Klips Skrevet 23. desember 2005 #1 Skrevet 23. desember 2005 Her er det mange som er drevne på fødselspenger og lønn og jobb og ferie osv, ikke sant? Jeg ville sjekke her før jeg spurte lønnings-fyren på jobben, for han har litt ad-hoc-løsninger tror jeg. Når man jobber ca. trekvart år og så går ut i ett års fødselspermisjon, hvor mye ferie har man da tjent opp til neste år? De månedene man er i permisjon er det trygdeetaten som betaler feriepenger av ikke sant? Har jeg da rett til ca 3/4 av de vanlige 5 ukene betalt ferie til neste år?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Du har jo uansett krav på 5 ukers ferie, men feriepengene blir det verre med. Du skal ha feriepenger av det du har fått som lønn (f.eks hvis du jobbet jan-mars skal arb.giver gi deg feriepenger av det), og feriepenger av 12 eller 15 uker fødselspermisjon, avhengig av dekningsgraden din (hhv 100 og 80 %). Det blir med andre ord ikke akkurat fett med feriepenger året etter fødselsperm... Så kan du jo selv regne på hvor mye ferie du har råd til å ta.
Klips Skrevet 24. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. desember 2005 Jepp, men arbeidsgiveren min betaler jo ikke vanligvis ut feriepenger på den måten, men heller at man tar ferie og likevel får sin lønnsslipp... Hvis jeg for eksempel velger å ikke ta ut noe ferie, hva skjer da? Må jeg ta ut ferie? Jaja, jeg får vel snakke med arbeidsgiver likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå