Gå til innhold

En jente på TikTok/ instragram påstår at hun kan være Madeleine Mccann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://thetab.com/uk/2023/02/16/girl-tiktok-instagram-claiming-to-be-madeleine-mccann-295274

Jeg forstår ikke helt hvorfor foreldrene til Madeleine ikke ber om en DNA-test? 

Dette kan være en helt annen person, men det kunne jo vært lurt å teste med DNA for å sjekke? Men det er ikke første gangen noen sier at de tror de er Madeleine Mccann. 

Mener å huske at politiet var sikker på at Madeleine er død. Og at det er funnet sikre beviser for det, selv om ingen kropp er funnet. Så det er jo godt mulig at det er årsaken til at slike ting som dette med den jenta ikke blir tatt alvorlig. 

Hvilke tanker har dere om dette? 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet

Kan det være at den flekken på øyet er på feil øye? Madelaine hadde dette merket på høyre øye, mens hun i video peker på venstre øye.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, VXL100 said:

Kan det være at den flekken på øyet er på feil øye? Madelaine hadde dette merket på høyre øye, mens hun i video peker på venstre øye.

Jeg reagerte på det samme. Jeg synes at denne jenta ser ikke ut som Madeleine. Men hun kan jo ha forandret seg med årene. Øynene til Madeleine virket mer åpne. Jeg ville bedt om DNA test om jeg var moren/ faren, dersom de ikke er sikker på at Madeleine er død.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ekstremt gira på å se denne saken løst jeg også, men jeg synes dette er veldig problematisk. Jeg tror hun er død, men det har jeg ingen bevis for.

Men om hennes foreldre er uskyldige og det dukker opp en jente  og et håp på sosiale medier som kun ønsker flere følgere er det en helt jævlig ting å gjøre mot folk. Og om hun har en psykisk lidelse som gjør at hun trenger hjelp, trenger hun ikke en heiagjeng. Jeg vet selvsagt ikke, men for meg er det ikke logisk å gå offentlig uten å kontakte familien og ta en DNA-test først.

Endret av Helene1982
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er nok heller et "psykiatri tilfelle" og ikke M.McCann.

• Liker 37
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg er ekstremt gira på å se denne sakenløst jeg også, men jeg synes dette er veldig problematisk. Jeg tror hun er død, men det har jeg ingen bevis for.

Men om hennes foreldre er uskyldige og det dukker opp en jente  og et håp på sosiale medier som kun ønsker flere følgere er det en helt jævlig ting å gjøre mot folk. Og om hun har en psykisk lidelse som gjør at hun trenger hjelp, trenger hun ikke en heiagjeng. Jeg vet selvsagt ikke, men for meg er det ikke logisk å gå offentlig uten å kontakte familien og ta en DNA-test først.

Jeg trodde at hun hadde kontaktet familien uten å få respons. Hun hadde kontaktet politiet, men ble avvist. 

Ja, det er veldig merkelig måte å gjøre dette på av henne. Jeg er redd for at jenta er syk, og kun vil ha oppmerksomhet. 

Ja, enig med deg at det ville være godt å få saken løst. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 9
Skrevet
51 minutter siden, VXL100 said:

Når man filmer seg på tiktok med frontkameraet så blir jo dette snudd på. Så hun pekte på høyre øye. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Eloise12345 skrev (1 time siden):

https://thetab.com/uk/2023/02/16/girl-tiktok-instagram-claiming-to-be-madeleine-mccann-295274

Dette kan være en helt annen person, men det kunne jo vært lurt å teste med DNA for å sjekke? Men det er ikke første gangen noen sier at de tror de er Madeleine Mccann. 

Mener å huske at politiet var sikker på at Madeleine er død. Og at det er funnet sikre beviser for det, selv om ingen kropp er funnet. Så det er jo godt mulig at det er årsaken til at slike ting som dette med den jenta ikke blir tatt alvorlig. 

Jeg tenker at foreldrene kan registrere seg et sted som MyHerritage og de som påstår de kan være deres datter kan gjøre det samme. Er det DNA match, så dukker det opp uten at politiet blir involvert.

Politiet tror hun er død, fordi de ikke finner henne.

Det er ikke noe lik, så det er fult mulig hun lever et annet sted under et annet navn med få om noen miner fra barndommen.

Endret av Drizzt
  • Liker 11
Skrevet

Hun var tre år når hun ble borte? Hvis det er henne burde hun huske noe fra barndommen da hun var på den alderen.

Gjest Rosekvist
Skrevet

Det er jo dessverre slik at når det gjelder savnede personer som har fått så mye oppmerksomhet som i denne saken, så vil det dukke opp mennesker som hevder å være den personen. Denne jenta her er ikke den første som tror hun er Madeline. 

Bare tenk på russiske tsar-datteren Anastasia, der har det jo vært flere som har hevdet å være henne opp igjennom historien - selv om det nå er bevist at hun døde. Noen gjør det vel for å bli kjendiser og få oppmerksomhet, mens noen tror oppriktig at de er den personen. Noen er alvorlig psykisk syke, mens andre har gode grunner for å tro at de er dem selv om de ikke er det. 

Jeg aner selvsagt ikke om denne jenta kan være savnede Madeleine McCann, men jeg går ut i fra at når både polsk og britisk politi avfeier henne og foreldrene ikke er interessert i dna-test, så er det fordi de har besvist at det ikke kan være henne. Ville jo vært en smal sak å ta en dna-test hvis det var en sjanse. 

Skrevet (endret)
On 2/17/2023 at 7:52 AM, Drizzt said:

Jeg tenker at foreldrene kan registrere seg et sted som MyHerritage og de som påstår de kan være deres datter kan gjøre det samme. Er det DNA match, så dukker det opp uten at politiet blir involvert.

Politiet tror hun er død, fordi de ikke finner henne.

Det er ikke noe lik, så det er fult mulig hun lever et annet sted under et annet navn med få om noen miner fra barndommen.

Denne jenta poster veldig mye på instragram. Jeg synes det begynner å ta litt vel mye av med denne postingen.  Men jeg håper på at dna kan bli sjekket raskt. Det hadde vært fint om denne jenta var Madeleine, men jeg tviler på det.  

Leste noe om at hun har fått kontakt med en i familien til Madeleine, mulig broren til Madeleine, og at DNA skulle testes, men allikevel fortsetter hun å poste om likheter og bilder. 

Jeg synes ikke noe om at hun kaller seg iammadeleinemccann på instragram. Hun vet ikke om hun er det ennå. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest StinkySocks
Skrevet
trioving skrev (På 17.2.2023 den 10.52):

Hun var tre år når hun ble borte? Hvis det er henne burde hun huske noe fra barndommen da hun var på den alderen.

hvor mye husker egentlig du fra du var tre år gammel da? 

Skrevet (endret)
Eloise12345 skrev (På 17.2.2023 den 6.41):

At flekken/streken i øyet peker mot nese/munn, dvs i en annen vinkel enn hos Madeleine. Den ekte M sin peker mot kjeve/jeksel. 

Endret av Gullsjakal
  • Liker 4
Skrevet

Det der er ikke Madeline. Hun hadde en pupill som ikke var rund. Denne jenta har bare en flekk påreinbuehinna, som ikke ligner.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Hun ligner ikke litt en gang, helt ulik nese feks, og prikken på øyet er jo ikke den samme. Dette er nok enten en psykisk syk person, eller noen som er ute etter oppmerksomhet. Trist å bruke en sak som dette for å oppnå det. 😕

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
5 hours ago, StinkySocks said:

hvor mye husker egentlig du fra du var tre år gammel da? 

Ikke så veldig mye, men husker enkeltepisoder, og ihvertfall huset og stedet vi bodde i fra jeg var 1 til 4.

• Liker 1
Gjest Ramona1970
Skrevet

Det er ikke henne. Hun ser veldig oppmerksomhetssyk og "klebete" ut, mye drama med henne. Og hun har nok skapt dette dramaet helt selv også.

Skrevet

Jeg synes ikke det ligner egentlig. Enkelte bilder hvor det sammenlignes smil, øyne osv kan ligne. Men da er det jo ut fra akkurat en viss posisjon eller et uttrykk. Mens bildene som er tatt tilfeldig/før sammenligning ligner ikke. I tillegg er ikke flekken på øyet lik. De peker i ulik retning. Og øyet forandrer seg vel ikke fra barn til ungdom/voksen med den flekken. 
Jeg tenker at hun har sitt å stri med og burde vært skjermet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Foreldrene har nå sagt at de ønsker en DNA-test gjort av henne snarest mulig. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Eloise12345 skrev (På 17.2.2023 den 6.55):

Jeg reagerte på det samme. Jeg synes at denne jenta ser ikke ut som Madeleine. Men hun kan jo ha forandret seg med årene. Øynene til Madeleine virket mer åpne. Jeg ville bedt om DNA test om jeg var moren/ faren, dersom de ikke er sikker på at Madeleine er død.  

Mange forandrer seg veldig fra de er små barn til de blir tenåringer/unge voksne. Så mye at man klarer ikke ta de for å være samme person på barnebilder. 

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...