Gå til innhold

Skal drikke sprit 60% til helgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ny på sprit, kun drukket 30% men vil nå bli skikkelig full for en gangs skyld. Har kjøpt 0,75 liter sprit med 60% alkohol, kan jeg drikke det rent eller må det blandes? (Drikker såklart ikke mye på en gang da) 

drakk 30% rent men er det farlig å drikke 60% uten å blande med noe?

jeg er en 23 år gammel mann, 191 cm høy og veier 130 kg, så er ikke liten akkurat. 
ble ikke så veldig full av 0,5 liter 30% men vil nok tro at dobbel alkohol blir heftigere. Noen som vet ca mengde av hvor mye jeg kan drikke på en viss tid uten at det blir farlig?

skal drikke med mat i magen, skal absolutt ikke drikke på tom mage så dere tar det i beregningene 

Anonymkode: 96fb5...24f

• Hjerte 1
Skrevet

Det er sterkt å svelge så det finner du ut. Har drikki hjemmbrent rent og, men godt er det ikke 😂

Anonymkode: b1556...936

Skrevet

Du KAN drikke det rent hvis du vil ligge å spy resten av kvelden og havne i farlig situasjon med fare for respirasjonssvikt

Så svaret mitt er IKKE drikk det rent. Ta max 2 desiliter på en stor brusflaske (1,5 liter) og ha Sprite brus i resten av flasken. Så heller du blandingen som en drink i en kopp, fyll bare halve glasset eller 1/3 av glasset og drikk sakte. Ikke drikk mer enn to halve glass med drinkblandingen i timen.

Hvor full du føler deg kommer også an på settingen. Drikker du hjemme foran PCen vil du ikke bli full på samme måten som hvis du er på fest med andre

Anonymkode: b2e0e...a64

Skrevet

Kan selvsagt drikkes rent, men det er ikke noe godt. Jeg ville lagd drinker.

Anonymkode: 7a7e6...85f

Skrevet

Det er ikke hvorvidt du drikker det rent eller ikke som avgjør om det er farlig, det er hvor mye du drikker. Drinker kan faktisk være "farligere" fordi en del av dem smaker godt og er lettere å drikke mye av enn om du drikker det rent. Det er også ganske vanlig at jo fullere man blir, jo mer sprit har man oppi drinken.

Så vær forsiktig. Sprit kan være skummelt hvis man blir for full. 

Anonymkode: 382c6...c0d

Skrevet

Målet er ikke å bli full, men å ha det gøy.

Det er ikke gøy å ligge langflat, dårlig og dekket i spy......noe du lett vil ende som ved å shotte ren 60%

Anonymkode: 7785b...ddf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Målet er ikke å bli full, men å ha det gøy.

Det er ikke gøy å ligge langflat, dårlig og dekket i spy......noe du lett vil ende som ved å shotte ren 60%

Anonymkode: 7785b...ddf

Må du drikke alkohol for å ha det gøy? :o 

Anonymkode: 15dff...aae

Skrevet

Husker jeg drakk en halvliter 60 % sprit fra Polet  på 20-årsdagen min i 1997. Jeg var på byen og krabba rundt på gulvet på utestedet. Maange år siden, men husker det enda.

Anonymkode: 47fe5...d6f

Skrevet

Skulle tro du var 16 og ikke 23...

Anonymkode: 398cf...aa7

Skrevet

Okei.. skal selvfølgelig passe godt på deg i natt på legevakta når du kommer hit med respirasjonssvikt🤦🏼‍♀️

Skrevet

60 er gode greier. Stort sterkere enn det greier jeg ikke rent. Her blandes det med kaffe fra 45 og oppover til max.

Anonymkode: b715b...670

Skrevet
Tussemor47 skrev (Akkurat nå):

Okei.. skal selvfølgelig passe godt på deg i natt på legevakta når du kommer hit med respirasjonssvikt🤦🏼‍♀️

Tullete kommentar.

Anonymkode: b715b...670

• Liker 2
Skrevet

Vil si 2,5 dl av den på 60% fordelt utover kvelden, vil gi deg en god merkbar rus, uten at du ødelegger du kvelden. 
Bland ut spriten, ja. Anbefaler Red Bull, evt Sprite med Fun Saft

Anonymkode: e732d...9af

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ganske ny på sprit, kun drukket 30% men vil nå bli skikkelig full for en gangs skyld. Har kjøpt 0,75 liter sprit med 60% alkohol, kan jeg drikke det rent eller må det blandes? (Drikker såklart ikke mye på en gang da) 

drakk 30% rent men er det farlig å drikke 60% uten å blande med noe?

jeg er en 23 år gammel mann, 191 cm høy og veier 130 kg, så er ikke liten akkurat. 
ble ikke så veldig full av 0,5 liter 30% men vil nok tro at dobbel alkohol blir heftigere. Noen som vet ca mengde av hvor mye jeg kan drikke på en viss tid uten at det blir farlig?

skal drikke med mat i magen, skal absolutt ikke drikke på tom mage så dere tar det i beregningene 

Anonymkode: 96fb5...24f

Jeg vil anbefale deg å blande det i noe foreksempel kaffe eller te. Du kan også bruke brus foreksempel coca cola solo og brus med sitronsmak. Du kan også finne drinkopskrifter på nett. Da krever det ofte flere slag brennevin og blandevann frukt osv. 

Mengden, drikker du 0.325 liter vil du ha en promille på 1,5 da vil jeg si du er i øvre stemningsleie. Du bør drikke over tid og se litt hvordan det virker  da vil du forbrenne noe og må drikke litt mer for å holde promillen kanskje så mye som 0,4 liter tilsammen eller mer om du drikker lenge.

Dette er tall for en som veier 130 kg og veier du halvparten får du dobbelt så mye promille og vil dø ved inntak av så mye alkohol.

https://promille.no/promille-kalkulator/

Dette er en kalkulator for å beregne promille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...