AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #1 Skrevet 17. februar 2023 Skal over på AAP, og vet ikke hvordan vi skal klare oss med mindre inntekt. Selv om jeg er syk og ikke kan jobbe, så blir ikke utgiftene våre mindre. Vi er to voksne og to barn. Så på Debatten nå at det er mulig å få utdelt matkasse, men hvordan fungerer dette? Må man vise til noe? Legitimasjon? Bankutskrift? Vi er der ikke helt enda, men det blir tøft å leve fremover, så er godt det finnes noe hjelp å få så vi ikke sulter hvertfall. Anonymkode: 47166...eec 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Ganske sikker på at de ikke spør om noe som helst. Førstemann til mølla gjelder. Dessverre lett å utnytte for de som egentlig ikke har behov, men de frivillige må bare la tvilen komme dem til gode. De har ikke lov til å be om bankutskrift eller legitimasjon. Man skal kunne være så anonym man vil. Anonymkode: e12ca...46a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Takk for svar. Vi er som sagt ikke der nå, men det er godt at man har en back up. Tenk at man skal bli straffet dobbelt for å være syk. Sykdommen er tung i seg selv, og så skal økonomien bli en bekymring i tillegg 😔 Har kuttet ut alt ekstra, og søkt avdragsfrihet i banken (men kun seks mnd). Likevel har vi huslån, billån, mobilregningen, strøm, barnehageregning osv. Huff, for et liv, handler bare om å overleve. Anonymkode: 47166...eec 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Vi er som sagt ikke der nå, men det er godt at man har en back up. Tenk at man skal bli straffet dobbelt for å være syk. Sykdommen er tung i seg selv, og så skal økonomien bli en bekymring i tillegg 😔 Har kuttet ut alt ekstra, og søkt avdragsfrihet i banken (men kun seks mnd). Likevel har vi huslån, billån, mobilregningen, strøm, barnehageregning osv. Huff, for et liv, handler bare om å overleve. Anonymkode: 47166...eec Det er det livet handler om for alle skapninger Anonymkode: e7cad...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Vi er som sagt ikke der nå, men det er godt at man har en back up. Tenk at man skal bli straffet dobbelt for å være syk. Sykdommen er tung i seg selv, og så skal økonomien bli en bekymring i tillegg 😔 Har kuttet ut alt ekstra, og søkt avdragsfrihet i banken (men kun seks mnd). Likevel har vi huslån, billån, mobilregningen, strøm, barnehageregning osv. Huff, for et liv, handler bare om å overleve. Anonymkode: 47166...eec Ja, det er hardt, men om det er noen trøst er det slik for de fleste av oss. Selv leier jeg, kom aldri så langt at jeg klarte å spare EK grunnet sykdom. Så sitter nå her da, men NAV stiller opp og gir meg penger likevel, så klarer meg greit. Pass på at du får det du har krav på fra NAV, barnetillegg mm. så skal dere nok klare dere fint. Anonymkode: d7f90...09e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 On 2/17/2023 at 9:49 AM, AnonymBruker said: Skal over på AAP, og vet ikke hvordan vi skal klare oss med mindre inntekt. Selv om jeg er syk og ikke kan jobbe, så blir ikke utgiftene våre mindre. Vi er to voksne og to barn. Så på Debatten nå at det er mulig å få utdelt matkasse, men hvordan fungerer dette? Må man vise til noe? Legitimasjon? Bankutskrift? Vi er der ikke helt enda, men det blir tøft å leve fremover, så er godt det finnes noe hjelp å få så vi ikke sulter hvertfall. Anonymkode: 47166...eec Jeg fikk utdelt matkasse og det føltes ut som et politiavhør, de spurte hva jeg holdt på med, hvorfor jeg var her, om økonomien var dårlig, når jeg kunne forvente å få bedre økonomi, om andre i familien hadde økonomiske problemer og masse annet, forferdelig. Aldri matkasse igjen. De står der å bedømmer deg. Anonymkode: fc0a1...aad
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk utdelt matkasse og det føltes ut som et politiavhør, de spurte hva jeg holdt på med, hvorfor jeg var her, om økonomien var dårlig, når jeg kunne forvente å få bedre økonomi, om andre i familien hadde økonomiske problemer og masse annet, forferdelig. Aldri matkasse igjen. De står der å bedømmer deg. Anonymkode: fc0a1...aad Hvor var dette? Anonymkode: b2dc8...5fa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Det kalles vel matpose i denne sammenhengen? Matkasse er vel vanligvis betegnelse på de heller dyre man bestiller hjem, når man har råd til mer enn å handle i vanlig butikk. Anonymkode: d73d6...044 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå