Gå til innhold

Reise alene til Paris, gruer meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal besøke familie i Frankrike. Alene. Må sove en natt i Paris på grunn av at jeg lander på kvelden. Det passer ikke å ta buss, da den stopper på andre siden av byen. Så jeg må ta taxi. Og gruer meg sånn!

Noen her som har reist dit alene? Tatt taxi alene sent på kvelden? Klokka blir vel ca 21 når jeg skal ta drosje. Er det trygt å ta taxi i Paris alene? Er kvinne, 34 år. 

Anonymkode: c0007...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har bodd i Paris i noen år. Det er ikke noe problem å ta taxi! Last ned appen «uber» så har du den også. Hvis du er redd for å ta taxi så kan kanskje uber føles tryggere. 

Anonymkode: 361e0...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg har bodd i Paris i noen år. Det er ikke noe problem å ta taxi! Last ned appen «uber» så har du den også. Hvis du er redd for å ta taxi så kan kanskje uber føles tryggere. 

Anonymkode: 361e0...37e

Nei uber vil jeg ikke ta. Det er ikke aktuelt. Er taxi eller buss. Siden bussen stopper så langt unna dit jeg skal tenker jeg taxi. Er du mann eller dame?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ta taxi inn til byen eller kan du overnatte på et hotell i nærheten av flyplassen i stedet? Jeg hadde ikke vært redd for å ta taxi alene i Paris, men jeg har reist veldig mye i storbyer og er aldri redd. Ville imidlertid valgt et hotell nært flyplassen dersom jeg landet såpass seint og skulle videre neste dag. 

Anonymkode: 87952...3e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Må du ta taxi inn til byen eller kan du overnatte på et hotell i nærheten av flyplassen i stedet? Jeg hadde ikke vært redd for å ta taxi alene i Paris, men jeg har reist veldig mye i storbyer og er aldri redd. Ville imidlertid valgt et hotell nært flyplassen dersom jeg landet såpass seint og skulle videre neste dag. 

Anonymkode: 87952...3e6

Jeg skal sove hos en venn, i Paris. Så jeg må ta taxi inn til byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal sove hos en venn, i Paris. Så jeg må ta taxi inn til byen

Hva slags venn er det som ikke kan møte deg? 

Anonymkode: f7910...e4c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta tog, den går fra flyplassen. 

Hvis du skal bo hos en venn så hjelper han deg med hvilket tog du skal ta, og hvilken stasjon du skal hopp av på.

Så møter han deg der. 

Min erfaring etter å ha vært 6-7 ganger i Paris er at undergrunnsbanen er det beste og enkleste i alle store byer. Inkludert Paris. 

Anonymkode: 04522...8be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags venn er det som ikke kan møte deg? 

Anonymkode: f7910...e4c

Har nå avtalt at jeg skal møte hen i Paris da. Det passer best. Spørsmålet var mer om det er trygt å ta taxi alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skal besøke familie i Frankrike. Alene. Må sove en natt i Paris på grunn av at jeg lander på kvelden. Det passer ikke å ta buss, da den stopper på andre siden av byen. Så jeg må ta taxi. Og gruer meg sånn!

Noen her som har reist dit alene? Tatt taxi alene sent på kvelden? Klokka blir vel ca 21 når jeg skal ta drosje. Er det trygt å ta taxi i Paris alene? Er kvinne, 34 år. 

Anonymkode: c0007...15f

finnes det ikke hotell nært flyplassen? var ei natt i frankriket, ikke paris- og der var hotell 20 meter fra flyplassen. booket rom der og sov for å eise videre neste dag

Anonymkode: a84d2...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

finnes det ikke hotell nært flyplassen? var ei natt i frankriket, ikke paris- og der var hotell 20 meter fra flyplassen. booket rom der og sov for å eise videre neste dag

Anonymkode: a84d2...378

Som sagt så skal jeg sove hos noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette voksne mennesker som virkelig frykter en taxitur i vest Europa kl 9 om kvelden?? Er det bare persilleblad her?? 

Anonymkode: 080fb...5e4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette voksne mennesker som virkelig frykter en taxitur i vest Europa kl 9 om kvelden?? Er det bare persilleblad her?? 

Anonymkode: 080fb...5e4

Ja, jeg er en voksen person som frykter det ja

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Har nå avtalt at jeg skal møte hen i Paris da. Det passer best. Spørsmålet var mer om det er trygt å ta taxi alene.

Det er trygt å ta uber. 

1) Du har sjåførens identitet. 

2) Du kan dele reiseruten med andre som kan ta kontakt med myndighetene hvis det oppstår noe

3) Informasjon av sjåføren og bil er lagret og delt med appen og utgis til politiet.

Stoler langt mer på uber enn på taxisjåfører. Ubersjåførene kan ikke svindle deg og ta deg med til steder du ikke vet hvor er hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym-bruker said:

Som sagt så skal jeg sove hos noen. 

Vet ikke denne noen om det er tryggt med taxi kl21? Når noen bor i Paris er det jo noe noen burde vite. 

Anonymkode: e837e...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du redd for at vi skal identifisere vennen din? ;) 

Uansett hva dere har avtalt tidligere, må det jo gå an å spørre nå om hen kan være så snill å møte deg. Det hadde jeg da gjort med glede, og det tror jeg de fleste andre også gjør. 

Det er jo ingen som kan garantere deg med 100 % sikkerhet at taxi er helt, helt, helt trygt, det vil det ikke være hvis du skal ta taxi i Oslo heller, men stort sett er det trygt. 

Hvis du fremdeles er i tvil, er det vel bedre at du gjør om på planene for å slippe å ta taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 time siden):

Er du redd for at vi skal identifisere vennen din? ;) 

Uansett hva dere har avtalt tidligere, må det jo gå an å spørre nå om hen kan være så snill å møte deg. Det hadde jeg da gjort med glede, og det tror jeg de fleste andre også gjør. 

Det er jo ingen som kan garantere deg med 100 % sikkerhet at taxi er helt, helt, helt trygt, det vil det ikke være hvis du skal ta taxi i Oslo heller, men stort sett er det trygt. 

Hvis du fremdeles er i tvil, er det vel bedre at du gjør om på planene for å slippe å ta taxi.

Skulle stå hAn. Ble en skrivefeil. Det andre alternativet mitt er jo buss, men da havner jeg på helt feil side av byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym-bruker said:

Nei uber vil jeg ikke ta. Det er ikke aktuelt. Er taxi eller buss. Siden bussen stopper så langt unna dit jeg skal tenker jeg taxi. Er du mann eller dame?

Uber er jo tryggere enn vanlig taxi

Anonymkode: c2350...c22

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå hAn. Ble en skrivefeil. Det andre alternativet mitt er jo buss, men da havner jeg på helt feil side av byen

Hvordan mener du da at buss er ett alternativ hvis du havner på helt feil side av byen? Paris er en kjempestor by🙄 

Ta taxi, det er ikke farlig. 

Anonymkode: 34582...ca3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...