Gå til innhold

Kjernetid i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henter dere noen ganger tidligere enn det som er kjernetid? Gir dere da beskjed til barnehagen eller bare kommer dere?

Anonymkode: b998c...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært litt forskjellig i ulike barnehager, i den ene barnehagen eldstemann gikk i var de mye på (heldags)-turer, og de var ofte ikke tilbake før kjernetiden var over, så da måtte vi avtale hvis vi skulle hente tidligere (enten plukke ham opp på turen eller at han ble igjen i en annen avdeling). 

Ville uansett gitt beskjed om morgenen (så sant jeg visste det når jeg leverte) slik at jeg fikk vite om det var noen aktiviteter jeg skulle hensynta, og forberede barnet (hvis det var gammelt nok til å forstå). 

Anonymkode: ac7b7...dfd

Skrevet

Eg ville gjeve beskjed. Eg hentar som regel 1445-1500, for kjem eg før det sit dei alltid med bordet og et. Og 2åringen min tek ikkje det som eit hint på at han ikkje treng ete det som blir servert då for å bli med heim, så då blir eg uansett ståande og vente 🙈😂  Kjedeleg om dei akkurat har starta med eit opplegg, er ute og går tur, akkurat har satt seg til bords... :)

Skrevet

Hva da kjernetid?

Det eneste vi har av tider å forholde oss til i barnehagen vår er åpning, stenging og at de ber pent om at alle er levert til 9:30 fordi de begynner med aktiviteter da. 😅

Anonymkode: 04657...36a

Skrevet

Jeg ville gitt beskjed om morgenen og sjekket hva som er planen for dagen. Det er dumt å hente og oppleve at barnehagen er tom fordi de er på tur i skogen eller at du avbryter midt i et prosjekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva da kjernetid?

Det eneste vi har av tider å forholde oss til i barnehagen vår er åpning, stenging og at de ber pent om at alle er levert til 9:30 fordi de begynner med aktiviteter da. 😅

Da starter kjernetiden i deres bhg 0930.

Anonymkode: e31eb...d47

• Liker 9
Skrevet

Om jeg vet på forhånd at jeg skal hente veldig tidlig så sier jeg i fra, men om det er noe jeg spontant bestemmer meg for/ser passer best, sier jeg ikke ifra. Barnehagen her er dessverre sjeldent på turer, og om jeg skulle komme til stengt dør (har aldri skjedd) hadde jeg da enten ringt og funnet ut hvor de var for å hente der eller bare hentet senere. 

Anonymkode: 49793...627

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva da kjernetid?

Mange bhg har en kjernetid feks 930 til 14 der de legger aktiviteter, turer osv. Høres jo ut som at dere har "kjernetid" fra 930 men kanskje ikke en satt slutt da.  

Jeg tenker det er greit å gi beskjed om man vet på forhånd at man skal hente tidlig dersom barnehagen har kjernetid de har sagt ifra til foreldrene om :) Men det holder vel å si ifra ved levering. Da kan jo også de ansatte si ifra tilbake om det er noe spesielt som skjer den dagen som ikke er ferdig når dere tenker å hente, så kan dere tilpasse til det hvis dere ønsker.

Anonymkode: c05ab...5f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Henter dere noen ganger tidligere enn det som er kjernetid? Gir dere da beskjed til barnehagen eller bare kommer dere?

Anonymkode: b998c...603

Bare kommer

Anonymkode: cae69...a25

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange bhg har en kjernetid feks 930 til 14 der de legger aktiviteter, turer osv. Høres jo ut som at dere har "kjernetid" fra 930 men kanskje ikke en satt slutt da.  

Jeg tenker det er greit å gi beskjed om man vet på forhånd at man skal hente tidlig dersom barnehagen har kjernetid de har sagt ifra til foreldrene om :) Men det holder vel å si ifra ved levering. Da kan jo også de ansatte si ifra tilbake om det er noe spesielt som skjer den dagen som ikke er ferdig når dere tenker å hente, så kan dere tilpasse til det hvis dere ønsker.

Anonymkode: c05ab...5f3

Aha, sånn å forstå! De starter med aktiviteter 9:30 og resten av dagen tar de litt som det kommer. I går kom mannen til tom avdeling fordi de bråbestemte seg for å spise matpakkene i skogen utenfor barnehageområdet og fortsatte å være ute etter maten fordi det var så fint vær, for eksempel. Men har ikke hørt noe om at vi bør/skal si ifra om vi henter tidligere enn man vanligvis gjør, annet enn at vi har en egen avtale om å ikke hente mellom 14:15 og 15 fordi barnet viser stor glede over å spise sammen med de andre barna.

Da regner jeg med at kjernetiden starter 9:30 og aldri slutter med mindre enkeltbarn har avtaler med avdelingen sin. 😛

Skrevet

Det hender vi henter i kjernetiden, som er fra 9.30 - 14.30. Vi sier i fra. Det samme gjelder hvis noe gjør at vi kommer etter 9.30. 

Anonymkode: 71cd7...80a

Skrevet

Hos oss er det ikke noen uttalt kjernetid, men vet de drar 9.15-9.30 hvis de skal avgårde. Hvis de er borte fra barnehagens område etter hviling legger de ut melding. 
Vi pleier å si fra hvis barna kommer etter 9, eller vi henter før frukt. 

Anonymkode: 5d1e3...c38

Skrevet

I barnehagen der barnet vårt går er det kjernetid mellom 09.30- 14.00. Vi henter ikke i den tiden med mindre det er snakk om en time hos f.eks lege, tannlege, sykehus osv. 

Anonymkode: 4f975...eac

Skrevet

Vi gir beskjed om vi henter til andre tider enn vi pleier. Og om vi henter innenfor kjernetiden er det spesielt viktig, siden vi da risikerer at de er ute på tur elns om vi ikke sier ifra. 

Anonymkode: 38e24...986

Skrevet

I Vår bhg er Kjernetiden mellom  0930 -1430. I det tidsrommet er det aktiviteter, og 2 måltider. Vi pleier stort sett aldri å hente/levere innenfor kjetnetiden, da må det i såfall være at barnet skal til helsestasjonen/lege. VI sier alltid i fra om barnet blir levert litt sent en dag, men sier kun i fra vedr henting om det feks er tur dag 

Skrevet

Aner ikke hva kjernetiden er 

Anonymkode: 20335...8dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner ikke hva kjernetiden er 

Anonymkode: 20335...8dc

Det er tiden det legges spesielle aktiviteter i, som samlingsstund, tur, museumsbesøk, bytur,  andre utflukter, forming osv. osv. osv. Det er også tiden hvor alle ansatte er tilstede.

Anonymkode: cf4d9...afc

Skrevet

Kjernetiden i barnehagen vår er 9.30-14.30. Jeg leverer alt fra 7 - 10, og henter mellom 14 og 15.30, men noen ganger har jeg hentet i 13-13.30 tiden. Pleier gi beskjed om jeg vet når jeg skal levere og hente, men ikke alltid 

Anonymkode: b6f12...778

Skrevet

Sier i fra om jeg leverer senere enn 09:30 Eller henter før 14:30

Skrevet

Barnehagen vår ønsker beskjed om barna skal leveres etter klokken 9, men trenger ikke gi beskjed om vi henter tidlig :) dette er på småbarn, mulig det er annerledes på storbarn når de er mer på tur etc.

Anonymkode: 6b24f...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...