Gå til innhold

El-sykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg el-sykkel, men trenger noen tips. 

jeg skal sykle frem og tilbake til jobb, ca 4 km hver vei + annen småsykling.   Jeg kommer til å sykle også når det regner (om det har noe å si) og jeg må parkere utendørs på jobben. 

Hvis sykkelen er rimelig, men fortsatt god er det en fordel… 

har du en elsykkel som du er veldig fornøyd med så tips meg gjerne 😀

Anonymkode: 42ea5...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker? Du får det du betaler for. Også i denne bransjen. Det viktigste er behovet ditt. Innbiller meg at du ikke skal hoppe fra stein til stein, (stisykling.) For da må utstyrsmengde og kvalitet være svært høy, og derav høy pris. Kanskje 100k.

Med ditt snillere behov, høres sånn ut, så klarer du deg med enklere varianter. Du betaler mye ekstra hvis du vil ha siste generasjon motor og rekkevidde. Ta heller den nest beste der, det sparer du masse på.

Dette behøver ikke bli ufattelig dyrt. Selv har jeg en el-sykkel til 65k. Du vil nok klare deg med et lite stykke under halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Pitty! 

ingen stisykling, faktisk kun asfalt hvis vi tenker på til og fra jobb. Fjorårets modell er helt topp feks. 

Er det noe spesielt som er viktig å huske på? bør batteriet kunne tas av? Tåler alle sykler å stå ute? Er det noe minimumskraft på motor man bør ha? Osv 

jeg vil liksom ikke gå for en som er så billig, at den kanskje ruster bort fort, men jeg vil jo selvsagt heller ikke betale mer enn jeg trenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg greier å linke riktig, skal det være en tråd over 🙌 her, med gode svar og punkter :nikke: 

Lykke til med kjøpet :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp hos stay classy 😜

Anonymkode: d10ea...145

Tja, såpass har jeg Googla 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal sykle maks fire kilometer trenger du ikke en elsykkel.

Kjøp en solid hybrid med god ramme og udempet gaffel, og du har en trofast sykkel i mange år med minimalt vedlikehold og styr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (5 minutter siden):

Dersom du skal sykle maks fire kilometer trenger du ikke en elsykkel.

Kjøp en solid hybrid med god ramme og udempet gaffel, og du har en trofast sykkel i mange år med minimalt vedlikehold og styr

Det har jeg allerede og er bruker av men jeg ser at med barnehagelevering og en jobb jeg må rekke så sparer jeg en del tid på å sykle el. I tillegg til at jeg henter inn tid på selve syklingen så henter jeg også inn tid på at jeg slipper å vaske meg og bytte klær..

så derfor spurte jeg om tips til elsykkel… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...