Gå til innhold

Hvor mange her har samsovet med en baby fra fødsel?

Hvor mange har kun samsovet i babyens første leveår?  

77 stemmer

1. 1. Hvor mange har kun samsovet i babyens første leveår?

• Jeg har
      56
    • Jeg har ikke
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og opp til et år eller lengre? Altså kun samsovet, ikke en kombinasjon av at ungen har sovet alene, eller i egen seng, bedside cribe etc. 

Anonymkode: 378ce...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er bare 5 mnd, men samsover så lenge det trengs. Med nattamming har der vært den måten som gir alle mest søvn. Vi planla det fra start. Hun har egen seng, men har aldri sovet i den. 

Anonymkode: 32d69...2ab

Skrevet

Hun er drøyt to måneder, så kan sånn sett ikke svare for hele første leveår. Men planlegger å samsove til hun er over ett år, både fordi vi foreløpig bruker ekstrarommet til andre ting og det ikke er plass til sprinkelseng på soverommet vårt. Synes det er veldig kos❤️

Anonymkode: d4e1a...e35

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde ikke planer om det. Var faktisk livredd for det. Men så sovnet vi med han på puppen på sykehuset og det stoppet aldri😅 Jeg var så sliten etter hard fødsel og han sovnet som en stein ved kveldsamming og jeg kubbet som et lys så da ble det sånn. 

Da han var 8 mnd fikk han mm på flaske og da var han også klar for eget rom og seng. 

Skrevet

Vi samsov ikke 100%, nei. Samsov en god del i starten, men jeg trivdes ikke med det, så jeg prøvde hele tiden å få ham til å sove i egen seng. Så han sov i seng når det gikk, og med meg når han ville. Det ble gradvis mer og mer i egen seng, og ved 1 år flyttet han på eget rom helt uproblematisk.

Skrevet

Eldste samsov i  nesten 3 år, yngste er 1 1/2, sover enda med meg.

Anonymkode: 3eeb5...6ea

Skrevet

Vi gjorde det. Vi hadde bedside crib, men endte med å aldri bruke den. 

Anonymkode: dcf83...7f9

Skrevet

Samsov med nr 2 i 3 mnd, samsov med nr 3 til 3 år og samsover nå med baby. 

Anonymkode: 76907...8cc

Skrevet

Samsov ikke de første 8 ukene pga økt risiko for krybbedød da. Men fra 8 uker har vi samsovet :) Barnet er 2,5 år nå ❤️

Anonymkode: a8e22...9f2

Skrevet

10 mnd med første, ca 5 mnd med andre (da flyttet vi inn på Ahus og kunne ikke sove) nr 3 er ikke året enda.

Anonymkode: 66a5b...b5e

Skrevet

Jeg har, med begge mine. Første fra fødsel til tre år, og så andre fra fødsel og nå fortsatt han blir to år om et par uker.. 

Anonymkode: 15f42...eef

Skrevet

Nej inte alls.  Jag klarade inte av att slappna av med baby bredvid mig, inte heller pappan. 
sen lärde vi med första barnet att lägga honom i egen säng då han blev kvar på neonatalen/nyföddsintensiven på sjukhuset ca en vecka.

Jag testade någon gång hemma sen men det var bara stelt för mig

Skrevet

For redd for kveling, nei til å dele seng.

Bed side crib løste redsel.

Anonymkode: d3859...dc2

Skrevet

Samsov fra dag én med begge. I 1 1/2 år med første. Da ville hun sove i egen seng. 5 år med andremann. 

Skrevet

Etter et år med samsoving var jeg så lei av å fryse og ligge i samme stilling hver j.. natt, så da måtte han på eget rom. Han er 4 nå og av og til sover vi sammen, men akkurat nå sitter jeg oppe fordi han ligger og snorker i senga mi. Så jeg liker definitivt fortsatt best å sove alene 😅

Anonymkode: fe036...7f9

Skrevet

Samsov med første, nå er han skolebarn og sover i egen seng. Minsten er bare noen måneder. Samsover med han og. Kjempekoselig! 

Anonymkode: 91518...1d6

Skrevet

Med nr 1 - nei. Hun sov på samme rom som oss, men i egen kurv i 4 måneder før hun flyttet inn på eget rom. (Sov natta gjennom fra 2 måneder, så hun var enkel sånn sett)

Nr 2 var et lite klistremerke og sov limt inntil meg helt fra første natt på barsel og til hun var 1 1/2 år. Vi samsov i dobbeltsenga, meg i midten og baby mellom meg og veggen først og så etterhvert satte vi en sprinkelseng som manglet en side på hennes side av senga så vi kunne lirke henne ut dit når hun var i dyp søvn. Da hun var to år flyttet hun inn på eget rom og var helt klar for det.

Har forøvrig praktisert en "åpen-seng politikk" etter at ungene flyttet inn i egne senger. Natta starter alltid i egen seng, men hvis noen kommer i løpet av natten og trenger å krype opp i foreldresenga er det alltid plass, blir det for trangt så får heller en voksen ta seg en tur på sovesofaen. Alt går jo i faser, i noen perioder trenger barna mer trygghet og nærhet og i andre perioder er de mer selvstendige.

Anonymkode: fe5be...13d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hun er bare 5 mnd, men samsover så lenge det trengs. Med nattamming har der vært den måten som gir alle mest søvn. Vi planla det fra start. Hun har egen seng, men har aldri sovet i den. 

Anonymkode: 32d69...2ab

Samme her :) 

har også samsover med storebror. Sov sammen med han til han var 4 år 🙈 (ble samlivsbrudd da han var 2 år)

Anonymkode: ebcd1...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...