Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Flere som har opplevd en «trykketrang» fra rumpa så tidlig i graviditeten? Føler jeg må på do å presse/ bæsje, men det kommer ingenting ut. Har den siste uka hatt kynnere og mensmurring i korsrygg og mage og babyen ligger nå så langt nede i bekkenet at jeg ikke kan gå- burde egentlig hatt rullestol.. Noen som vet om dette er vanlig? 
Dette er ikke første barnet, men ikke opplevd dette med trykk i rumpa tidligere.. 

Anonymkode: 714d8...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det kun minuttene før babyen kom ut. Kanskje verdt å ta en ekstra jordmorkontroll?

Anonymkode: 53b73...22d

Skrevet

du bør ta en sjekk hos jordmor. Om barnet ligger så langt ned at du ikke klarer å gå så bør du kontrolleres 

Anonymkode: 2b9cb...2be

Skrevet

Kor lenge har du hatt trykketrang? Støttar tanken med å kontakte jordmor.

Skrevet

Begynte igår kveld..

Skrevet

Hatt maserier siden uke 31, både regelmessige og vonde. Nedpress mot rumpa har jeg hatt de siste ukene. Er 36 uker nå. Ikke noe unormalt.

Og vi har alle babyer som ligger godt nedi bekkenet på dette tidspunktet, ingen av oss trenger rullestol av den grunn 😅

Anonymkode: 33dde...f88

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begynte igår kveld..

Når skal du på kontroll hos jordmor da? 😊 Ta en telefon og hør hvis du er usikker på noe, du skal jo uansett ikke gå og bekymre deg.

Skrevet

Pga løs avf i tillegg nå, så skal jeg til jordmor nå om en halv time for å sjekke hvordan det står til 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hatt maserier siden uke 31, både regelmessige og vonde. Nedpress mot rumpa har jeg hatt de siste ukene. Er 36 uker nå. Ikke noe unormalt.

Og vi har alle babyer som ligger godt nedi bekkenet på dette tidspunktet, ingen av oss trenger rullestol av den grunn 😅

Skrev nå ikke at jeg skulle ha rullestol, men noen er mer plaget enn andre. Er bra for deg at du ikke er så plaget at du kommer deg rundt, men finnes dessverre noen som er så plaget med bekkenet at man ikke kan gå 😉 vet om flere som har fått rullestol når dem ikke kan bevege seg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeeeez, du er sikkert kjempepopulær i termingruppene dine 😅

Anonymkode: 44137...1dc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pga løs avf i tillegg nå, så skal jeg til jordmor nå om en halv time for å sjekke hvordan det står til 🥰

Det høres ut som "bare" nedpress, men godt du får en sjekk hos jordmor! Lykke til 🫶

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skrev nå ikke at jeg skulle ha rullestol, men noen er mer plaget enn andre. Er bra for deg at du ikke er så plaget at du kommer deg rundt, men finnes dessverre noen som er så plaget med bekkenet at man ikke kan gå 😉 vet om flere som har fått rullestol når dem ikke kan bevege seg. 

Men ikke fordi babyen ligger så langt nede i bekkenet, det er tross alt det den skal gjøre 😅 Da er det jo pga andre faktorer og ikke av den grunn alene slik du skriver.

Så fint at du får sjekk hos jordmor slik at du slipper å gå å lure 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeeeez, du er sikkert kjempepopulær i termingruppene dine 😅

Tipper at "termingruppene mine" hadde tålt helt fint å få høre at ting er normalt på et tidspunkt hvor man uansett ikke stopper fødsel eller gir lungemodning samt at man ikke trenger rullestol fordi babyen ligger nedi bekkenet der den skal ligge jeg 😊😊 Litt urovekkende at du synes det er så vanskelig å forholde seg til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tipper at "termingruppene mine" hadde tålt helt fint å få høre at ting er normalt på et tidspunkt hvor man uansett ikke stopper fødsel eller gir lungemodning samt at man ikke trenger rullestol fordi babyen ligger nedi bekkenet der den skal ligge jeg 😊😊 Litt urovekkende at du synes det er så vanskelig å forholde seg til.

Nei guri 🤡

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hjelpes 

Anonymkode: 2b9cb...2be

Skrevet

En liten update. Viste seg at jeg har åpning på 2 cm, moden og myk livmortappa utflatet. Så nå satser jeg på at han holder seg inne i 4 uker til 🤩

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan det tenkes at kanskje TS hadde det litt kraftigere enn du hadde det? Du må ikke gå i fella og tro at alle har det som deg. Som du ser var det tegn på en del modning hos TS. På det tidspunktet jeg hadde såpass modning slet jeg og med å få grunnet mye smerter ned i låra. Folk og fødsler er forskjellig vettu.

lykke til TS! Ta det rolig så kommer babyen når den er klar. Best om den får være inne litt lenger ja, men det går nok helt fint om det skjer før☺️

Anonymkode: 53b73...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...