker at den kremen fra Cosmica kan fungere bra som et siste steg på kvelden, men unngå panne og nese. Jeg vil foreslå to produkter som jeg har god erfaring med selv for å tilføre ekstra fukt til huden. Det første er collagenserumet fra Pure & Care - det er fortsatt et av de beste fuktserumene jeg har prøvd, og jeg synes det fungerer mye bedre enn hyaluronsyre. Du får kjøpt det hos Normal, men ikke la det skremme deg - det er et godt produkt med gode ingredienser. Og svært rimelig, 79,- kr. eller noe slikt for en flaske. Det andre produktet jeg vil foreslå, er en fuktspray/mist som også inneholder flere gode fuktighetsgivende ingredienser, nemling Ivy Aïa Face Mist With Maris Aqua - som du også får hos Normal. Jeg opplever at det å bruke fuktspray, hjelper de andre produktene å trekke inn i huden. Ingen av disse inneholder parfyme, alkohol, eteriske oljer, mineralolje eller silikon - de to sistnevnte spesielt kan være greit å unngå når man har fet eller kombinert hud. Hvis du opplever at grunnlaget blir for "tørt" når du skal legge på foundation, kan det hende du kan ha nytte av en fuktighetsgivende primer. Jeg liker godt Clarins Beauty Flash Balm - som riktignok inneholder litt parfyme - men ellers er et godt produkt. MAC Cosmetics Prep + Prime Fix Original er også bra. REN Perfect Canvas Clean Primer har jeg ikke forsøkt, men den er silikonfri og får gode omtaler, og inneholder gode ingredienser bortsett fra parfymen. Bruk sprayen mellom rens og serum, og deretter mellom serum og fuktighetskrem, og se om det hjelper. Det er også viktig å rett og slett drikke nok vann. Tusen takk, det var nyttige tips🙂 Anonymkode: dd6d7...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg har ekstremt fuktfattig hud og Shiseido Enrichment Treatment for tørr/dehydrert er min holy grail, sikkert brukt 10 flasker og aldri funnet en like god erstatning, uansett hvor mye fukt andre lover. Kan bruke hvilken som helst ansiktskrem over den, blir aldri tørr lenger. Kan ikke få fullrost den nok, jeg klarer meg virkelig ikke uten. Anonymkode: 382fc...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Del Skrevet 18. februar 2023 Roci skrev (På 17.2.2023 den 14.15): Høres ut som du har kombinert hud - det er en ganske vanlig hudtype, har det selv Produktene til CeraVe burde fungere bra for din hudtype, det samme bør BHA fra PC, regner med at du vil se bedring vedr. både nupper, rødhet og hudormer etterhvert, bare gi det litt tid. Som sagt er det slik at en fuktfattig hud mangler fukt (vann), ikke fett. Fett fungerer bra til å "smøre" hudoverflaten og danne en beskyttende barriere, men er altså først og fremst fuktighetsbevarende og ikke fuktighetsgivende. Jeg tenker at den kremen fra Cosmica kan fungere bra som et siste steg på kvelden, men unngå panne og nese. Jeg vil foreslå to produkter som jeg har god erfaring med selv for å tilføre ekstra fukt til huden. Det første er collagenserumet fra Pure & Care - det er fortsatt et av de beste fuktserumene jeg har prøvd, og jeg synes det fungerer mye bedre enn hyaluronsyre. Du får kjøpt det hos Normal, men ikke la det skremme deg - det er et godt produkt med gode ingredienser. Og svært rimelig, 79,- kr. eller noe slikt for en flaske. Det andre produktet jeg vil foreslå, er en fuktspray/mist som også inneholder flere gode fuktighetsgivende ingredienser, nemling Ivy Aïa Face Mist With Maris Aqua - som du også får hos Normal. Jeg opplever at det å bruke fuktspray, hjelper de andre produktene å trekke inn i huden. Ingen av disse inneholder parfyme, alkohol, eteriske oljer, mineralolje eller silikon - de to sistnevnte spesielt kan være greit å unngå når man har fet eller kombinert hud. Hvis du opplever at grunnlaget blir for "tørt" når du skal legge på foundation, kan det hende du kan ha nytte av en fuktighetsgivende primer. Jeg liker godt Clarins Beauty Flash Balm - som riktignok inneholder litt parfyme - men ellers er et godt produkt. MAC Cosmetics Prep + Prime Fix Original er også bra. REN Perfect Canvas Clean Primer har jeg ikke forsøkt, men den er silikonfri og får gode omtaler, og inneholder gode ingredienser bortsett fra parfymen. Bruk sprayen mellom rens og serum, og deretter mellom serum og fuktighetskrem, og se om det hjelper. Det er også viktig å rett og slett drikke nok vann. Hvorfor er ikke silikon bra på huden? Pleier å bruke det da det gir et glatt grunnlag for sminken. Ellers blir det så flekkete. Anonymkode: 08fa1...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. februar 2023 #10 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er ikke silikon bra på huden? Pleier å bruke det da det gir et glatt grunnlag for sminken. Ellers blir det så flekkete. Anonymkode: 08fa1...d1f Silikon er ikke farlig, det handler om at mange med fet eller kombinert hud opplever at huden blir blankere/fetere av produkter med (mye) silikon. Hvis de fungerer for deg, er det ingen grunn til å ikke bruke de☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Del Skrevet 19. februar 2023 Jeg fikk mindre tørr hud etter jeg fokuserte på å drikke mer vann. Trenger ikke noe ekstra fukt nå Anonymkode: 843b7...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie91 Skrevet 2. april 2023 #12 Del Skrevet 2. april 2023 Kalahari phyto rich moisturizer er helt nydelig for tørr hud som mangler fukt 🥰 også lancome hydra zen nuit nattkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå