AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Del Skrevet 16. februar 2023 Som overskriften, har to barn i hver sin gruppe i barnehagen. De er begge små, en fremdeles med bleie. Eldste begynte å bli noe sår nedentil og klødde/tok der en del. Tenkte først at det var vel den alderen, men så ble det bare værre. Ble rødflanmete men samtidig kom det noe som lignet kviser. De ligger ikke sammen med det røde som er på selve kjønnsorgan/rumpe men utenfor, i lysken med et par så langt som låret og bak kneet og et par nederst på ryggen. Noen er blitt mindre hissige men kommet nye igjen nå. De lignet på vannkopper først, litt byllete men klar væske og ingen gul skorpe. Deretter bare røde merker igjen, de klør visst. Deretter fikk minste et par av de samme blemmene, uten noe rødt utslett. Helt fin utenom disse men hun har klaget en tid over smerter. Var på legevakt men de avfeide det totalt, var visst ingenting... Smertene holdt minste oppe om natta og hun skrek. Nå idag kom hun hjem med blod i bleia, har fått et sår fremme. Eldste klarer ikke gå på do nå og har fått en sprekk bakpå rumpa. Hva i alle er dette? Legen har ikke mulighet for time før om to uker. Derfor ber jeg om erfaringer her før jeg på ny tropper opp hos legevakt for det er neimen ikke "ingenting". Noen som vet?? Ps. Prøvd canesten litt uten hell, forsøkt smøre med sink og holder det rent/tørt. Tatt kur mot barnemark bare i tilfelle, men ingenting gir noe endring. Hjelper litt, så kommer de hjem såre som juling etter barnehagen....vil ikke selvbehandle noe mer før jeg har fått lege til å sjekke det... Anonymkode: 51462...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Del Skrevet 16. februar 2023 Blir provosert. Jeg har ikke svaret. Men at legevakten ikke kan ta inn noen som helst omtrent, fordi de aldri har tid og alltid er underbemannet 😫 Anonymkode: 3cac5...934 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Del Skrevet 16. februar 2023 Overgrep. Anonymkode: 1618b...c50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Del Skrevet 16. februar 2023 kan det være helvetesild? Anonymkode: 8f8fb...db5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Del Skrevet 16. februar 2023 Og legen tar imot under akutt. Anonymkode: 1618b...c50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Del Skrevet 16. februar 2023 Hvor lenge har dette vart? Anonymkode: 6d1bc...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Del Skrevet 16. februar 2023 Kg er ikke stedet å behandle små barn, ta kontakt med lege når du våkner i morgen. Anonymkode: 1419f...0d6 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Del Skrevet 16. februar 2023 Kan du ringe fastlegen på nytt kl 8 om morgningen og få hastetime? Anonymkode: 3cac5...934 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Del Skrevet 16. februar 2023 Du må be om akutt time hos legen. Dette går selvsagt under akutt. Anonymkode: 6d698...e5d 27 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som overskriften, har to barn i hver sin gruppe i barnehagen. De er begge små, en fremdeles med bleie. Eldste begynte å bli noe sår nedentil og klødde/tok der en del. Tenkte først at det var vel den alderen, men så ble det bare værre. Ble rødflanmete men samtidig kom det noe som lignet kviser. De ligger ikke sammen med det røde som er på selve kjønnsorgan/rumpe men utenfor, i lysken med et par så langt som låret og bak kneet og et par nederst på ryggen. Noen er blitt mindre hissige men kommet nye igjen nå. De lignet på vannkopper først, litt byllete men klar væske og ingen gul skorpe. Deretter bare røde merker igjen, de klør visst. Deretter fikk minste et par av de samme blemmene, uten noe rødt utslett. Helt fin utenom disse men hun har klaget en tid over smerter. Var på legevakt men de avfeide det totalt, var visst ingenting... Smertene holdt minste oppe om natta og hun skrek. Nå idag kom hun hjem med blod i bleia, har fått et sår fremme. Eldste klarer ikke gå på do nå og har fått en sprekk bakpå rumpa. Hva i alle er dette? Legen har ikke mulighet for time før om to uker. Derfor ber jeg om erfaringer her før jeg på ny tropper opp hos legevakt for det er neimen ikke "ingenting". Noen som vet?? Ps. Prøvd canesten litt uten hell, forsøkt smøre med sink og holder det rent/tørt. Tatt kur mot barnemark bare i tilfelle, men ingenting gir noe endring. Hjelper litt, så kommer de hjem såre som juling etter barnehagen....vil ikke selvbehandle noe mer før jeg har fått lege til å sjekke det... Anonymkode: 51462...b26 Du bestiller en time på Volvat eller ringer fastlegen og ber om akutt time. Legevakten er nok ikke stedet. Vi ble sittende på legevakten i to timer med er sykt barn som når endelig kom til ble sendt rett på sykehuset. De har bare ikke kapasitet selv til ting som er akutt. Anonymkode: 72d19...7cd 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Del Skrevet 16. februar 2023 Kan det være skabb? Ellers ville jeg hørt med bhg om de har byttet såpe, hvis de fortsatt vasker begge barna? Vår bhg byttet en kort periode til en billig såpe som alle barna ble såre av. Jeg ville krevd hastetime hos fastlege, alle har vel noen slike hvis du ringer tidlig? Anonymkode: 8955d...c36 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Del Skrevet 16. februar 2023 Jeg tenker med engang overgrep.. Dette må du finne ut av fort. Anonymkode: f0938...7ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Del Skrevet 16. februar 2023 Du ringer legevakt og gir klar beskjed at begge barna skal sjekkes av lege og de skal utelukke overgrep! Jeg har selv gjort dette, ble heldigvis godt tatt imot av 2 leger som sjekket både forran og bak, og forklarte meg hvilke tegn jeg kan se etter hvis jeg blir bekymret igjen. Dette her er ikke greit, uansett hva det måtte være. At barna klager over smerter nedentil, er sår og blør…. Anonymkode: 6eb70...175 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som overskriften, har to barn i hver sin gruppe i barnehagen. De er begge små, en fremdeles med bleie. Eldste begynte å bli noe sår nedentil og klødde/tok der en del. Tenkte først at det var vel den alderen, men så ble det bare værre. Ble rødflanmete men samtidig kom det noe som lignet kviser. De ligger ikke sammen med det røde som er på selve kjønnsorgan/rumpe men utenfor, i lysken med et par så langt som låret og bak kneet og et par nederst på ryggen. Noen er blitt mindre hissige men kommet nye igjen nå. De lignet på vannkopper først, litt byllete men klar væske og ingen gul skorpe. Deretter bare røde merker igjen, de klør visst. Deretter fikk minste et par av de samme blemmene, uten noe rødt utslett. Helt fin utenom disse men hun har klaget en tid over smerter. Var på legevakt men de avfeide det totalt, var visst ingenting... Smertene holdt minste oppe om natta og hun skrek. Nå idag kom hun hjem med blod i bleia, har fått et sår fremme. Eldste klarer ikke gå på do nå og har fått en sprekk bakpå rumpa. Hva i alle er dette? Legen har ikke mulighet for time før om to uker. Derfor ber jeg om erfaringer her før jeg på ny tropper opp hos legevakt for det er neimen ikke "ingenting". Noen som vet?? Ps. Prøvd canesten litt uten hell, forsøkt smøre med sink og holder det rent/tørt. Tatt kur mot barnemark bare i tilfelle, men ingenting gir noe endring. Hjelper litt, så kommer de hjem såre som juling etter barnehagen....vil ikke selvbehandle noe mer før jeg har fått lege til å sjekke det... Anonymkode: 51462...b26 Ellers så kan det være skabb, 4-5 barnesykdom eller munn og fotsyke (som kan gi utslett i lysken) Anonymkode: 72d19...7cd 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 16. februar 2023 #15 Del Skrevet 16. februar 2023 Du drar til FASTLEGEN og IKKE legevakten. Dette er ikke akutt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Del Skrevet 16. februar 2023 Høres ut som bleie utslett. At urin ligger og irriterer sammen med svette på huden. Ville vasket godt med intimsåpe, skylt og brukt talkum. Også må du bytte vaskemiddel og tøymykner til noe allergivennlig i tilfelle det er relatert til det. Skift også på sengene i tilfelle utøy der. Anonymkode: 2160d...c08 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Del Skrevet 16. februar 2023 KristinF skrev (1 minutt siden): Du drar til FASTLEGEN og IKKE legevakten. Dette er ikke akutt. Når barn hyler av smerter så de ikke får sove så er det akutt. Anonymkode: e14b3...295 10 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Del Skrevet 16. februar 2023 Går det ann å kontakte politiet, voldtektsmottaket for å få lege til å se på det der, for å utelukke overgrep? Det bør jo sees på så raskt som mulig om det er det som foregår i bhg. Er dette en stor bhg? Hva sier bhg om hvordan de ser ut? De må jo ha tatt det opp med deg? Anonymkode: 274dc...c7f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Del Skrevet 16. februar 2023 Ring fastlegen i morgen tidlig, det øyeblikket de åpner. Fastlegen holder alltid noen timer hver dag åpne for akuttilfeller. Ringer du når de åpner, bør du få time i løpet av dagen Anonymkode: 871ef...d55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #20 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du ringer legevakt og gir klar beskjed at begge barna skal sjekkes av lege og de skal utelukke overgrep! Jeg har selv gjort dette, ble heldigvis godt tatt imot av 2 leger som sjekket både forran og bak, og forklarte meg hvilke tegn jeg kan se etter hvis jeg blir bekymret igjen. Dette her er ikke greit, uansett hva det måtte være. At barna klager over smerter nedentil, er sår og blør…. Anonymkode: 6eb70...175 Hva slags overgrep gir kviser og utslett i lyske, lår og bak knehase egentlig? Ikke rop ulv. Anonymkode: 2160d...c08 83 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå