AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #81 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barn kan få helvetesild, men det er sjelden. De fleste som får utbrudd av Herpes zoster er 50+ år. Helvetesild oppstår når Varicellaviruset reaktiveres, man må altså ha gjennomgått vannkopper på et tidligere tidspunkt i livet. Anonymkode: 6c786...62b Og ha et nedsatt immunforsvar i de fleste tilfeller. Anonymkode: 9dedc...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #82 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det legevakt for barn der du bor? Her i Bergen har vi egen legevakt på barneklinikken på Haukeland sykehus. Anonymkode: 49dec...692 Den er på legevakten og ikke på sykehuset nå og ventetiden er sinnsyk Anonymkode: 72d19...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 17. februar 2023 #83 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva slags overgrep gir kviser og utslett i lyske, lår og bak knehase egentlig? Ikke rop ulv. Anonymkode: 2160d...c08 this one + det skal mye til for en voksen i bhg å få vært helt alene med barna, i alle fall hvis dette er småbarnsavdelingen. Nesten alltid har man andre barn, ansatte eller foreldre i nærheten. Hilsen ei som har jobbet i bhg🙂 håper utslettet går over, få tak i legehjelp ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #84 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): -trodde herpes ga samme type utslett hos alle jeg? Er det så forskjellig hvordan de ser ut altså? Altså ikke forkjølelsessår men den std typen? -Ts Anonymkode: 51462...b26 Nei, herpes kan arte seg veldig ulikt. Se for eksempel denne tråden. Anonymkode: 55b0f...97a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 17. februar 2023 #85 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du bestiller en time på Volvat eller ringer fastlegen og ber om akutt time. Legevakten er nok ikke stedet. Vi ble sittende på legevakten i to timer med er sykt barn som når endelig kom til ble sendt rett på sykehuset. De har bare ikke kapasitet selv til ting som er akutt. Anonymkode: 72d19...7cd Grunnen til at legevakten ikke har kapasitet, er fordi altfor mange bruker det som fastlege, og drar dit for tåpelige ting. Lurer på hvor mange jeg har sett som har "tråkket over", men likevel går inn på legevakten. Om du kan gå på foten, så har du ingenting på legevakta å gjøre!!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 17. februar 2023 #86 Del Skrevet 17. februar 2023 Da jeg leste dette tenkte jeg munn-, fot- og håndsykdom. Jeg jobber på 1. trinn (6- åringer) og ble smittet med dette i høst. Det var ekstremt smertefullt! Jeg fikk sånn blemmer/prikker på hender, føtter og noen i lysken. Og det føltes ut som prikkene skulle presse seg ut, og det var det som gjorde så vondt. Jeg måtte faktisk ta smertestillende. Skal sies jeg fikk veldig høy feber i tillegg. Så, for meg høres dette ut som det jeg har hatt, og da skjønner jeg godt minste har vondt altså. God bedring! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #87 Del Skrevet 17. februar 2023 Brennkopper? Anonymkode: 3dc8a...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #88 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Overgrep. Anonymkode: 1618b...c50 Overgrep gir ikke blemmer med klar væske. Ta det med ro og ikke overdriv. TS, du går til Legevakta med barna og nekter å dra derfra før barna er undersøkt og utreddet. Anonymkode: 8716e...be2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #89 Del Skrevet 17. februar 2023 Det finnes en barnesykdom som gjør sånn. Husker ikke hva den heter. Har de feber? Anonymkode: c5e16...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 17. februar 2023 #90 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): -de sjekket på legevakten, men bare på yngste og hun hadde ikke noe annet enn en blemme da. Bare store smerter om kvelden/natten og ville vaske seg hele tiden fordi hun sa det brant der nede. -Munn/hånd/fot skal jeg sjekke opp, ikke tenkt på det, trodde det bare gikk på ja..munn hånd og fot 🫣😂 takk for tips. -bruker minimalt med vaskepulver. Vakser mye med eddik og undertøy på 90* separat. Samme med sengetøy, håndkler. mye atopisk hos dem og er derfor nøye med å ikke bruke såper/kremer/vask med parfyme eller irritasjoner. Vasker godt med vann hjemme etter dobesøk, og vanligvis en gang grundig før leggetid og med klut/vann om morgenen. Skifter ofte men prøver å ikke vaske så mye at det går den andre veien heller. Så er obs på det og har ikke hatt slik reaksjon tidligere. Ingen nye såper her hjemme. -eneste dyret som har vært innom og som kan ha dradd med noe er svigermor 😉 ..neida, men er det noen mulighet for å sjekke ut skabb og sengedyr av bildet? Ts. Anonymkode: 51462...b26 Hør med Norges Asma og Allergiforbund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #91 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det legevakt for barn der du bor? Her i Bergen har vi egen legevakt på barneklinikken på Haukeland sykehus. Anonymkode: 49dec...692 Det har vi dessverre ikke hatt siden 2015. Da ble den flyttet til Bergen Legevakt. Anonymkode: 39cb9...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #92 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere som roper overgrep, hallo? Har dere noen gang fått blemmer og eksem av å ha sex eller lignende? Ikke det nei. Nei, det får man heller ikke om man er barn!! Hadde det vært så easy å påvise overgrep, hadde virkelig verden vært et tryggere sted! Anonymkode: e3695...aa8 Dette er feil, skremmende feil. Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep av far da jeg var liten. Utslett som lignet eksem, blemmer og blod fra underlivet var årsaken til at mamma fant ut av hva faren min holdt på med. Så jo, det kan man få. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle med ts sine barn, men å utelukke det helt fordi man i følge deg ikke får blemmer og eksem av sex, blir ikke riktig. Anonymkode: 168ef...b10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #93 Del Skrevet 17. februar 2023 Hvordan går det? Har du fått kontakt med lege og sjekket igjen? 🤞🏻 Anonymkode: 1419f...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #94 Del Skrevet 17. februar 2023 Kan det være brennkopper? Det er ikke godt og det sprer seg fort. Når min hadde det var det i ansiktet og på hendene, var på en måte prikker/ kviser. Få hastetime hos fastlege eller ta det privat. Anonymkode: f017f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 17. februar 2023 #95 Del Skrevet 17. februar 2023 Hånd fot munn. Kommer veldig ofte i bleieområdet. Smør med Inotyol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 17. februar 2023 #96 Del Skrevet 17. februar 2023 Minstemann her i huset var skikkelig lubben som baby. Hun fikk sopp i hudfoldene på beina samt i skrittet. Da ble det vask uten såpe og canesten i alle hudfolder og skrittet. Som nybakt mamma så var jeg så dum at jeg ikke tenkte sopp før legen undersøkte det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #97 Del Skrevet 17. februar 2023 Bruk inotyol, ikke vanlig sinksalve. Eventuelt bepanthen om du ikke har inotyol i hus. Anonymkode: a0a18...c48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 17. februar 2023 #98 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dere som roper overgrep, hallo? Har dere noen gang fått blemmer og eksem av å ha sex eller lignende? Ikke det nei. Nei, det får man heller ikke om man er barn!! Hadde det vært så easy å påvise overgrep, hadde virkelig verden vært et tryggere sted! Anonymkode: e3695...aa8 Ja, man kan få blemmer og sår etter overgrep. Herpes gir jo slike symptomer. Så der tar nok du feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #99 Del Skrevet 17. februar 2023 Sofie Maria skrev (12 timer siden): this one + det skal mye til for en voksen i bhg å få vært helt alene med barna, i alle fall hvis dette er småbarnsavdelingen. Nesten alltid har man andre barn, ansatte eller foreldre i nærheten. Hilsen ei som har jobbet i bhg🙂 håper utslettet går over, få tak i legehjelp ja! Dette stemmer jo ikke da. Det er trist nok, men overgrep skjer faktisk i barnehage. Å jo, vi er alene med de. Har jobbet i barnehage i flere år, på småbarn og storbarn. Ofte er vi 1 på åpning (alene 1 time) og stenging (alene 1 time). Anonymkode: 6eb70...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #100 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Som overskriften, har to barn i hver sin gruppe i barnehagen. De er begge små, en fremdeles med bleie. Eldste begynte å bli noe sår nedentil og klødde/tok der en del. Tenkte først at det var vel den alderen, men så ble det bare værre. Ble rødflanmete men samtidig kom det noe som lignet kviser. De ligger ikke sammen med det røde som er på selve kjønnsorgan/rumpe men utenfor, i lysken med et par så langt som låret og bak kneet og et par nederst på ryggen. Noen er blitt mindre hissige men kommet nye igjen nå. De lignet på vannkopper først, litt byllete men klar væske og ingen gul skorpe. Deretter bare røde merker igjen, de klør visst. Deretter fikk minste et par av de samme blemmene, uten noe rødt utslett. Helt fin utenom disse men hun har klaget en tid over smerter. Var på legevakt men de avfeide det totalt, var visst ingenting... Smertene holdt minste oppe om natta og hun skrek. Nå idag kom hun hjem med blod i bleia, har fått et sår fremme. Eldste klarer ikke gå på do nå og har fått en sprekk bakpå rumpa. Hva i alle er dette? Legen har ikke mulighet for time før om to uker. Derfor ber jeg om erfaringer her før jeg på ny tropper opp hos legevakt for det er neimen ikke "ingenting". Noen som vet?? Ps. Prøvd canesten litt uten hell, forsøkt smøre med sink og holder det rent/tørt. Tatt kur mot barnemark bare i tilfelle, men ingenting gir noe endring. Hjelper litt, så kommer de hjem såre som juling etter barnehagen....vil ikke selvbehandle noe mer før jeg har fått lege til å sjekke det... Anonymkode: 51462...b26 Er det noen voksne som går over streken? Anonymkode: c92ca...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå