AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 1. Hvordan er det å bo der? 2. Er det noen steder som er bedre enn andre? Er det noen steder man bør ikke være? 3. Vi er et par uten barn og har flyttet til Venstøp. Er det et ok område? 4. Hvor går folket når de skal spise ute? Hva med caféer? 5. Hvilke frisører kan anbefales? 6. Tannlege? 7. Hvilke byer/tettsteder ol i nærheten kan anbefales å besøkes? 8. Hvor går man og kjøper klær? 9. Ting å gjøre? Anonymkode: cebf0...401
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #3 Skrevet 17. februar 2023 Er det ingen som bor i Skien? Anonymkode: cebf0...401
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4 Skrevet 17. februar 2023 4. Humlegården cafe Anonymkode: 9ccab...8ce
Kaneel Skrevet 17. februar 2023 #5 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 17.44): 1. Hvordan er det å bo der? 2. Er det noen steder som er bedre enn andre? Er det noen steder man bør ikke være? 3. Vi er et par uten barn og har flyttet til Venstøp. Er det et ok område? 4. Hvor går folket når de skal spise ute? Hva med caféer? 5. Hvilke frisører kan anbefales? 6. Tannlege? 7. Hvilke byer/tettsteder ol i nærheten kan anbefales å besøkes? 8. Hvor går man og kjøper klær? 9. Ting å gjøre? Anonymkode: cebf0...401 Helt ok med Grenland. Venstøp er fint det, ville kanskje flyttet om dere skal ha barn da. Mange ulike resturanter og cafe å velge mellom i Skien/pors/Bamble bare å utforske. Headoisme vil jeg anbefale, billig og utrolig talentfull se på insta. Handelstorget tannlegekontor Stig Meland. Larvik, pors/Bamble Tønsberg Stavern Helgeroa Oslo Gaustatoppen. Down town og pors er best å handle synes jeg men en del år side. Jeg bodde i Grenland sist. Stort utvalg av det meste av fritidstilbud og nært nok til Oslo 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 14 hours ago, Kaneel said: Venstøp er fint det, ville kanskje flyttet om dere skal ha barn da. Hvorfor det? Anonymkode: cebf0...401
Kaneel Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor det? Anonymkode: cebf0...401 Kjip skole og for nærme sentrum 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 On 2/18/2023 at 11:31 AM, Kaneel said: Kjip skole og for nærme sentrum Hvordan er skolen kjip? For nærme sentrum, det er jo ute på landet? Anonymkode: cebf0...401
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 On 2/16/2023 at 5:44 PM, AnonymBruker said: 1. Hvordan er det å bo der? 2. Er det noen steder som er bedre enn andre? Er det noen steder man bør ikke være? 3. Vi er et par uten barn og har flyttet til Venstøp. Er det et ok område? 4. Hvor går folket når de skal spise ute? Hva med caféer? 5. Hvilke frisører kan anbefales? 6. Tannlege? 7. Hvilke byer/tettsteder ol i nærheten kan anbefales å besøkes? 8. Hvor går man og kjøper klær? 9. Ting å gjøre? Anonymkode: cebf0...401 1. Helt OK. Jeg vokste opp der, og jeg liker meg ikke der, men det går jo på at man har kjent folk lenge, og jeg liker å flytte litt rundt på meg. Jeg er ofte i området siden endel av min vennekrets har flyttet hjem igjen. 2. Det spørs nå helt på hvem du spørr. Gulset har hatt ett dårlig rykte i mange år, personlig har jeg ingenting imot plassen. Endel minoritetsfamilier som bor der, området er helt greit, fått ett løft de siste 15 åra. Mæla/Falkum er også helt greit, sentrum OK, Gimsøy/Herkules/Kjørbekk er også en plass det kan henge endel ungdommer. 3. Helt greit område, litt langt ute på "bøgda" når dere skal til og fra byen uten mulighet for å kjøre selv. Og om dere skal ha barn, mtp reisevei skole/fritidsaktiviteter. 4. Lykke kafe er veldig populært, Strøm mat og bar, la bodega, dattebayo sushi, new agra er alle greie plasser å spise. Gulset Grill har meget god kebab om dere er ute etter det. 5. Igjen, smak og behag - Frisør Berge, Milano 6. Har ingen tips der. 7. Brevik, Kragerø, Seljord for å se etter seljordsormen 8. Herkules er kjøpesenteret folk ofte reiser til. Arkaden i sentrum har noen butikker. Lietorvet lever nok kun siden Vinmonopolet og Meny er der, men er noen få klesbutikker der. Alternativt Down Town i Porsgrunn. 9. Nei altså det blir som alle andre byer det da, gå turer i området - for eks: langs bakkestranda, opp til Vealøs, Tinnskollen eller Piggen, er noen fine topper å gå på i området, finne hobbyer dere liker å gjøre, Fallskjermhopp på Geiteryggen. Fint å bade om sommeren ved Åletjern, Olavsberget i Porsgrunn Anonymkode: 44a57...b03
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Herkules har ødelagt bylivet. Anonymkode: 862ab...e99 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 Noen flere som bor i/kommer fra Skien? ☺️ Anonymkode: cebf0...401
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 Hva er grunnen til at dere flyttet til Skien? Porsgrunn har mye mer bymiljø, mer å finne på ++ av utflukter så er mølen fin, men et stykke reisevei. Anonymkode: 220d2...4c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 1, 2, 3: Helt OK å bo. Du har alt du trenger på en måte. Som innflytter ble jeg raskt kjent med mange gjennom jobb ognæ etterhvert barn 😊 Venstøp ligger litt langt unna alt, og du blir avhengig av bil. Typisk område for barnefamilier med litt over gjennomsnittet høy lønn. På Gimsøy har du alt i nærheten: mange butikker, gåavstand til sykehus, sentrum og Herkules (kjøpesenter), laksefiske, fritidsparken med hest, turområder og svømmehall. Utrolig mange søte hus med koselige hager omkring også. 4. Syns den ene brukeren oppsummerte spisesteder bra! 6. Hjellen tannlege Anonymkode: 092e1...797 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 On 3/31/2023 at 11:36 AM, AnonymBruker said: Hva er grunnen til at dere flyttet til Skien? Porsgrunn har mye mer bymiljø, mer å finne på ++ av utflukter så er mølen fin, men et stykke reisevei. Anonymkode: 220d2...4c8 Familie i Skien. Anonymkode: cebf0...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå