Gå til innhold

Begge barna er plutselig såre nedentil..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det kan høres ut som sopp + bleieutslett som har oppstått fordi barnet har gått med våt bleie eller vært svett. Da må du behandle med soppdrepende middel og skifte bleie veldig ofte og gjerne la barnet gå uten bleie i perioder hjemme for å få luft. Det viktigste er å holde området tørt. Men hør med fastlegen først for å være sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man kan ha barn og ikke vet såpass. Les deg opp! Du finner lett ut at dette er sopp om du googler. Kjøp Canesten på apoteket. Stakkars barn. 

Anonymkode: ada1d...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 22.14):

Hva slags overgrep gir kviser og utslett i lyske, lår og bak knehase egentlig? 

Ikke rop ulv. 

Anonymkode: 2160d...c08

Amen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 21.57):

Som overskriften, har to barn i hver sin gruppe i barnehagen. De er begge små, en fremdeles med bleie. 

Eldste begynte å bli noe sår nedentil og klødde/tok der en del. Tenkte først at det var vel den alderen, men så ble det bare værre. Ble rødflanmete men samtidig kom det noe som lignet kviser. De ligger ikke sammen med det røde som er på selve kjønnsorgan/rumpe men utenfor, i lysken med et par så langt som låret og bak kneet og et par nederst på ryggen. Noen er blitt mindre hissige men kommet nye igjen nå. De lignet på vannkopper først, litt byllete men klar væske og ingen gul skorpe. Deretter bare røde merker igjen, de klør visst. Deretter fikk minste et par av de samme blemmene, uten noe rødt utslett. Helt fin utenom disse men hun har klaget en tid over smerter. Var på legevakt men de avfeide det totalt, var visst ingenting... Smertene holdt minste oppe om natta og hun skrek. Nå idag kom hun hjem med blod i bleia, har fått et sår fremme. Eldste klarer ikke gå på do nå og har fått en sprekk bakpå rumpa. Hva i alle er dette? Legen har ikke mulighet for time før om to uker. Derfor ber jeg om erfaringer her før jeg på ny tropper opp hos legevakt for det er neimen ikke "ingenting". Noen som vet?? Ps. Prøvd  canesten litt uten hell, forsøkt smøre med sink og holder det rent/tørt. Tatt kur mot barnemark bare i tilfelle, men ingenting gir noe endring. Hjelper litt, så kommer de hjem såre som juling etter barnehagen....vil ikke selvbehandle noe mer før jeg har fått lege til å sjekke det...

Anonymkode: 51462...b26

Sånn her hadde jrg også som barn, jeg måtte smøre på med vaselin og det hjalp. Tror dette er normalt. Handler om PH-verdi som kan utvikle seg til sopp. 

Anonymkode: 6d922...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hånd fot og munnsykdom og jeg kan kjenne igjen det som ble beskrevet som en brennende følelse, fryktelig ubehagelig og vondt for meg som var klar over hva det var. For et barn som skal sove, kan jeg absolutt se for meg frustrasjonen og tårene! 

Anonymkode: ee1f4...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...