Gå til innhold

Kan dette komme av for stor mage og vondt i rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er veldig overvektig 125 kg og stor mage,har lagt på meg mye det siste året.men er i gang nå med å gå ned i vekt🫠men det jeg lurer på dere som er overvektige med stor mage,kjenner dere ubehag i magen siden.

Jeg har stor mage,og har et ubehag I siden og opp langs ribbeinsbuen på høyre side.ikke smerter føler mer som at det strammer,eller et press.

Har også problemer med mye vondt i ryggen.samme side.

Kan det komme fra ryggen bak og gi ubehag frem mot siden og ved ribbeinsbuen.

Noen som har det lignende som meg?

Blodprøve er fine.

Anonymkode: da479...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke tykk, men har hatt den samme følelsen som deg. Fikk henvisning av legen til ultralyd, og det viste seg at jeg hadde en liten gallestein. Leveren ligger også der, så det kan jo være lurt å høre med legen?

Anonymkode: 3bd3b...812

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke tykk, men har hatt den samme følelsen som deg. Fikk henvisning av legen til ultralyd, og det viste seg at jeg hadde en liten gallestein. Leveren ligger også der, så det kan jo være lurt å høre med legen?

Anonymkode: 3bd3b...812

Har hatt dette av og på i et par år😀ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 20.27):

Har hatt dette av og på i et par år😀ts

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme type ubehag som du beskriver, bare at det er på venstre side. Og en del ryggsmerter på venstre side. Uten at jeg egentlig vet, lurer jeg på om det har sammenheng med delte magemuskler etter svangerskapene, samt at jeg har båret mye på høyre side. Jeg har båret rundt på egne barn på hofte og høyrearm, samt at jeg jobber i småbarnsavdeling og gjør det samme der. Høyre side er sterk, venstre ikke. 

Jeg er litt undervektig, men jeg har mage som buler utover pga. de delte magemusklene. Den er altså ikke tung å bære på, men det er noe feil der.  

Anonymkode: 088bc...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...