Gå til innhold

Innvilget støttekontakt. Kommunen leverer ikke !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk. Min datter på 15 fikk innvilget støttekontakt fra mai 2022.( sterkt multihandikappet ) Og fortsatt har ikke kommunen funnet noen .  Stadig dialog ,men ingenting skjer.... 

Hva gjør man ? Å anmelde kommunen til Fylkesmannen ( som da blir anbefalt) føler jeg er å pisse i eget blomsterbed ..   vil jo gjerne ha med kommunen på laget ifht bosituasjon når hun blir myndig ( søke husbank ) 

Noen kommuneansatte/ foreldre med erfaring  her med råd om veien videre ? Limbo right now....jeg er alenemamma og et mindre søsken i tillegg . 

Anonymkode: 0ab43...606

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du avlastning da? Kanskje bedre å søke det?

Anonymkode: ad4a8...c26

Skrevet

Jeg har alltid måtte finne støttekontakt selv for det tar for lang tid.

• Liker 2
Skrevet

Kommunene finner ikke støttekontakter så lett. Årsaken er at det er veldig dårlig betingelser for støttekontaktene, vanskelig å finne noen som gidder å jobbe nesten gratis.

Kjenner du noen som er glad i sønnen din, og liker å være sammen med ham? Kanskje en slektning, venn, lærer eller noen som jobber på skolen eller barnehagen sønnen din går i? Kanskje noen du kjenner ønsker/passer til å være støttekontakt for sønnen din? 

Anonymkode: beacf...884

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kommunene finner ikke støttekontakter så lett. Årsaken er at det er veldig dårlig betingelser for støttekontaktene, vanskelig å finne noen som gidder å jobbe nesten gratis.

Kjenner du noen som er glad i sønnen din, og liker å være sammen med ham? Kanskje en slektning, venn, lærer eller noen som jobber på skolen eller barnehagen sønnen din går i? Kanskje noen du kjenner ønsker/passer til å være støttekontakt for sønnen din? 

Mente datteren din, ikke sønnen...og skole, ikke barnehagen😂 Er visst litt trøtt.

Skrevet

det er ikke dems feil at folk ikke vil jobbe som støttekontakt det er så dårlig betalt så ingen gidder og være det og dem som gidder og bli det er synskt dårlige

• Liker 2
Skrevet

Det vokser jo ikke støttekontakter på trær!

Skjønner at det er frustrerende, men de må jo faktisk finne noen som kan være med datteren din...

Anonymkode: dfdb9...d07

• Liker 2
Skrevet

Har hatt avlastning en helg i mnd de siste 5 åra. ( barnebolig ) 

Vi er innflyttere i kommunen og har ingen selv å spørre til å være støttekontakt . Av familie har jeg ingen å ty til . Barnefar er ingen medspiller. 

Har spurt en ansatt som jobber på barnets forsterkede enhet ( skolen) ,men hun har jo et liv  utenom. 

Man blir jo isolert over tid når man har store behov og ressursene er sentrert innad .Og det har jeg gitt beskjed om til kommunen . 

Man søker ikke for moro skyld,men fordi barnet trenger ytteligere sosial aktivitet enn hva jeg klarer . 

Mitt barn går på skole i nabokommunen. ( tar taxi ) I vår kommune finnes ikke skoletilbud for slike med såpass behov . Siden 2016. Så ingen sosial arena i nærområdet. 

Skrevet

Vi har vedtak om avlastning og støttekontakt fra kommunen. Men får ingenting. Jeg tror dette er villet politikk da det er rene penger spart for kommunen om de ikke leter eller lønner så hardt. Det burde vært en konsekvens for kommunen om de ikke finner noen. Feks at det må betales omsorgslønn til foresatte for samme antall timer de ikke dekker opp. De "leter" i form av noen tørre innlegg på Facebook i ny og ne. Hvis noen vet hvem man kan klage til så er det supert. De innvilget jo tjenesten så kan man egentlig klage på at man ikke får av kommunen? Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå.

Anonymkode: 4b71d...0ff

• Liker 1
Skrevet

Hvor er dette?

Anonymkode: bf079...892

Skrevet

Sånn er det i min kommune også, jeg jobber i kommunen og har flere ganger purret for brukerne har krav på ett visst antall timer i uka, men får ikke. De sier det ikke er noen ledige, men ser ikke at de søker etter noen heller.

Anonymkode: 1c0ab...d1f

• Liker 1
Skrevet

Samme problem her, har avlasting hver 6 uke(helg) og støttekontakt innvilget, men med så dårlig lønn som komunnen tilbyr er det ingen som vil ha jobben. Så her får vi beskjed om å "anmelde oss selv" til BV for vidre hjelp. BPA, barne er for liten, 12 år, har for sammensatt behov, har eldre søsken (komunnen vil ha de mer på banen) de er unge, vgs/jobb. Bor ikke hjemme, hybel. Omsorgslønn får vi ikke da jeg kan ta barnet med på jobb, sukk. Jeg er ikke renholder, men må jobbe med det, for fa kan jeg vadke kontore og do etter at de ansatte har gått hjem. Er så ufattelig lei av å sloss for mit barns rettigheter. Og nå skal vo ikke få hjemmesykepleier heler, men en maskin som jeg må betjene for medesiner.Lang historie kort. 

Anonymkode: b7dd5...958

Skrevet

Søk BPA kansje? 

Anonymkode: 4e5ed...0cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei godtfolk. Min datter på 15 fikk innvilget støttekontakt fra mai 2022.( sterkt multihandikappet ) Og fortsatt har ikke kommunen funnet noen .  Stadig dialog ,men ingenting skjer.... 

Hva gjør man ? Å anmelde kommunen til Fylkesmannen ( som da blir anbefalt) føler jeg er å pisse i eget blomsterbed ..   vil jo gjerne ha med kommunen på laget ifht bosituasjon når hun blir myndig ( søke husbank ) 

Noen kommuneansatte/ foreldre med erfaring  her med råd om veien videre ? Limbo right now....jeg er alenemamma og et mindre søsken i tillegg . 

Har du noen i nettverket ditt som kan hjelpe, er ofte raskere å finne en selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...