Gå til innhold

Mareritt og jeg vekker naboene, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre i perioder gjentakende mareritt, det er de samme hver gang og de handler om at jeg trenger hjelp og noen er innen rekkevidde, men uansett hvor mye jeg skriker i drømmen så kommer ingen lyd ut, og de som vil skade meg kommer bare nærmere. Jeg drømmer dette i forskjellige versjoner, men det er visst bare i drømmen jeg ikke får ut lyd, i natt våknet jeg av roping og dunking på døra. Naboene fra ved siden av trodde jeg holdt på å bli drept i søvne og hadde tenkt å ringe alle nødetatene. De sa at de har hørt lavmælt roping om nettene før, men ikke vært sikkre på om de hørte rett, men de var det nå.

Er litt redd for å legge meg, hva skal jeg gjøre, teipe igjen munnen? Jeg ba om unnskyldning og forklarte det for de, de forsto, men jeg vil jo unngå å vekke folk med dette. Har lagt meg i stua i natt, motsatt ende av huset, håper det hjelper..

Marerittene startet etter et voldelig forhold, jeg er i terapi. 

Anonymkode: a4a5d...c86

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde gjentagende drømmer om det samme, gikk jeg inn i drømmene i våken tilstand gjennom meditasjon, og møtte den jeg var redd i drømmen for å f.eks spørre hva den ville si, og at jeg litt eller litt kunne nærme meg den og gi en klem til slutt (fordi det å fjerne frykten mot den ves å gi en klem kan gjøre at marerittet forsvinner) så det kan du jo forsøke.

Anonymkode: da173...1b0

• Liker 1
Skrevet

Ta det opp med terapauten og få noen gode øvelser. Det er jo ikke en fysisk årsak bak marerittene dine, som feks søvnparalyse, du har et mareritt etter traume. Det tar tid å forbedre. Hvis du sover godt i stua så kan du sikkert fortsette med det en stund til hvis det gjør at du slapper av bedre. 

Anonymkode: c4a57...2a4

Skrevet

Jeg hadde mareritt og våknet av at jeg skrek. Skremte de rundt meg og meg selv. 

Å møte disse drømmene hvor noen vil skade deg, med å klemme, det er jeg uenig i. Jeg vil heller anbefale å meditere over at du setter foten ned og sier kraftig NEI, og at du blir lyttet til. 

Mine mareritt roet seg ned etterhvert som jeg fikk bearbeidet det som hadde skjedd. 

Ha tro på at du blir bedre, at du får bedre søvn, og at drømmene dine faktisk hjelper deg med å bearbeide. De er naturlige, og de vil avta. 

Anonymkode: bc34b...f08

Skrevet

Og snakk om det, sett ord på det. Det du trenger å sette ord på. Da løsner det. 

Anonymkode: bc34b...f08

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde prøvd hypnose, terapi eller noen timer på søvnklinikk. Er jo fælt å skremme naboer så mye, for meg som har vært utsatt for partnervold hadde det retraumatisert meg for måneder å høre noe sånt

Anonymkode: 0d517...ed2

Skrevet

Huff, så fælt for deg ts. Nå er naboene informert om hva skrikene kommer av, så det trenger du ikke å tenke på. Men skjønner at de syntes det var skummelt før de fikk sjekket at det gikk bra med deg.

Godt du går til terapi. Vedkommende kan forhåpentligvis hjelpe deg. Men legg deg i senga i kveld, så du får sovet best mulig. Det er ikke din feil at du roper i søvne, det er ikke noe du kan noe for. Om noe kan du kjøpe «sov i ro» og en sjokoladeeske (eller noe sånt) til naboene, som takk for at de sjekket at alt sto bra til med deg❤️ Godt med naboer som bryr seg.

Anonymkode: 2db7f...e91

Skrevet

Ser du de som vil skade deg i drømmen? Hvis du gjør det, ikke løp fra dem. Oppsøk dem. La deg bli tatt. 

Dette gjorde jeg. Det var veldig befriende. Jeg fikk faktisk en god opplevelse av det, og sluttet å drømme denne drømmen.

Anonymkode: 36d6d...d53

Skrevet

Jeg har hatt lignende drømmer, at jeg skal bli tatt og hyler, men ingen lyd kommer ut. Jeg aner ikke om jeg har skreket i søvne. 

Jeg har hatt flere traumatiserende drømmer, og det som har hjulpet meg er å forstå hva drømmene vil meg. Drømmer har mye symbolikk, og det er mye bearbeiding av følelser som skjer når vi drømmer. Så det er noe rundt situasjonen du har vært i som du må konfrontere i ditt våkne liv, slik at drømmene gir seg ❤️ 

Anonymkode: ed47e...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...